Hallo , ik heb een 206 diesel ingeruild waar een andere motor is ingebouwd, na deze actie slaat hij niet meer aan, de brandstofpomp is bij een bosch dieselcenter gecontroleerd, deze zeggen mij dat er een verkeerd motortype inzit WJY volgens kenteken moet er een WJZ motor in kan iemand mij het verschil vertellen of andere oplossingen aangeven, als we het inlaatspruitstuk demonteren slaat de motor op remreiniger wel aan,maar komt dan vermogen te kort, compressie is ok, timing van riem is ok, ??????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
WJY motor heeft een elektronisch geregeld Lucas DCN2 systeem.
WJZ heeft een BOSCH pomp. Verdere verschillen weet ik niet.
volgens mij zit er achterop de pomp antistartelectronica bij een WJZ motor (dat door de BSI,antenneringcontactslot en
een handvol relais bediend wordt)
1. sloop dat van de pomp en monteer gewoon een tradionele stopklep. (60¤)
2. zet daar een geschakelde + op.
dan zal de motor moeten lopen (ik neem aan dat de timing,compressie en gloeispiralen in orde zijn.)
vgr Oxo
Hij loopt dan wel maar het inspuitmoment zal niet geregeld worden en op maximale vervroeging blijven staan. (veel genokkel van de motor). Bij WJY wordt de vervroeging gedeeltelijk door de inspuitcomputer geregeld.(die heb je er niet opzitten). WJZ heeft gewoon conventionele vervroeging. Ik zou pomp met steun en verstuivers + leidingen overbouwen. Dan past alles weer en kan je alles weer origineel aansluiten.
wat t luteijn zegt hebben wij ook al eens gedaan en dat klopt. gewoon een wjz pomp+leidingen+verstuivers monteren. dan werkt alles weer
Sorry ,ik heb de auto in de hoek gezet en heb de betreffende onderdelen nog niet kunnen vinden, ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben het met Aox m Oxoa eens. Niet teveel werk van maken, gewoon "ouderwetse" stopzetter monteren en rijden !!!
Pomptiming wordt niet geregeld, staat op maximale vervroeging. Zal denk ik veel lawaai maken en niet goed rijden. bovendien wordt de levensduur van de motor enorm verkort door het nokkelen. Niet aan te raden dus.
eigenlijk is de vraag welke pomp zit er op?
Is de motor en pomp verwisseld of alleen de motor?
Als de pomp van de WJZ motor erop zit kun je de stopkleptruc doen anders niet.
volgens mij kun je de WJZ pomp herkennen aan het ontbreken van de electrische vervroeging.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar