we hebben hier een peugeot 206 2.0hdi met het volgende probleem.
als je gas geeft en boven de 2500 toeren komt begint de motor te fluiten het lijkt of komt het bij de inlaat/turboslang weg maar hier is geen lek te vinden.
klant klaagt ook dat de auto niet meer het vermogen heeft wat ie had, auto houdt een beetje in als het ware.
geen foutcodes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Korte stukje slang lek aan onderzijde, gelijk bij de turbo.
slang gecontroleerd, maar deze blijkt niet lek te wezen.
het lijkt of komt het fluitende geluid uit de uitlaat. zo'n idee krijg ik als ik onder de auto sta en iemand de auto op toeren houdt.
Wellicht verstopte uitlaat of roetfilter?
Roetfilter heeft deze niet af fabriek, wellicht heeft iemand er eens een retrofitroetfilter onder geschroeft en oxikatalysator kan ookl verstopt zitten.
Hans, dat korte slangetje gaat toch alleen lek bij de 110 pk met roetfilter ? (RHS motor) Dit is een rhy.
[quote=peugeottechnieker]Hans, dat korte slangetje gaat toch alleen lek bij de 110 pk met roetfilter ? (RHS motor) Dit is een rhy.[/quote]
Zou goed kunnen Niek. Ik vind het knap dat je dat soort zaken altijd weet. Blijft bij mij echt niet "hangen"
Ach Hans het is een soort afwijking van mij. Ik moet zeggen met de huidige modellen weet ik ook niet alles meer,ik word ook al een dagje ouder !
Heren, wel jammer dat jullie het niet meer weten van de THP en VTi motoren ... :) j/k
intercooler niet lek ?
Ik denk dat wij nu komen met de mededeling dat hier geen intercooler op zit! Maar Niek, ik heb even gespiekt op servicebox en zie daar bij de 206 90pk HDI toch het bedoelde stukje slang staan?
Ja klopt Hans helemaal mee eens, maar bij de 90 pk gaat hij volgens mij eigenlijk niet vaak stuk, ten minste ik heb het nog niet meegemaakt. DE 110 pk heeft er 2 en er gaat altijd maar 1 en de zelfde stuk.
En inderdaat heeft geen intercoler.
Wat ik wel eens doe eens doe is motor op 3000 toeren zetten en dan eens goed voelen en luisteren overal boven en onder de motor. Kijk ook eens naar de staat van de turboslangen aan de binnenzijde soms komt de de binnenvoering los en die houdt dan als het ware de lucht tegen.
Verder wel eens meegemaakt dat de egr ergens lek was of dat de de egr klep op een klein kiertje blijft staan.
@Renaulttofiel, wat betrefd vti en thp daarin is nog zoveel ontwikkeling dat het verstandig is om daar niet heel veel over naar buiten te brengen. Wat niet wil zeggen dat ik jullie als collega's daar niet mee wil hepen natuurlijk.
Vrgr,
PT nieker
ik verdenk inderdaad ook de egr, klant zou morgen weer effe langskomen.
maar heeft de afspraak naar volgende week verzet.
Tjonge, dan is de klacht niet zo heftig lijkt wel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar