Hallo
Ik heb een Peugeot 306 Break uit 2001.
Alleen heb ik nu een probleem dat de hoodfzekering (40A) doorbrand wanneer ik de auto op contact zet.
F1 (40A) Ignition Switch brand door.
Als F4 (60) Fuse box fascia eruit is, brand F1 niet meer.
Uitlezen is niet mogelijk.
Ik heb de volgende geconstateerd:
Op stand Acc is er niks aan de hand,
Op stand Contact brand de zekering door,
Het probleem ligt in het motormanagement gedeelte.
Dat F1 (40A) Engine coolant heater bij Engine bay 2 Extreem door is gebrand/gesmolten.
Ik heb gekeken en zag dat er op contact 2 kabels waren aangesloten, 1 dikke grijs en 1 dunne grijs blauwachtig kabel (beide originele kabels).
Wat ik nog heb gedaan is de motormanagement gedeelde met binnen gedeelte losgekoppeld door middel van de grote connector los te koppelen die zich onder de ruitenwisser motor bevind. Vervolgens heb ik vanaf de hoofdzekering een kabel naar binnen getrokken en op de kabel aangesloten waar normaal de elektriciteit van de hoofd zekering af komt. De zekering brand deze keer niet door, ook niet in acc stand contact stand en ook niet in start stand.
Ik concludeerde hieruit dat het probleem in het motor gedeelde bevind.
Welke testen kan ik allemaal uitvoeren om dichterbij de oplossing te komen?
Of is er een bekend probleem?
Kan het daar de startmotor of dynamo komen?
De vermoedelijke oorzaak kabels zijn: CC2 en CC3 zie schema.
Schema: http://peugeot.mainspot.net/wiring306/xu...
Ik heb heel wat componenten losgehaald maar te vergeefs.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ff anders zeggen
zekering MF1 (in bmf1) brandt door dit alleen als je hem op contact zet
als je zekering f4 (bh28) los haalt dan brand mf1 zekering niet meer door
zie dat de zekering f4 naar de instrumentenpaneel gaat is deze ook al losgehaald?
tevens loopt de stroom door de instrumentenpaneel naar de oliedruksensor toe.
in deze komplete draad kan ook problemen komen, gaat om draad 410 die van de instrumentenpaneel komt
andere draad wat de zekering f4 voedt is de instrumentenpaneel zelf
naast de bovenste twee genoemde draden loopt er ook een naar de aircopaneel.
heb je een digitaal paneel of een normaal paneel
naast dat werkt de aanjager of niet.
anders haal de stekker van de aanjager eens los en probeer het eens.
stomme is dat zekering f4 minder ampere heeft dan zekering mf1 dus eigenlijk moet f4 juist kapot gaan.
Instrumentenpaneel is losgehaald -> nog steeds kortsluiting
Aanjager is losgehaald -> nog steeds kortsluiting
Airco paneel is normaal met 3 draai knoppen en een A/C knop.
De aanjager werkt niet.
Waar ik nog achter ben gekomen is dat de kortsluiting hoogstwaarschijnlijk in de motor gedeelte zit, ik heb namelijk de grote stekker losgekoppeld die links achter de radiator bevind.
Nu op een of ander manier is de kortsluiting op stand Contact ook weg, maaaaarrrr als ik op stand Starten zet brand de zekering door.
Kan het ook aan de Startmotor en Dynamo liggen?
Ik ben van plan om de hele motorkabelboom los te halen en nalopen als ik er nog steeds niet uit kom.
11 jaar
je schrijft dat zekering mf1 stuk gaat (engine coolant heater) zit hier niet zo'n electrische voorverwarming in een koelvl slang op? lijkt een beetje op een blok met 4 gloeistiften, en zit dacht ik bovenop de versnellingsbak. zou deze eens afkoppelen
Ik heb die 2 kabels losgekoppeld plus de zekeringen eruit gehaald. Ik denk dat het probleem daar niet zit.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar