Hallo allemaal,
Na het vervangen van oude motor ( Had zuiger probleem ).
Heb ik een andere motor geregeld via een sloper.
Nu heb ik alles vervangen ( D-riem,waterpomp,loop en spanrollen).
Heb een schema gebruikt van een kennis,maar volgens een kenner staat de motor niet op tijd.
Iemand een schema of een tip of advies ??
Bedankt alvast.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Merktekens boven en onder in lijn zetten, riem monteren en zoregn voor juiste spanning.... motor helemaal rond draaien ( MET DE HAND ! ) dan controleren of de merktekens weer precies op lijn liggen zo ja dan kun je hem gerust starten.
Denk om brandstofpomp ! even dealer bellen hoe precies op tijd te zetten.
Heb je oude pomp overgebouwd of ook van ander blok ? zo ja dan zal hij niet starten ivm electr geregelde pomp
in het nokkenastandwiel zit een 8mm gat waar een pen (boor) doorheen past naar een gat in de cilinderkop. ong re boven als ie op tijd staat. de magneetring achter de krukaspoelie past een 5mm boortje doorheen.(op ong 12uur) de brandstofpomp heeft bij deze commonrailmotor geen invloed op het aanslaan van de motor.(ook niet ivm startonderbreker) er zijn types uitgebracht met een zgn bosch cp1h pomp welke ivm het opheffen van oneenparigheid in de aandrijving wel op tijd gezet moet worden, hier past uit mijn hoofd een 6mm pen in het tandwiel.(ook op ong 12uur)
Ik haal twee types door elkaar sorry.
maar wel opletten met die pomp even informeren, ben ik een keer mee de mist in gegaan
en??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar