Hallo heren,
Ik heb sinds na het verversen van motorolie en Koelvloeistof last van emissie storing. Het begon eigenlijk toen bij het bijvullen van koelvloeistof(heb wel een beetje gemorst) en met draaiende motor gaf ik heel beetje gas(voor circulatie) en toen sprong een zekering eruit(nr.1 electronica motormanagemant) na onderzoek natuurlijk.als ik de zekering vervang en wil starten gaat zekering steeds kapot en het is een 20 amp., maar als ik een 30 amp gebruik start de auto wel en worden de draden bij de zekeringkast kabelboom warm, en draait de motor nu hoog laag met hoge toeren en de koelfan blijft nu continu draaien, zelfs bij contact uit, airco geeft ineens geen koude lucht meer.moet steeds de 30 amp zekering eruit halen, dan stopt de fan wel. in de dashboard brandt de motor man. lampje en display geeft een driehoek met uitroepteken aan.Bij de peugeot dealer gebracht, geen resultaat, na uitlezen en resetten komen de storingen terug, advies peugeot is eerst de ebe vervangen ter waarde van 1000 euro, en dan kunnen ze verder kijken, dus weten het nieteens zeker.nou 90 euro betaald voor 1uur onderzoek, met geen een resultaat.ik ben ten einde raad, help me aub . gr.danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zou bijna denken dat je per ongeluk een stukje draadboom ergens tussen hebt geschroefd. zou nog een keer heel goed kijken naar wat je allemaal los hebt gehad, en anders maar een advies; zoek een serieuze dealer/garage. na een uurtje zomaar concluderen dat de ebe stuk is geloof ik niet zo in. wat voor storingen staan er eigenlijk in?
Je hebt ergens kortsluting, als zij de bedrading hebben gecontroleerd, dan is het zeer goed mogelijk dat de EBE defect is. Uurtje is idd wat krap, maar wel mogelijk
ja, maar ze hebben kennelijk geen sluiting gevonden. ze zeggen blijkbaar dat de sluiting in de ebe zit, en een ebe die dusdanig sluiting maakt dat de bedrading warm wordt en waar de motor nog op loopt, dat geloof ik niet.
Het kan, (denkt aan en berlingo, daar werdt ook niet gedacht aan defecte ebe's). meschien een mogelijkheid om de ebe eens open te maken, als ie vol met water zit, dan weet je genoeg.
En defect/kortsluiting in BM34?
bien entendu, naturellement
Aber naturlich
natuurlijk :) kan ook nog XD
Hallo Harry, Ford, Hans, bedankt voor de reacties
Auto reed eerst goed, geen problemen, incident begon tijdens bijvullen van koelvloeistof, auto gestart , een beetje gasgegeven voor circulatie en toen sprong zekering nr.1(20 amp.) eruit. Ik heb niet aan kabelboom, draden gezeten, stekkertjes uitgehaald, helemaal niets.Alleen olie ververst , daarna de koelvloeistof, had ik wel beetje gemorst, kan het hierdoor kortsluiting gemaakt worden ergens??.Trouwens de peugeot dealer heeft mij alleen de factuurbon gegeven en gezegd van dat er 12 storingen waren en een paar zijn gewist en een paar terug gekomen, ik heb geen uitdraai van de uitleesapparaat gekregen, weet ook niet of ik dat moet krijgen.Hans wat is Bm34 en waar zit de EBE, alvast heel erg bedankt. Misschien weten jullie een serieuse garage? groetjes danny
14 jaar
BM34 is de zekeringkast onder de motorkap. de EBE zal hier in de buurt zitten ( EBE is een franse term voor je motor ECU)
Nou "brandt" los
late reactie: ecu vervangen, en storing nooit meer teruggekomen!!, bedankt heren
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar