We hebben een fluitend, jankend ietwat gillend geluid in de auto. Bij stationair is het niet aanwezig. Bij stilstand gasgeven hoor je het ook maar minder dan als er echt vermogen gevraagd word. Bij optrekken is het overduidelijk aanwezig. En de intensiteit varieerd gelijk met het gaspedaal.
Helaas hebben we daar reeds de turbo voor vervangen wat niet de oorzaak was. We hebben het voorzover het lukt kunnen traceren dat van links boven vandaan komt. Ruw weg waar de inlaat buis boven achterlangs het kleppen deksel loopt naar de turbo lucht inlaat.
We kunnen zo geen scheur/ breuk in de inlaat buis kunnen vinden, ook wat remmen reiniger rond om daar spuiten geeft geen verhoogd toerental.
Iemand ervaring met deze klacht en eventueel een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een lek in het laaddruk gedeelte van de inlaat , spuit eens zeepsop op de verbindingen endergelijke , geef gas en kijk of hij bellen wil gaan blazen.
Het druk gedeelte tussen turbo en iinlaat spruitstuk is één buis. Welke dus ook al los is geweest. Visueel is er weinig aan te ontdenken. Ook "woont" dit gedeelte aan de onderkant van de motor, maar het kan vertekend beeld zijn. Maar we gaan er naar kijken natuurlijk.
9 jaar
toch geen druklager he? eventueel de hogedrukpomp zou nog kunnen. de egr-klep kan (bv door lekkage) zulke geluiden veroorzaken. kun je er een geluidsfragment van maken? is zo bijzonder moeilijk te beoordelen vanachter een toetsenbord. t zou zelfs nog van een electroklep voor de bediening van de turbo en/of egr weg kunnen komen.
De turbo wordt niet bediend door een elektro klep. Alleen de druk van na de turbo zit met een slangetje op het membraam.
Intercooler heeft de 66kw niet.
Druk lager van de koppeling? Koppeling set zit er nog maar 12.500km in. Dan zou het geluid van de andere kant van het blok moeten komen.
Het lijkt van meer naar achteren te komen dan de hoge druk pomp. Maar we nemen hem mee.
De EGR klep is ook even door mijn hoofd gespookt omdat deze ook is deze hoek zit. Is er nog een andere manier om te testen of deze wat open staat? Het turbo huis was niet heel erg vuil aan de lucht kant, al weet ik niet of dat een indicatie kan zijn.
Zal morgen een geluids fragment maken tijdens een ritje, alleen even kijken hoe die te posten.
9 jaar
die mof heeft ie los gehad bij het vervangen v/d turbo. en die plastic buis zit er bij een 90pk rhy niet op. (heeft geen intercooler)
inlaat spruitsuk zit ook nog goed vast?
Spruitstuk rammelt er niet aan. Maar heb de bouten niet opnieuw aangetrokken.
9 jaar
Vandaag tijdens de rit naar en van het werk een paar geluid opnamen gemaakt. Alleen hoe krijg ik die hier geupload?
Alleen tijden de terug rit verdween het gefluit. Ik hoor alleen nog heel vaag een suizend/ schuivend geluid (als of de buren de bank verschuiven) tijdens flink optrekken. Raar verhaal dus. Moet ik nu denken aan een stroef lopende egr klep? Of is het lekje groter geworden waardoor het fluiten gestopt is. Lastig!
9 jaar
Ik blijf bij lucht lekkage, heb ook wel eens gezien dat er lucht tussen de rubber lagen van de slang komt.
Vandaag de EGR klep vervangen en het inlaat, uitlaat traject uitgebouwd en bekeken. En zit maar twee stukjes slang in het traject, 1 aan de turbo druk kant en 1 aan het inlaat spruitstuk waar de buis aan zit.
Niks gevonden en ook met een nieuwe EGR klep nog steeds het suizen/ fluiten.
Het geluid kan per dag en per rit zelfs verschillen. Auto rijdt prima, geen rook en normaal vermogen/ trekkracht.
Dus probleem nog niet gevonden.
8 jaar
De 307 afgelopen jaar ingeruild voor een 308 T9 station.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar