Peugeot 206: draagarm 206cc 1.6 16v van 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Goededag,

Ik heb een 206cc echter het volgende probleem.

Ik heb een draagarm met een kogelgewricht erin wat op het subframe vast zit.

Kan ik deze draagarm vervangen voor een draagarm met twee rubbers in plaats van de draagarm met een kogelgewricht en een rubber?

Opm. ik bedoel dus niet de fusee kogel maar een extra kogelgewricht in de draagarm.

groetjes Jeffrey

jeffrey2309

Geplaatst door jeffrey2309 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik zou het niet doen, misschien past het wel maar als er aan de kant waar je niets hebt vervangen een kogel zit en aan de andere kant een rubber reageert de wielophanging bij belasting links en rechrs niet meer het zelfde wat scheeftrekken tot gevolg kan hebben.

PT nieker

jeffrey2309 (0) PRO, 12 jaar geleden

Bedankt voor je reactie.

Wat dan als ik twee draagarmen doe?

Ik heb de draagarm er namelijk onder zitten want het past allemaal echter het stuur staat flink scheef dus ik denk dat er toch meer verschil in zit dan alleen de kogel.

Als niemand me kan vertellen wat precies het verschil is dan denk ik dat ik een origineele draagarm ga monteren.

Groetjes en nogmaals bedankt

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Het verschil zit dus blijkbaar in de lengte van de draagarm. Daarmee bedoel ik de afstand van de binnenste kogel op het subframe naar de fusee kogel. De spoorbreedte zal wellicht anders zijn.
Als je de 2 verschillende draagarmen op elkaar legt zul het kunnen zien of anders opmeten. Ik moet zeggen dat ik met zulk soort zaken eigenlijk weinig ervaring heb. Ik probeer eigenlijk altijd gelijk het juiste onderdeel te monteren.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb het idee dat de camber (wielvlucht) heel anders is en daardoor ook de sporing. Monreer de juiste draagarm en je bespaart je veel problemen.

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Ben ik eigenlijk helemaal mee eens.

jeffrey2309 (0) PRO, 12 jaar geleden

Helemaal mee eens.

Echter heb ik een leverancier die beweerde dat het de juiste was.

Verder heb ik liever de rubbers in plaats van de kogels die ik om de 60duizend kan vervangen vandaar ook mijn vraag.

Ik heb de draagarmen op mekaar gelegd echter op het oog is niks te zien bedankt voor jullie reactie's.

Jullie hebben gelijk maar na een hoop geklooi eindelijk die arm eruit wil ik toch liever de nieuwe proberen dan weer de ouwe terug te zetten aangezien ik de auto dagelijks nodig heb was het de gok wel waard nu wordt het dus opnieuw klooien.

Groetjes Jeffrey

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Jeffrey, zorg ervoor dat je de draagarm pas vastzet als de auto op zijn wielen staat. dit om te zotgen dat de silentblocs voldoende heen en weer kunnen bewegen zonder geforceerd te worden.

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij veel auto's is dat de juiste procedure, bij deze 206 maakt het niet uit omdat de silintblocs 90 graden gekantelt zijn. M.a.w. ze liggen plat en de bouten steken er verticaal doorheen.

jeffrey2309 (0) PRO, 12 jaar geleden

Draagarm nu voor de juiste vervangen en stuur staat een stuk minder scheef echter wordt de auto nog wel netjes uitgelijnd.

bedankt voor alle info.

probleem opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.