close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Diesel bokt bij constante snelheid.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een 106 diesel, rijdt prima en lekker zuinig...maar....soms slaat de motor zomaar af, vooral als ie koud is...en de motor bokt nogal bij constante snelheid. Gloeipluggen zijn vervangen...wel kan ik wat luchtbelletjes zien in leidingen...in hoeverre kan dit het bokken veroorzaken en hoe kan ik de leidingen het makkelijkst ontluchten?

Geplaatst door

bas1977 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De leidingen naar de brandstofpomp staan onder onderdruk, daardoor wordt door het kleinste lek al lucht aangezogen waardoor de motor slecht gaat aanslaan en bokken(inhouden)tijdens het rijden. Je zult dus de leiding goed moeten controleren op lekken om dit op te lossen.Wat ik wel eens doe om zoiets te vinden is, de slang bij de tank los maken,die naar de pomp gaat en daar dan de radiateurpers op pasmaken,de retour met een lijmtang o.i.d. afknijpen en dan het gehele systeem op een lage druk zetten en wachten om te kijken waar hij begint te lekken,daar zit dan jou lek.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Dag Oldtimer,

Ik heb het lek iig gevonden!...het brandstoffilter zat niet goed vast...het bokken is nu ook een stuk minder, dus....probleem bijna opgelost. Bijna...want er zit nog lucht in de leidingen. Vraag is dus hoe kan ik die leidingen ontluchten... Las wel in een oplossing van een ander probleem dat je een verstuiver los moet draaien en dan pompen met het handpomje tot de leidingen lucht vrij zijn...

bas1977 0

16 jaar

Een klein luchtbelletje in de leiding (doorzichtig)kan heel hardnekkig zijn maar verdwijnt uiteindelijk vanzelf.
Zolang je er met het starten en rijden geen last van hebt geeft het niets.

oldtimer 0
badge

16 jaar

He Bas

Ik Heb Het Zelfde Gehad
Het Volgende Is Er Aan De Hand
Het Huis Van De Brandstof Filter Is Aan De Achterkant Voorzien Van Een Soort Ventiel Die Is Lek En Daar Zuigt Hij Lucht Aan Er Zit Een Borg Plaatje Voor Met Een Tangetje Kun Je Met Enige Kracht Het Ventiel Verwijderen
Let Op Het Ventiel Zit Wat Dieper Weg

Groetjes B Mulder

muldertje 32 0

16 jaar

Muldertje 32,

Ik heb idd dat ventiel gezien en er loopt ook wat peut uit...ik dacht dat het kwam omdat er lucht in het systeem zat...maar het zou dus lek kunnen zijn. Zit dus met een borgveertje vast en ik kan het filtertje dus zo vervangen? Enig idee wat het partnummer is? De drain van het filter was overigens wel lek hoor dus dat was ook een probleem...

bas1977 0

16 jaar

[quote=bas1977]Dag Oldtimer,

Ik heb het lek iig gevonden!...het brandstoffilter zat niet goed vast...het bokken is nu ook een stuk minder, dus....probleem bijna opgelost. Bijna...want er zit nog lucht in de leidingen. Vraag is dus hoe kan ik die leidingen ontluchten... Las wel in een oplossing van een ander probleem dat je een verstuiver los moet draaien en dan pompen met het handpomje tot de leidingen lucht vrij zijn...[/quote]
Prpbleem is niet dat er lucht in ZIT , maar dat er lucht in KOMT om dat het aanvoertraject niet dicht is, door de onderdruk komt het vanzelf.
Als je toch bezig bent , vervang de aanvoerslangen maar, kost een paar €

Beunhaas 1035
badge vip badge

16 jaar

als daar diesel uit loopt is het 100% lek ze zeiden bij peugeot dat ik een nieuw brandstoffilterhuis moest kopen dat onderdeel is niet los te koop schijnbaar
ik heb het er toen uitgehaald en de rubbertjes vervangen .
die zijn verkrijgbaar bij een remdienst niet bij peugeot
het veerplaatje wat er voor zit kunje weer gebruiken
later was ik op de sloop en heb ik er ook nog een mee genomen

groeten b mulder

muldertje 32 0

16 jaar

op het brandstoffilterhuis zit een ontluchtingsnippel die draai je los en je pomt met het balgje tot de lucht weg is
maar eerst het ventiel repareren anders blijf je aan het ontluchten

muldertje 32 0

16 jaar

Aan allen,

Bedankt voor de info, ik ga er mee aan de slag...ventiel vervangen, brandstofleidingen vernieuwen...ontluchten....en dan laat ik jullie nog wel weten hoe dit verhaal afloopt.

Groeten!

bas1977 0

16 jaar

Dag allemaal,

Nou...het probleem heeft zich kennelijk zelf opgelost...de lucht is uit het systeem en er wordt ook geen valse lucht meer aangezogen....Wat het dus ook maar mag zijn geweest, ik heb geen idee....mar het is over.

bas1977 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.