Hallo collega,s wij hebben een 1.4 HDI rijden met een vervelend geluidje
Het komt uit de motor-ruimte vandaan en begint ergens rond de 2000 toeren
Het komt er alleen in onder het rijden , en als de motor belast word
Dus bij een stilstaande auto en gas geven komt het er niet in !!
Het duidelijkst hoor je het op de snelweg als je iets met het gas speelt >> iets terug laten komen en dan weer iets bijgeven net of er een klepje ergens lekt ???
We hebben er al een andere turbo op geprobeerd en de verstuivers laten testen , dit heeht niks uitgehaald
De kilometerstand is 135000
Is er iemand die een idee heeft want de mensen willen de auto kwijt omdit << iriterend geluidje !! >>
Alvast bedankt voor jullie meedenken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geluid is moeilijk over de computer zonder dat je het hoort.De motor loopt verder goed?Probeer eens een half litertje ongedoopte olie op een volle tank brandstof, goed huismiddeltje tegen ratelende verstuivers en onregelmatigheid stationair.Door het steeds meer terugdringen vande zwavel in de brandstof komt de smering van de verstuivers wat in het gedrang.
beste oldtimer, misschien een domme vraag van een monteur maar wat versta je onder ongedoopte olie, en hoe kom ik daar aan. heb ook een hdi-rijder als collega die dat graag wil weten,
m.v.g, harry
ongedoopte olie is een ouderwetse olie zonder toevoegingen(inloopolie)Heb op de zaak een 25 litercan mobil staan, kijk wel even wat daar op staat.We gebruikten dat vroeger wel eens als we een 305 hadden die olie gebruikte omdat hij niet goed was ingereden.Ook bij de 406 1.8 xu7jp4 kwam dat wel eens voor.
ah juist, ja de inloopolie is een beetje van voor mijn sleuteltijd. vandaar dat ik dat niet wist.maar als je inderdaad eens op dat vaatje zou willen kijken zou je ons een plezier doen.
b.v.d, harry
Ik zal even een briefje op mijn broodtrommel plakken, je ziet het hier morgen wel.
is goed
Het is Mobil arma 524 sae 30.
ok, bedankt
Voorzover ik weet is Mobilarma 524 olie die gebruikt wordt voor corrosiebescherming. Die is gemaakt voor auto's die lange tijd buiten dienst gesteld worden.
Zie ook http://www.cortecvci.com/Publications/Re... en
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/P...
150 cc gewone zelfmengende tweetakt olie op een volle tank wil ook wel eens helpen.
Deze werd ons in 1996 door voorgesteld door Peugeot tegen olieverbruik in de 1.8 406 en gebruiken hem sindsdien eigenlijk voor alles en nogwat
Wat wil je hiermee zeggen, dat de kwaliteit van de gewone diesel achetruit gaat.
Ik heb zo iets meegemaakt in Duitsland, de normale diesel getankt (shell) >> warme motor maakte bij optrekken en bergop rijden het geluid van een koude dieselmotor. Daarna v-power getankt en problemen opgelost.
In belgie tank ik steeds de normale diesel en heb ik dit nog niet voorgehad. (partner hdi)
19 jaar
Kan het toevoegen van tweetakt olie bij alle dieselmotoren met turbo ongestraft worden toegepast? (Picnic 2.2TD)
19 jaar
Ja, als je niet overdrijft met de hoeveelheid. Tweetaktolie geeft net dat ietje meer smering aan de HD pomp en is beter asvrij dan motorolie. Maar als de diesel aan de pomp perfect voldoet aan EN590 specificatie's voldoet zou dat allemaal niet nodig zijn.
Uit de praktijk merk ik toch dat de laatste tijd, zeg maar vanaf shell vpower en bp ultimate dat de problemen met onregelmatige loop stationair enz toenemen,maar dat is natuurlijk alleen maar uit de praktijk.En dus niet theoretisch onderbouwt.
De gewone diesel moet ook overal voldoen aan EN950 norm. Maar dat wil niet altijd zeggen dat dat altijd ook zo is. Problemen met mindere kwaliteit gaan eerst voelbaar zijn bij de nieuwe motoren waar zeer hoge brandstofdrukken voorkomen. Als de diesel niet voldoende smeercapaciteit heeft of water bevat dan sneuvelen veel pompen en verstuivers. De uitbater van het tankstation heeft ook een grote verantwoordelijkheid, bv hij dient regelmatig te testen of de brandstof watervrij is en indien niet moet hij onmiddellijk ingrijpen. Meestal zal dat wel gedaan worden maar je moet maar de pech hebben dat je toevallig tankt bij zo een pomp.
Ik heb laatst nog vernomen dat bij de moderne dieselmotoren soms zeer vroeg al problemen optreden met verstuivers die al buiten tolerantie zijn en pompen die verslijten voor 100.000 km.
Als je dan ziet hoeveel het kost om alles terug te herstellen dan is het voordeel van diesel gauw weg. Waarom denk je dat leasemaatschappijen hun auto's zo vroeg doorverkopen? Zij weten wanneer de grote kosten gaan aankomen.
Je kunt veel beter die duurdere benzine of diesel kopen, ben je goedkoper uit!
Ik zelf tank altijd bp ultimate, en kan er zuiniger op rijden dan 95. Ik heb het toen eens uitgerekend, en het scheelde mij 3 euro op een tank vergeleken met 95 dat dus ook nog eens goedkoper is. Plus dat die benzine lekkerder rijdt en voor minder problemen kan zorgen door de reinigende toevoegingen.
Probeer het eens uit!
Oldtimer Jansen, waar zorgt die olie eigenlijk voor in het blok. Kan ik het ook gebruiken voor de kleprubbers?
Nee Nee, je moet de topic even goed lezen het gaat hier over een toevoeging in een tank brandstof van een diesel.
Deze werd ons in 1996 door voorgesteld door Peugeot tegen olieverbruik in de 1.8 406 en gebruiken hem sindsdien eigenlijk voor alles en nogwat.
Maar dit is geen diesel.
205 . Ik denk dat we door peugeot op heltzelfde spoor waren gezet.Maar ik had deze olie nog en had een schuddende tikkerend HDI en heb toen ergens op één of andee cursus van iemand de tip gehad om eens wat olie in de tank te gooien, en deze leek mij toen het onschuldigste met verbluffende resultaten, namelijk alle problemen verdwenen binnen één tank brandstof.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar