Beste iedereen,
Ik heb sinds een aantal weken een probleem met m'n 207 Vti.
De symptomen zijn;
- Na het starten alles ok maar zo gauw de motor enigszins warm wordt houdt ie ontzettend in, maakt meer lawaai (klinkt als lekke uitlaat), totaal geen power meer en loopt onregelmatig.
- foutcodes P11A8 en P1338
Bij m'n eigen garage laten uitlezen en ondertussen de bougies, beide nokkenasregelaars vervangen en bobine's getest. Na geen succes toch maar laten uitlezen door de dealer, daarin kwam een storing van de achterste lambdasonde naar voren, ook die is ondertussen vervangen. Dit alles zonder resultaat.
De monteur bij de dealer zei dat ie niet denkt dat het de ketting is omdat hij die niet hoort en geen storingsmelding mbt de ketting krijgt. Ook vertelde deze monteur dat het absoluut een must is om de motor opnieuw in te leren. Dit lees ik echter nergens terug, integendeel zelfs; wat ik lees is dat het juist niet hoeft.
Heeft iemand hier enig idee/ervaring;
- wat het zou kunnen zijn?
- is het inleren echt nodig en kan ik dat zelf?
Suggesties en tips van harte welkom! Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inleren is een must. Dat kan volgens mij alleen met Peugeot dealer apparatuur.
Zoek maar eens op het forum op P11A8.
Ga ik doen! Thanks!
4 jaar
Als inleren geen resultaten geeft, vrees ik toch dat je er niet aan ontkomt om de afstelling van de distributie te (laten) controleren.
Even een kleine update; vorige week vrijdag bij de dealer laten inleren... geen resultaat. Storing komt niet terug maar de klachten blijven.
Deze week ga ik de distributieketting laten nakijken en dan verder kijken. Het rare is dat sommige dagen hij gewoon goed loopt, je zou zeggen dat als er speling in de ketting zit het altijd moet zijn en niet soms.
Wordt vervolgd... tips zijn nog altijd welkom :)
4 jaar
Het is een zelf-lerend systeem, dus dat de motor soms goed loopt kan te maken hebben met het systeem dat z'n eigen aan probeert te passen aan de gegevens/informatie van de controle sensoren, maar waarschijnlijk loopt de regeling dan weer zo ver buiten zijn bereik en daardoor het vermogen weer terugloopt. Meestal is het hogere aanzuig geluid, wat jij omschrijft als lekke uitlaat, een indicatie dat er iets mis is met de timing nokkenas/nokkenassen.
ik heb ook zelfde probleem wat kan het zijn ook bobines bougies nokkenas sensoren beide vervangen maar hij trekt niet goed motor lamp brand als ik wis komt tijdtje terug ? ketting ? heeft iemand wel een idee mvg
4 jaar
Heb je ook diezelfde foutcodes? Of heb je (ook) andere foutcodes?
Is jouw auto ook een 207 uit 2007 met een 5FW motor?
Misschien is het beter als je een eigen topic begint met alle details van de auto en de motor en welk probleem je precies hebt en wat er al aan gedaan is en welke foutcodes er uitgelezen worden.
ja zelfde foutcode nu heb ik nokkenasversteller besteld als die ook niet lukt ben bang dat het ketting is
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar