close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: dieselpomp XUD7T

Bouwjaar: 1992

Hallo,

Ik heb een 205 TD en de brandstofpompen specialist heeft brandstofpomp problemen geconstateerd. Hij adviseerd met voor een gebruikte pomp te gaan kijken, welke ik er zelf op ga zetten en hij vervolgens weer voor me afsteld. De vraagbaak geeft aan dat er een Roto-diesel/R8443B620A inspuitpomp op zou moeten zitten , maar op de pomp lees ik Lucas CAV. Is dit wel dezelfde pomp?

Nu heb ik nog een Bosch pomp liggen van een Renault F8m 1600 diesel, volgens olyslager is het deze: Bosch VE 4/9 F2400 R95, passend bij verstuivers DN OSD 189 en verstuiverhouders KCA 30 S 44 van Bosch.

Op de pomp staat:
Bosch
Made in Germany
NR. 0460 494 105
VE R 95 F8M - A00
011 743 48165

Nu vraag ik me natuurlijk af of ik zonder al te veel problemen deze pomp op mijn peug zou kunnen moteren met al dan niet de bijbehorende verstuivers, of haal ik me dan teveel problemen op de halskan ik beter op zoek naar een 2e hands vervangende Roto of lucas pomp?

Ik weet dat op de XUD7TE wel bosch pompen hebben gezeten (in oa de BX), maar weet de typenummers zo niet.

B.v.d.

Geert


Geplaatst door

GeertM (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij kan het niet om een aantal redenen, de belangrijkste is dat dat de pomp van de renault volgens mij niet voor een turbomotor geschikt is. Er moet n.l een membraam opzitten om de opbrengst te verhogen als er turbodruk opgebouwt wordt. Een f8m is volgens mij geen turbomotor.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Bedankt voor je reactie. De F8M is geen turbo motor dat klop. In dat geval ga ik voor een gebruikte pomp kijken.
Op mijn motor zit dus een Lucas pomp, maar is deze te vervangen door elke andere pomp die op dit blok geleverd is of moet ik op zoek naar een Lucas pomp?

m.v.g., Geert

GeertM 0

19 jaar

Geert,

In principe is het mogelijk de hele brandstofvoorziening over te bouwen van Lucas naar Bosch. Je zou dan alles moeten vervangen, dus ook verstuivers, -houders en leidingen. Maar meer dan dat het mogelijk is, weet ik er ook niet van.

Anyhow, succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

19 jaar

Heb in middels de pomp vervangen door een lucas van de sloop met 140.000 km. Ik heb hem nog niet afgesteld maar hij rijdt nu al een stuk beter maar het probleem is nog niet 100% weg. Ik ga hem nu eerst wegbrengen naar een diesel specialist om de pomp af te laten stellen.

Geert

GeertM 0

19 jaar

Hallo,

Vanochtend heeft de pug me helaas langs de weg laten staan.

Ik heb in mei de pomp af laten stellen bij de diesel specialist en sindsdien zonder al te veel problem 10.000 km gereden. Hij heeft alleen altijd een beetje gezongen rond het stationair toerental, volgens de specialist te wijten aan een niet 100% functioneren stationair toerental regeling. Gewoon meer doorrijden was het advies, misschien dat ie nog los kwam.

De laatste tijd begon hij af en toe weer te haperen. De motor viel af en toe bijna stil alsof er weer lucht in het systeem zat. Gas erop houden en hopen dat hij weer verder reed. Als ie af sloeg was even doorstarten de oplossing. Vanochtend was er geen doorstarten meer aan.

De ANWB gebeld en die heeft de volgens punt geconstateerd:

- Wel brandstof uit de opvoerslang bij met de hand oppompen
- wel brandstof bij de brandstolleiding tijdens starten (los gehad)
- het afslag relais werkt naar behoren
- geen brandstof uit retournippel op de pomp tijdens starten
- Geen rook bij starten
- loopt wel op start-ether :(

De motor geeft bij starten echt geen kick, alsof er geen druppel brandstof in de verbrandingskamer komt.

Zijn concluse: pomp stuk. De pomp zou niet genoeg druk op kunnen bouwen op brandstof in te spuiten... :/

Ik ben nog niet helemaal overtuigd al weet ik het zelf ook even niet meer.

Oh ja, een constatering: de motor begon meestal te haperen tijdens optrekken of op een helling naar boven. Ook was het minder bij een volle tank. Bij een halfvolle of lege tank was het erger.

vervangen zijn:
- de brandstofpomp dus
- de brandstof slang tussen filter en po,p
- het handpompje
- de slangenklemmen van de brandstofslangen tussen filter en brandstofverwarming

Wie weet raad!

GeertM 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.