Hallo iedereen
Onlangs ben ik in panne gevallen met mijn wagen Peugeot 307 Hdi 1.6 110 PK. Tijdens het rijden is de motor afgeslaan terwijl ik aan een rondpunt moest stoppen. Naar malen proberen hem terug op te starten , maar motor slaat niet aan. Zo kwam ook dat mijn batterij op laagste punt was,dus takeldienst gebeld en laten slepen tot bij mij thuis. Heb een obd2 scanner naar de fouten laten zoeken en gaf code P1586. Op internet geraadpleegd naar deze foutcode en geeft mij 2 verschillende storingen
P1586 = Gas klep stuureenheid - gas klepstand storing
P1586 = Regelsolenoide motorbevestiging (N144/N145) kortsluiting naar plus
Zo hier iemand mij kunnen helpen of enige uitleggeven hoe ik dit kan verhelpen
met vriendelijke groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben bang geen van beide. Dat is het probleem met P1xxx codes.
Die verschillen per fabrikant en soms zelfs per motor of motor-computer merk.
Even zoeken hier op het forum en je vindt bijvoorbeeld deze:
http://www.problemcar.nl/nl/professional...
Hallo oldford
Bedankt voor uitleg.
Zal bliven zoeken en ook nagaan in de kabelbundels. Geef verder wel feedback door
8 jaar
Heb de leidingen ontlucht , maar de motor slaat steeds niet aan.
Heb jij nog andere idee's ? Oldford
8 jaar
Had vorige week zelfde probleem, probleem is dat de voeding van de raildruksensor/luchtmassameter/egr-klep te laag is. Probeer even om de stekker van de egr af te leggen en kijk daarna of hij wel start.
Grtz
8 jaar
Hallo Angelo
Heb gedaan wat je hier beschreef en daarna hem proberen te starten , maar slaat steeds nog niet aan . Wel hoor ik wel dat hij wilt aanslaan . Ofwel heb ik je beschrijving niet goed uitgevoerd. Zal morgen nog eens proberen . Al sinds bedankt voor je reactie.
Grtz
8 jaar
Je kan even de voedingsspanning van de hogedruksensor meten.
Dit kun je het gemakkelijkst meten op de ECU zelf, dit meet je op de 48 polige bruine stekker, pen B4 en G3,
de spanning dient 5 volt te zijn, waarschijnlijk zal deze te laag zijn en daardoor de p-code genereren.
Als deze te laag is, trek je één voor één volgende componenten af, egr-klep, luchthoeveelheidsmeter en als laatste hogedruksensor. Een van deze componenten zal de spanning naar beneden trekken.
8 jaar
Beste Angelo83
Heb ge probeert wat je hier mij beschreef
. Maar geen resultaat . Wagen slaat niet aan en foutcode P1586 blijft steeds vermeld.
Ben einde te raad
Nogmaals bedankt Angelo voor uw reacties
Grts
8 jaar
ten einde raad, nou al? hogedruksensor kan ook nog gewoon kapot he. denk toch dat je er iemand met een uitgebreidere testkast en iets meer kennis bij zult moeten halen.
en heb je de meting uitgevoerd? wat is het resultaat? Mvg
8 jaar
Hallo heren
Sorry dat ik voor een tijd geen feedback kon geven, heb een ernstige werk ongeval gehad waarbij hospitalisatie aan te pas kwam.
Angelo83 ik moet je bedanken voor je tip ( stekker van de erg klep aftrekken en zien dat hij aan slaagt) heb dit nu gedaan en hoera de motor sloeg aan , test rit gemaakt motor draait goed wel dat er foutcodes aanmelden van de egr klep (wat nu normaal is ). Had na uw eerste bericht het slecht begrepen denk ik. Had de egr klep met waterkoeler van de egr en de ander soort buis gedemonteerd en gereinigd. En had bij verstrooidheid de stekker opgestoken en daarmee de moter niet aansloeg en de foutcode aangemeld bleef.
Ga terug eens de stekker opsteken voor te zien dat hij aan slaagt, zo niet is de klep aan de vervang beurt toe.
Heb al nieuwe luchtfilter en dieselfilter gemonteerd . Zo laat ik dan later nog een feedback geven.
Mvg : Dorka
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar