👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo
Ik heb een probleem met een peugeot 306
spiegels waren allebei kapot (eraf gestampt)
schakelaar was helemaal kapot.
Dus schakelaar vervangen spiegels vervangen.
linker spiegel werkt wel. Rechter niet
Nou ben ik motorfiets monteur en heb ik dus geen toegang tot schemas van peugeot. Nu weet ik niet hoe de draden geschakeld moeten worden.
er zitten 2 draden van de temp sensor op
er zit 1 massa op
en 4 draden volgens mij van de spiegel motor
kan iemand mij vertellen hoe deze werken en wat voor waardes ik hier zou moeten meten?
Alvast bedankt Martien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
schema heb ik niet, maar bekijk de bedrading tussen deur en stijl maar eens(als eerst bestuurderskant). 9 op de 10 is de draad gebroken tegen de stekker aan
hartstikke bedankt
ik heb vanmiddag nog even op workshop data zitten kijken en heb toch nog een schema kunnen vinden.
Inderdaad kabels in de deuren doorgemeten, deze waren goed.
Toen de stekker die de A stijl in gaat gemeten tussen die stekkers passagierskant en bestuurders kant zat het probleem.
een gebroken draad.
hoes aan de passagiers kant los gehaald. Niks te zien.
Daarna aan de bestuurders zijde los en bingo. 5 kabels die helmaal door waren en 4 waar de mantel er al vanaf was.
Morgen weer netjes alles solderen en nieuwe kabels in zetten hoezen over de kabels heen.
En klaar is kees.
mocht de draad tegen de stekker gebroken zijn(stekker is ingegoten) geeft dit problemen met solderen
peugeot levert een stekker met een stuk draad ter reparatie 80€, echter nummers en kleuren komen niet overeen en dus een voor een uitmeten wat waar zit(een universeel stuk voor alle uitvoeringen); een mooie puzel, maar te doen
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar