Peugeot 406: Distributie vervangen van 1.8 16v

Bouwjaar: 1998

Kan iemand mij vertellen waar ik speciaal op moet letten bij het vervangen van mijn distributie en waar staan de merk tekens.
Is het mogelijk de nokkenassen en de krukas te blokkeren.
Moeten er moter steunen los?

John Needham

Geplaatst door John Needham (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

vervoort11761 (0) PRO, 18 jaar geleden

kijk op topic=27042
best ook gelijk de spanrollen en waterpomp vervangen.
bovenste motorsteun losmaken en motor ondersteunen.

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

John,
Ik weet niet of je een brug hebt, anders kun je er misschien een huren.Dat maakt het namelijk een stuk makkelijker. i.i.g. je rechter voorwiel verwijderen, onderscherm verwijderen, multiriem eraf gooien, pulley multiriem op krukaf eraf, kapjes d-riem verwijderen, spanrol ontspannen, riem verwijderen, nieuwe riem + spanrol + geleiderol monteren. Het is i.d.d. heel handig om de motorsteun (rechts) los te gooien, let wel op bekabeling van computer! Dan je blok opkrikken, daar krijg je behoorlijk extra ruimte mee. Het is trouwens handig een extra paar handen bij te hebben bij het opleggen van d-riem. Krukas kun je blokkeren met boortje 8 mm, nokkenassen met een pen, de maten zoek ik vanavond even voor je op, dus volgt nog.
erwin

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

John,
De pennen voor de nokkenas kun je draaien op de volgende maten:
lengte totaal = 40 mm
1 deel van 26 mm lengte afdraaien op diameter 10 mm
1 deel van 14 mm lengte afdraaien op 5,9-6,0 mm

Het deel van 6 mm steek je in het cilinderblok, door de nokkenas heen

Succes!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.