Hallo beste medesleuteleaar.
Ik zit hier met een 307 2.0 16 v met storing uitlaatgas waarvan ik de oorzaak nog niet heb kunnen achterhalen.
De auto heb ik inmiddels uitgelezen en geeft storingscode P0420 : oftewel verminderde werking katalysator.
De Katalysator is echter net vernieuwd dus dat kan het probleem niet zijn.
Tevens krijg bij een live data uitlezing een fout op fuelsystem 2 CL (fault) .
Volgens mij wijst dit richting 1 van de 2 lambdasondes maar zeker ben ik hier niet van.
Ik heb de waardes van de beide sondes even bekeken de eerste O2S11 zit tussen 0,080 volt en 0,900 volt en deze pendelt .
Lijkt mij goed.
De 2e O2S12 doet dat echter ook hetzij iets andere waardes maar deze pendelt ook van laag naar hoog.
Volgens mij is dat niet de bedoeling maar ik weet dat niet zeker.
De eerste is volgens mij een regelsensor en de 2e puur een meet sensor.
De 2e zou dan in mijn optiek een soort van vaste waarde moeten zijn of zie ik dat verkeerd ???
Vanmiddag trad de storing op tijdens live uitlezen de lamda o2S11 bleef toen een tijdje hoog( 0,800v) staan en pendelde niet.
De computer bleef maar regelen en de motor liep zwaar beroerd.
Op een bepaald moment liep de motor weer goed en pendelde de zonde weer verder.
Ik heb de storing weer gewist maar deze komt na een tijdje weer tevoorschijn.
Vooral als je wat harder rijd en hoger in de toeren komt.
De motor gaat dan soms erg rot lopen en zoekt soms wel 2 minuten naar de juiste mengsel verhouding.
je hoort en ziet hem hevig bijregelen.
Tevens stinkt hij als de pest loopt zeer rijk in mijn beleving.
Ook zit er een regelmatig soort van dood punt in de motor.
Je geeft dan wel gas maar de motor reageert dan niet.
Wat ook opvalt is een zuigend geluid als je gasgeeft echt heel hard sist hij dan op het moment dat je even fling gasgeeft .
Klint net als zon hydraulische powershifter zeg maar heel vreemd.
Inlaatspruitsuk is niet lek al getest.
Uitlaat is goed gas dicht.
Ik ben hier al een tijdje mee bezig en heb geen zin om klakkeloos allemaal sensoren e.d te gaan vervangen.
Zijn er nog mensen die hieraan iets kunnen en willen bijdragen dan hoor ik het graag.
Bijvoorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je dit ook op benzine?.
Storing wissen en alleen op benzine rijden en kijken of de storing optreed.
Zoniet,dan over op lpg en kijken of de storing verschijnt.
achterste lambda hoort inderdaad een stabiel signaal te zijn. Mogelijk loopt ie soms op 2 brandstoffen. Om dit uit te sluiten zou je eigenlijk de LPG installatie drukloos moeten maken als je bovenstaande test wilt uitvoeren. Anders is er nog altijd kans dat een lekkende LPG injector de motor slecht doet lopen terwijl je op benzine rijd.
Als de motor maar 2 lambdasondes heeft (1 voor en 1 na de kat) dan heb je maar 1 fuel system.
Dus de melding op Fuel system 2 in live data kun je volledig negeren.
Pendelende lambdasonde achter de kat wijst wel op een niet werkende kat, vernieuwd of niet. Nieuwe kat is origineel of imitatie?
Ik denk dat het probleem begint met het te rijk staan van de motor - daarom geeft de 1e lambdasonde een tijdje lang 0,8 volt aan.
Op zo'n moment moet een van de andere sensoren verkeerd aan geven, of je benzinedruk is te hoog of 1 of meer injectors blijven inspuiten.
Idd wkh,dat kan ook nog.
Zekering eruit van de gasinstallatie en dan kun je dat uitsluiten.
Howel een injektor blijft na druppelen.
Maar het lopen op 2 brandstoffen kuh je dan wel uitsluiten.
13 jaar
Oke daar kan ik wat mee.
Ik ga julie opties uitproberen en laat dan weer even horen wat mijn bevindingen zijn. ( kan wel even duren)
In ieder geval voor nu vast bedankt ik er straks weer verder mee.
13 jaar
[quote=oldford]Als de motor maar 2 lambdasondes heeft (1 voor en 1 na de kat) dan heb je maar 1 fuel system.
Dus de melding op Fuel system 2 in live data kun je volledig negeren.
Pendelende lambdasonde achter de kat wijst wel op een niet werkende kat, vernieuwd of niet. Nieuwe kat is origineel of imitatie?
Ik denk dat het probleem begint met het te rijk staan van de motor - daarom geeft de 1e lambdasonde een tijdje lang 0,8 volt aan.
Op zo'n moment moet een van de andere sensoren verkeerd aan geven, of je benzinedruk is te hoog of 1 of meer injectors blijven inspuiten.[/quote]
Het betreft een imitatie kat .
Ik heb mijn twijfels over de imitatie kat ook al geuit.
Ik heb wel contact met de leverancier gehad en deze verzekerde mij er van dat ze nooit problemen hadden met deze kat.
Maar ja zij zitten er ook om wat te verdienen natuurlijk.
Punt is alleen dat als ik de kat vervang en het probleem blijft dan heb je weer een klant die loopt te mokken.
Ik heb trouwens nog even bij de klant geinformeerd maar de storing was er voordat de kat was vervangen niet.
De kat is vervangen omdat hij wat lawaai zou maken (bij andere collega) dit was achteraf mijn inziens niet het probleem.
Het lawaai werd namelijk veroorzaakt door de bekende schotjes in het inlaat spruitstuk.
Gelukkig heeft hij de oude kat nog.
Ik ga eerst eens zonder gas alleen op benzine testen mocht het probleem blijven dan monteer ik de oude kat weer even om een en ander uit te sluiten.
Julie horen er nog van.
13 jaar
Vandaag nog even met de 307 bezig geweest.
Lpg systeem uitgeschakeld en de hele dag op benzine gereden .
Auto rijd wel iets beter op benzine maar blijft een bepaald dood punt houden .
Soms pakt hij gewoon niet op.
De storing komt op benzine niet tevoorschijn.
Nadat ik de gasinstallatie weer heb aangesloten kwam de storing binnen 5 km weer terug .
Ik heb preventief nog het filter van de ag sgi installatie vervangen deze zat er al een tijd op.
Auto rijd wel beter op gas is iets pittiger en trekt beter maar de storing blijft.
Achterste lambdasonde blijft trouwens pendelen.
Ik heb even Freezeframe uitgelezen en dit is de data die is opgeslagen:
Load : 26 ,7 %
Fuelsystem 1 CL
Fuelsystem 2 CL- fault (niet relevant is niet van toepassing op deze auto)
ECT : 88 c
SHRTFT 1 - 6,25
LONGFT 1 - 5,47
Map 50,0INHG
rpm: 3615
vss 120 kmh
Als iemand nog sugesties heeft hoor ik het graag.
13 jaar
Als 1e zou ik gaan zoeken in je uitleesprogramma hoe je druk in mbar kunt weer geven in plaats van Inch/Hg.
Freeze frame hoort bij een foutcode. Welke was dat?
- teken (Min teken) bij de fuel trims is bewust? Deze zijn negatief?
Map sensor geeft echt 50 inch/hg? Want dat is bijna 1,7 bar. Beetje veel lijkt mij, daar heb je een turbo voor nodig.
Wat voor drukken krijg je van de map-sensor in live data? Eerst met motor uit en daarna stationair?
Deze FF data hoort bij foutcode P0420 (catalystsystem bank 1 eficiency bellow treshold )
Het - teken van de fueltrims heb ik leterlijk zo overgenomen.
Ik vond dat ook wat vreemd maar het staat er toch echt.
Ik ga de map sensor nog even meten zoals aangegeven.
Gisteren heb ik stationair ook al gemeten toen stond de map op 30.
Dit is geen turbo al maakt hij bij het gasgeven wel een behoorlijk zuigend geluid.
Ik heb dit niet kunnen lokaliseren het is te wijdversprijd om een bepaalde plaats aan te kunnen wijzen waar het vandaan komt.
Ergens bij het inlaatspruitstuk/injectorrail lijkt het.
inlaat spruitstuk is trouwens wel dicht goed getest met spray motor reageert niet dus lijkt mij lekvrij.
of er zou aan de onderkant bij de gasinjectors een lekage moeten zijn maar daar kan je pas bij als je de hele zooi demonteerd.
Zit gruwelijk verstopt aan de onderkant van het spruitstuk.
Volgens mij hoort dit zuigende geluid niet zo te zijn.
Gasklep heb ik ook nog gereinigd was wel erg vies maar geen oplossing.
13 jaar
- teken (min teken) geeft aan dat de motor in de basis iets te rijk staat en dat de berekende injectietijd iets korter wordt gemaakt.
Bij een systeem met map-sensor leidt valse lucht tot een stijging van de absolute druk en geeft de map-sensor te veel aan.
Inch/Hg helpt niet voor het onmiddelijk begrijpen, maar 30 inch/Hg kan nog steeds niet. Ook dat is meer dan 1 bar (de buiten lucht druk).
Je zult toch op zoek moeten naar de plek van dat zuigende geluid, want dat is een oorzaak van het hele probleem.
Misschien dat er een garage bij je in de buurt een rooktester heeft, dan kun je testen zonder demonteren.
Deze ew10 wil nog wel eens backfire geven (vooral na een paar koude starts en niet goed werkende klepstoters) Het inlaatspruitstuk vindt dat niet leuk dus dat moet je zeker heel goed controleren op scheurtjes. Dat lukt alleen als je je hem er compleet afhaalt denk ik.
Zit je uitlaat niet verstopt ? Van de vorige kat misschien ?
Wat betrefd de schotjes (geluid) dat is het uitlaatspruitstuk en niet het inlaatspruitstuk.
Ts heeft zelf het antwoord al gegeven,hele dag op benzine gereden,storing niet op getreden.
Dat tie op benzine niet helemaal vlekkeloos loopt komt omdat het op lpg rijden toch langzaam aan vervuild.
Ondanks het starten op benzine.
De storing komt dus uit de lpg installatie.
13 jaar
De storingmelding komt er niet in maar de motor heeft helaas toch nog steeds dezelfde problemen.
kennelijk een goede dag gehad gister.
Wat betreft het "langzaam vervuilen op lpg" kunt u dit toelichten?
Ik dacht dat lpg niet echt veel vervuilde maar misschien zit ik er naast?
Graag wil ik dit wel weten aangezien je nooit genoeg kan weten ;-)
13 jaar
[quote=peugeottechnieker]Deze ew10 wil nog wel eens backfire geven (vooral na een paar koude starts en niet goed werkende klepstoters) Het inlaatspruitstuk vindt dat niet leuk dus dat moet je zeker heel goed controleren op scheurtjes. Dat lukt alleen als je je hem er compleet afhaalt denk ik.
Zit je uitlaat niet verstopt ? Van de vorige kat misschien ?
Wat betrefd de schotjes (geluid) dat is het uitlaatspruitstuk en niet het inlaatspruitstuk.[/quote]
Uiteraard bedoelde ik het uitlaatspruitstuk.
Ik denk inderdaad dat ik het inlaatspruitstuk zal moeten verwijderen .
En dat is niet zo fijn zit namelijk ook nog een hele gasfabriek onder ;-)
Nou ja wat moet dat moet om alles uit te sluiten ga ik dit volgende week maar eens doen.
Deze wagen heeft namelijk wel een backfire gehad denk ik.
Blijft natuurlijk vreemd dat beide lambdasondes pendelen iemand daar nog een verklaring voor??
Wat betreft de uitlaat deze zit niet verstopt de oude kat had in mijn opinie helmaal niet vervangen hoeven worden.
Maar dat is door de eigenaar zelf besloten na advies van een collega die het kennelijk wel nodig vond.
De oude kat werkte nog prima en het geluid zit er deels nog steeds in .
De collega zou de schotjes hebben vastgelast volgens de klant maar ja of dat ook zo is.....
Ik zal eerst het inlaatspruitstuk demonteren en nalopen.
Mocht dit geen uitkomst bieden dan monteer ik de oude kat weer terug en kan ik gelijk zien of de schotjes gelast zijn of niet.
Motor is afgelopen week ook al geflushd met forte motorflush en nieuwe vol synthetische olie 5 w 40 erin (kroon emparol).
Helaas geen merkbaar verschil bij koude start/rijden.
Wat mij toch blijft bevreemden is dat beide O2 sensoren pendelen.
13 jaar
[quote=primera p11]Idd wkh,dat kan ook nog.
Zekering eruit van de gasinstallatie en dan kun je dat uitsluiten.
Howel een injektor blijft na druppelen.
Maar het lopen op 2 brandstoffen kuh je dan wel uitsluiten.[/quote]
Deze Lpg injectors druppelen toch niet het gas wordt namelijk eerst verdampt dit is geen lpi installatie?
13 jaar
Het benzine systeem vervuild langzaam omdat er te weinig op benzine gereden word.
Dat tie niet goed trekt op benzine heeft met vervuiling te maken.
2 flesjes injectorreiniger en 25 liter V-power en dat op rijden doet dat probleem vaak goed oplossen.
De storing verschijnt niet op benzine,zit dus duidelijk in de lpg installatie.
Dit kan varieren van druksensor en/of verdamper.
Ik zou de installatie uit laten lezen bij een Ag/teleflex dealer,dan weet je al een hoop meer.
Ik zou niet van alles zelf gaan vervangen,dit kost je een hoop geld en lost in de regel niks op.
Vaak word je bij dit soort storingen door de lpg installatie op het verkeerde been gezet.
De benzine ecu weet niet beter als dat de auto op benzine loopt.
De lpg ecu vertaald de inspuit gegevens voor het lpg,meer doet deze niet,het is een volgsysteem.
Feitelijk is de benzine ecu leading.
Gaat er dus wat fout op lpg,word er in de benzine ecu een fout gegenereerd.
Deze verschijnt dan ook als motorstoring.
De storing verschijnt niet als je op benzine rijd,dus is het lpg de boosdoener.
13 jaar
Inmiddels klant weer 2 dagen op lpg gereden storing niet opgetreden.
Zoek het maar uit.
Auot loopt nu goed aleen als hij koud is het bekende vermoedelijke klepstoter probleem.
Eeenmaal een beetje warm geen probleem to nu toe.
Even afwachten dus het vervangen van het ag filter heeft kennelijk zijj uitwerking niet gemist.
Wel dient zich een nieuw probleem aan.
Motor temperatuur schomelt en de kachel (ecc ) wordt niet goed warm.
Thermostaat en koelwatersensor zijn vorige week al vervangen??
iemand enig idee waarom de kachel niet echt warm wil worden?
Inmiddels 3 keer tegen beter weten ontluchten Fans slaan aan geen lucht in systeem.
Laat je de wagen een half uur stationair draaien dan wordt de kachel wel lekker warm.
Ga je rijden weg warmte tevens weer schommelen motor temp.
Begint een aardige problemenbak te worden deze 307 SW
13 jaar
Veel succes met die wagen. Heb er zelf eentje gehad, zelfde motor en zelfde LPG installatie. Zuipt deze ook 1:8 op LPG?
13 jaar
Veel succes met die wagen. Heb er zelf eentje gehad, zelfde motor en zelfde LPG installatie. Zuipt deze ook 1:8 op LPG?
13 jaar
1 op 8 voor een 2 liter op lpg is niet verkeerd.
Mijn primera reed ook 1 op 8-9 op lpg.
Die dingen lopen op benzine ook niet zuiniger dan 1 op 10
13 jaar
[quote=sgm]Veel succes met die wagen. Heb er zelf eentje gehad, zelfde motor en zelfde LPG installatie. Zuipt deze ook 1:8 op LPG?[/quote]
Mocht je nog zinnige info hebben dan hoor ik het graag.
Dit soort bijdragen heb ik niet veel aan.
Trouwens het is mijn wagen niet.
O ja als je geen 1op 8 of 9 wilt verbruiken moet geen 2.0 op gas kopen lijkt mij een redelijk normaal verbruik.
Oldford deze week ga ik een rook test doen kijken wat eruit komt.
13 jaar
Nou ja, je veel succes wensen is in ieder geval wel vriendelijk :-)
Je noemt zelf al dat verhaal van die kat en de schotjes in het uitlaatspruitstuk. Als je dat niet vertrouwt, moet je dat oplossen.
Verder zijn de klepstoters al genoemd. Ga na of die ook daadwerkelijk vervangen zijn. Daar was een recall voor, evenals wat software updates. Trap 'm eens een keer flink op het gas als de auto lauwwarm is. Als hij dan in storing uitlaatgas gaat en geen vermogen meer levert (leuk bij inhalen...), dan zijn die updates er mogelijk niet bij uitgevoerd.
Heb je al (voorzichtig) geprobeerd met startspray of iets anders brandbaars of het inlaatspruitstuk niet lek is?
Oh ja, bij mijn auto was er wel eens een halve of hele liter koelwater weg zonder dat er (na afpersen) een lek te vinden was. Mogelijk lekte de AG LPG verdamper wat, waardoor er koelwater verdween. Lijkt me ook niet erg bevorderlijk voor de loop van de motor.
De climate control functioneerde bij mijn auto ook niet echt. De regeling werkte niet goed en reageerde heftig op een kleine verandering van de ingestelde temperatuur. Hoe ziet het koelwater er uit? Mogelijk zit de kachelradiator dichtgeslibd.
13 jaar
Geen koelvloeistofverlies,Koelwater is schoon,updates geen idee moet nog naar de dealer.
Klepstoters zijn denk ik niet vervangen maar is moeilijk te achterhalen.
Eigenaar heeft genoeg van de wagen en denkt over verkoop/inruil.
Ik wacht het even af.
13 jaar
Rot lopen doet een AG installatie meestal door vervuilde LPG injectoren, of door slechte LPG druksensor. Bij mijn auto is destijds ook de halve LPG installatie vervangen voordat ze door hadden dat de druksensor de problemen veroorzaakte. Succes.
Auto staat inmiddesl bij de dealer even afwachten dus .
Updaten software en chekken van ecc.
13 jaar
Ik vermoed dat de LPG druksensor of de MAP sensor niet fris meer is.
De verdamper moet de gasdruk op 0,8 bar boven de MAP houden en de gascomputer gebruikt beide sensoren om dat te controleren. (lpg druk - MAP)
Als de gemeten druk lager is dan de echte druk, zullen de gas injectoren langer geopend worden -> te rijk
De gasdruk sensor van AG gaat meestal om de 100k stuk.
Maar de MAP sensor kan ook vervuild zijn, waardoor hij wel goed lijkt te werken, maar te langzaam reageert.
Dit heb ik een keer gehad en dat zie je pas als je hm vervangt en heeeel goed kijkt naar het uitgelezen MAP signaal.
Wat betreft het pendelen van de 2de lambda: Dit moet je wel checken op benzine. De kat buffert het zuurstof en daarom zou de 2de sensor vlak moeten zijn of LANGZAMER moeten schommelen dan de 1ste. (De ecu checkt de frequentie tov de 1ste, als hij schommelt)
De kat is echter gemaakt voor benzine en niet voor LPG. LPG stoot meer NOx uit, waardoor er waardoor de werking/buffering niet optimaal meer in verhouding is met de hoeveelheid zuurstof en de lambda gaat schommelen.
edit: het kan ook zijn dat de mechanische drukregeling in de verdamper niet fris meer is; damper reviseren of vervangen.
13 jaar
Ik zou de auto bij een gasboer neerzetten,dealer kan niks met de gasinstallatie.
Kost je vaak een klap geld en probleem nog niet opgelost.
Dealer heeft ook geen diagnose apparatuur voor de gasinstallatie,dus word het vaak een gok.
13 jaar
wij als peugeot dealer kunnen ag gasinstallatie wel uitlezen
echter dit doen we vaak niet omdat we geen echte gaskenner hebben
degene die het gehad heeft nu ander werk vandaar en nog niet iemand voor de rest
meestal komen we er zo uit want qua storingen die er in kunnen staan valt reuze mee
zag storing p0420 verminderde efficientie
weet niet zeker of bij deze ook is maar dacht er een info flash was betrekking op vv van katalisator en herporgrammeren en instaliseren (dit is voor de nieuwere zeker ep6, laatst gehad met deze storing)
het laatste twee is denk deze week gedaan
kat is imitatie dus is ook een andere valt dan eigenlijk af
in het verhaal van wicked7 kan ik me ook in vinden
op benzine moet de 2de lambda qua spanning gelijk blijven
als inderdaad 2 weken of meer op benzine geen probleem heeft dan moet je hem bij de gasboer zetten
kan ook zelf wat afstellen dacht ik(of is dit alleen bij oude gasinstallaties)
zover ik lees is het alleen dat de uitlaatgas teveel schommeld
ik heb niet alles gelezen maar globaal de draad gepakt
tevens is mijn advies eigenlijk altijd op benzine rijden en op gas koken
echter voordeel van gas krijg je boven de 17.000km per jaar financieel (dacht zelf dat diesel bij 15.000zat, of net andersom)
maar dat blijft mening alleen
en als deze inderdaad door de NOx teveel gaat schommelen dan krijg je van eigen stroing p0420
Ik zou hm ook bij een gasboer neerzetten, omdat die gewoon veel meer ervaring hebben en de symptomen vaak beter herkennen.
De kat zelf is denk ik niet het probleem; het probleem is denk ik de mengelsverhouding, waardoor de lambda niet meer goed is en de kat niet zn werk doet en het eerste een storing meldt.
Als de auto op benzine goed rijdt, betekent niet altijd dat daar de oorzaak niet ligt. Bij een vervuilde mapsensor rijdt ie op benzine namelijk best aardig. (Niet perfect, maar goed genoeg om geen foutcodes te geven). Omdat de lpg installatie werkt ook een verschildruk tussen 2 sensoren gebruikt, is het impliciet gevoeliger voor slechte/vuile sensoren.
Na het teruglezen van het eerste bericht, verdenk ik de verdamper zelf ook. Het lijkt of de drukregelklep lekt en te hoge gasdruk geeft (sissen?). Je zou de verdamper kunnen aftappen om te kijken of deze vervuild is. Een gasboer kan volgens mij de gasdruk live uitlezen.
Btw: wat is de km-stand van de auto?
13 jaar
Werner,een diesel bij 15.000km per jaar is jezelf rijk rekenen.
Een diesel word pas aantrekkelijk als je meer dan 25.000km per jaar gaat rijden.
Tussen de 10.000km en 25.000km kan je prima op lpg rijden.
En in de regel kan een peugeot prima op lpg .
13 jaar
dan had ik het verkeerd in mijn kop zitten
dan is het dus 17.000 en 25.000km
17 voor lpg en 25 voor diesel
mooi dat ik precies er tussen zit want gas hoeft er bij mij niet in
probleem is dat er teveel op gas gereden wordt en vuil blijft zitten van de benzine systeem
bij volvo al gehad dat er 5 nieuwe injectors in konden en de brandstofgallerij schoonspuiten
en aansluiting
door het stilstaan van benzine vormde er roest en daardoor verstuivers vervuilt
klant koos voor 5 injectors, had ook kunnen proberen schoontemaken via ultrasoon
maar 1 moest hij toch hebben omdat deze helemaal dicht geroest zat
alle motoren kunnen op lpg rijden
met alle luxe kan er alleen meer kapot gaan
en lpg is voor mij geen luxe die ik wil hebben
Ook dit probleem is een tijdje blijven liggen maar de auto is inmiddels weer terug geweest.
Het probleem is ook opgelost tot op heden.
Als eerste het inlaat spruitstuk verwijderd en goed geïnspecteerd geen problemen aanwezig.
Ik heb vervolgens de egr klep en de extra luchtklep die daarnaast zit gereinigd en tevens de map sensor vervangen.
Ook was er nog sprake van een carter ontluchtingsslang (plastic ribbeltjes prul) die gebroken was.
En de vorige monteur had de bougies niet op de voorgeschreven 0,9 gezet maar stonden op 0,7.
Storing gereset en tot op heden geen problemen meer.
De auto rijd een stuk beter en trekt nu als een beest zonder dode punten.
Wat nu precies de oorzaak is geweest is nog niet helemaal duidelijk maar ik vermoed een combinatie van zaken.
De nieuwe map sensor geeft in ieder geval lagere waardes dan de oude.
Kortom weer een tevreden autobestuurder erbij en misschien een oplossing voor een 307 2.0 16 v die ook deze problemen heeft of krijgt.
13 jaar
ik heb dezelfde peug met dezelfde motor..ook 2.0 2003 met een vialle lpi installatie.225000km.precies hetzelfde probleem..
al 3jaar met dezelfde klacht rijd ik rond en krijg het niet gerepareerd.
echter slaat deze ook wel eens af als je afremt op de motor en dan de koppeling intrapt behalve op benzine.
bobine-mapsensor -bougie's- ga zo maar door vervangen.ook lekkage gecontroleerd bij inlaat spruitstuk en spruitstuk gedemonteerd-
ook wil de wagen pendelend lopen op de cruse control verschil ca 5 km/uur.ook op benzine!
jammer dat er niet een echte oplossing is gekomen voor deze klacht.
13 jaar
Ik moet ook wel zeggen dat de AG installatie ook geen topper is.
Het is geen moderne installatie,zeker de verdamper is een bron van ellende en de drukdensor geeft nog weleens problemen.
De verdamperloze installatie van vialle is echt een stuk beter.
Gewoon een mooi simpel systeem,spuit vloeibaar in,geen verdamper,volgt feilloos het benzinesysteem omdat alleen de inspuiting is aangepast,verder niks.
Het enige wat minder is zijn de stekker verbindingen en de pomp in de tank.
Maar tegen de tijd dat je daar problemen mee hebt ben je al een veelvoud aan onderhoud kwijt aan de AG installatie.
13 jaar
Ach ja Primera zo heeft iedereen zijn eigen mening. Hier lopen twee 406 1.8 16V eentje met AG sgi perfect, in 260k alleen twee druksensoren, verder een met Vialle, 330k waarbij de pomp stuk is geweest en dus een compleet nieuwe tank nodig had. Deze loopt minder zuinig en loopt beduidend slechter, zeker bij koude motor.
AG heeft een slechte naam gekregen met de DGC en zeker DGI installaties, maar de SGI is prima, beter dan het Vialle spul, ondanks de verdamper. Vaille principe is het beste maar de uitvoering is niet zo goed, dat is jammer.
Bovenstaande problemen hebben overigens meer te maken met de EW10 in plaats van de LPG installatie. Die 2 liter loopt gemiddeld wat minder goed op LPG dan de 1.8.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar