Hallo,
Van het weekend werd ik ineens verrast door een melding van een emissiestoring in het comp.scherm en een oplichtend motorblokje in het dashboard.
Uiteraard ga ik naar de garage om hem uit te laten lezen.
De auto loopt verder prima, zowel op gas als benzine.
Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad en wat was het probleem toen?
Alvast bedankt, gr, Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet echt een vraag om nu al op vooruit te lopen zonder aanknopingspunt in de vorm van een uitgelezen storing/P-code. Begrijpelijk dat je vooraf info zou willen, maar de oorzaken kunnen legio zijn.
Komt de storing ook als je op benzine rijd?.
12 jaar
Ja het gebeurt eigenlijk meteen als je hem start.
12 jaar
Tja, is er bij dat uitlezen niets uit gekomen dan?
Als de fout zo hard is en in het benzinesysteem zit is uitlezen niet zo moeilijk.
Ze hebben hem bij de garage uitgelezen en gereset maar toen kwam er geen gekke storing uit naar voren en als het terug zou komen gaan ze verder zoeken.
En het is terug.....ik ga nu eerst naar de lpg specialist omdat het rode lampje van het gas ook af en toe aanspringt en soms doet hij moeilijk met op gas lopen.
Mijns inziens heeft het met elkaar te maken.
12 jaar
Volgende keer bij uitlezen proberen of je de exacte fouttekst(en) en nog mooier het nummer van die foutcode(s) kunt krijgen.
De meeste ecu's zijn niet gek en geven die foutmeldingen niet ongegrond.
Als de foutcode meteen na de start komt zit de oorzaak in het benzine deel. Want starten gebeurt op benzine.
En helaas beinvloeden beide systemen elkaar, wat fout zoeken moeilijker maakt.
Maar eerst zorgen dat het benzine deel goed werkt, dan daarna het gas goed werkend laten maken.
ik heb hetzelfde gehad, bij mij is de brandstofdrukregelaar vervangen en alles was oke, na 1 week rijden zelfde probleem, weer uit laten lezen nieuwe foutmelding/code, is de andere brandstofdrukregelaar kapot, beetje raar verhaal dus heb hem ook niet meer laten maken aangezien hij verders gewoon goed reed.
Nu een jaar verder heeft hij weinig vermogen met een koude motor dus toch maar weer even na de garage.
12 jaar
Susanne, jij hebt toch een diesel? Dat werkt fundamenteel anders dan een benzineauto.
Bij een diesel is de brandstofdruk iets van 100 - 400 maal hoger, afhankelijk van hoeveel gas je geeft.
oldford, ik geef heel veel gas dus dan zou het wel 400 maal hoger zijn, maar bedankt voor de info
12 jaar
Donderdag met de auto naar de autogasspecialist geweest en die heeft een soort vacuumslangetje vervangen en het systeem doorgemeten evenals de lambdasonde.
Aan het systeem mankeert niets en dat bewuste slangetje gaf wel vaker problemen(lekje ofzo) meer weet ik er ook niet van.
Geheel gratis allemaal.
Emissiestoring in de BC is ook vanzelf weggegaan evenals het motorbloklampje in het dashboard.
Bedankt voor het meedenken.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar