close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: dubbel relais vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

de opvoerpomp krijgt geen spanning waardoor de auto niet wil aanslaan. Met een rechtstreeks plus van de accu start de auto de wel. Conclusie dubbelrelais defect. Als ik goed heb, moet dat ding ergens onder de ECU zitten maar hoe kom ik erbij om hem te vervangen. Is het een kliksysteem of moet er geschroefd worden? Probleem is dat ik er totaal geen zicht op heb.

Geplaatst door

sjaak14 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dubbel relais zit op achterkant van de kunstof bak waar de ecu inzit

wkhoek 0
badge

11 jaar

Ik zie de ECU maar geen kunstof bak, waar deze 'inzit.' Dit zou bij de benzine modellen het geval zijn? Op sommige afbeeldingen op internet zie ik inderdaad een bruin relais achter de ECU zitten maar dat ziet er bij een HDI heel anders uit. Achter de ECU zit wel een zwarte kunstof bak waar kabels inlopen vanaf de onderkant. (zie pijl) . Ik vermoed dat ie daar inzit maar geen idee hoe deze open moet. Met een schroevendraaier proberen op te klikken zonder succes. Niemand hier die een dubbelrelais bij een 306 hdi heeft vervangen?

[url=http://postimg.org/image/e3e51fnj7/][img]http://s21.postimg.org/e3e51fnj7/2013_08...[/img][/url]

sjaak14 0

11 jaar

Uiteindelijk gevonden. Deze zit naast die kunstof relais bak, achter de ECU zowat onder het remvloeistof reservoir. Niet te zien zonder een flinke lichtbundel uit een zaklamp. Om bij het boutje te komen waar deze mee vastzit, moest de accu eruit, de ECU eruit, daarna moest het boutje eruit waarmee het het frame van de ECU aan het chassis vastzit en tot slot de botsschakelaar, zodat het frame waar het relais aan vastzit, naar voren 'verplaatst' kan worden om er aan de achterzijde bij te kunnen met een dopsleutel.

Na het relais uit de stekker getrokken te hebben blijken de contacten 15, 8 en 4 zwartgeblakerd en bij 3 zelfs de contactpuntjes helemaal weggebrand te zijn. Ik zelf te denken om een stekker te halen bij de sloop en te gaan solderen. Kan iemand me vertellen of deze stekkers allemaal hetzelfde zijn bij diesel modellen?

sjaak14 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.