Ik heb sinds kort een 206 uit 2003 op de kop getikt. Nou weet ik dat er vrij veel problemen zijn met deze auto’s (achteras, stuurkolom schakelaars etc). Ik heb een probleem met de centrale deurvergrendeling
Ik ben zelf vrij handig en reparaties lukken mij zelf vaak wel. Ik heb de batterij vervangen van de sleutel die bij de peug kwam. De centrale vergrendeling doet het van afstand niet en niet in het slot. Wat resulteerd in dat mijn kofferbak niet op slot kan (en iedereen mijn auto in zou kunnen). Ik moet beide deuren dus zelf met de sleutel op slot doen.
Als ik m op slot of van het slot klik dan branden de lampen wel maar gebeurd er niks. Alleen als ik m op slot doe (en in de auto zit) hoor ik een kleine klik maar gebeurd er niks. Als ik de auto met de afstandsbediening “van het slot” doe van een afstand knipperen de lampen heel snel achter elkaar (lijkt me dat dat niet hoort). als ik de auto dan weer “op slot” doe dan gaan de lampen even en aan en dan weer uit (zoals normaal als het goed is). Echter gebeurd er dus niks en denken de buren dat ik een lichtshow aan houden ben.
Ik heb ergens gelezen dat als 1 slot het niet doet de rest ook raar doet.
Is dit een bekend probleem? Moet ik de deur sloten even langs en smeren? Is het iets electrisch? Kan iemand mij de goeie weg in sturen zodat alle 3 de deuren in ieder geval op slot kunnen in 1 keer.
Alvast bedankt,
Gijs
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ben een beetje bang dat het probleem hier in de bsi(bodycomputer zit. Als je de auto bij de garage brengt, kunnen ze em opsturen ter reparatie.
De boordcomputer doet het ook niet. Geen idee of dat er wat mee te maken heeft?
BSI is de zekeringkast begrijp ik. Die zijn niet super duur en kan er ook 1 van de sloop halen. Zou dit een optie zijn??
1 week
Nieuw zijn ze behoorlijk duur hoor, en gebruikt ook nog wel, echter kun je een gebruikte niet opnieuw inleren ivm de sleutelcode die erin staat. Er zijn wel technisch specialisten die dat wel kunnen, maar dan ben je ook niet goedkoop uit. Laten repareren is veel gemakkelijker. Wat betreft t display denk ik dat het gewoon defect is, dat komt vaker voor. Die kun je wel op de sloop vinden. (Of enkel de 3 steeklampjes die achterin zitten zijn stuk).
Als het scherm kapot is dan zou de cv het gewoon moeten doen lijkt me. Ik zal even kijken of het niet simpelweg een zekering is of iets. Kans is klein maar kan het proberen. Ook geen idee hoeveel die reparatie moet kosten en of dat het voor mijn bakkie waard is.
Dankuwel voor uw hulp in ieder geval!
Mocht ik ergens tegenaan lopen is dit forum wel echt top.
1 week
Als het scherm kapot is moet de CV het gewoon doen.
Echter denk ik zelf dat de twee gloeilampen achter display stuk zijn.
Dit komt zoals Harry zegt vaak voor.
Een defecte BSI lot hier voor de hand.
Maar laat de wagen eerst eens uitlezen met dealerwaardige diagnose apparatuur op foutcodes.
Echter zul je hiervoor naar de Peugeot dealer moeten gaan.
Die kan meteen met de diagnose apparatuur de CV testen.
Mocht de BSI stuk zijn dan kun je deze laten repareren.
Een nieuwe BSI (mits nog leverbaar) is duur en moet ook nog naar de wagen geconfigureerd worden.
Je zult de sleutel code op moeten vragen (kost ook geld) en de sleutels zullen opnieuw geprogrammeerd moeten worden.
Al met al een nieuwe BSI maakt de wagen economisch totallos.
Vandaar dat repareren veel goedkoper zal zijn.
En het voordeel is dat hij na repetitie gewoon terug te plaatsen is zonder iets in te leren.
Maar hij er rekening mee dat reparatie ook wel het nodige kost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 week