Peugeot 306: distributieriem wisselen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1998cc

Hallo,

Binnenkort wil ik de distributieriem van een 306 XS hatchback vernieuwen.
Ik kan geen gegevens vinden in het autotechnisch handboek. (gaat maar tot 1995)
wie kan mij helpen aan gegevens of info?
Wat ik voornamelijk weten wil is;
1) motorsteun los? 2) motor kantelen? 3) riemspanning? 4) event. andere zaken die van belang zijn?

Slauw47

Geplaatst door Slauw47 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

spieloos!

Hans4040 (325) PRO, 12 jaar geleden

spieloos?
Adrie, ik heb je de gegevens gestuurd; check je mailbox.

mvg,
Hans

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

yep blokkeren gaat via het vliegwiel

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Vervang de waterpomp ook maar mee.

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Over welke motor heb jij het dan Renaultmonteurtje ? Dit is namelijk een een XU10j4 motor. De krukas blokkeer je op de krukaspoulie. En er zit wel degelijk een spie in. De riem spanning wordt verdeelt door dat de nokkenastandwielen gedeeltelijk vrij over de naven kunnen draaien.

De T.S. moet wel even opletten dat de krukas poulie niet stuk is. Dat wil zeggen dat het buitenste en binnenste deel van de poulie niet ten opzichte van elkaar verdraait zijn. Je krijgt dan namelijk de krukas niet meer goed op tijd. Als je eerst de pennen in de nokkenassen doet dan zie je daarna wel of de pen in krukaspoulie ook in het gat valt. Staat ie er helemaal niet tegenover dan adviseer ik om de krukas poulie ook te vervangen.

Vrgr,

PT nieker

Hans4040 (325) PRO, 12 jaar geleden

En zo is het....

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.