Hoi, ik heb een 807 met een constant brandend motormanagementlampje. Regeleenheid uitgelezen met Autel Geniscan GS300 met als resultaat 3 foutmeldingen a. P0341 = nokkenaspositie-sensor, onaannemelijk signaal, bank 1. b. P0105 = Absolute druksensor inlaat(map)onaannemelijk signaal en c. P1622 en dat is een merk/model gebonden code die niet in het standaardlijstje staat. Weet iemand wat deze code 1622 betekent.
De code voor de nokkenassensor kan ik wellicht plaatsen, omdat onlangs de distributieriem is vervangen en de monteur waarschijnlijk aan de bedrading heeft gerommeld. De krukasriemwiel en nokkenasriemwielen staan allemaal goed en de auto rijdt prima, maar kort geleden begon hij slechter te starten terwijl dat nooit het geval is geweest. Dus dat zal de P0105 code wel zijn en wellicht de P1622. Vraag is nu waar zit de absoluut druksensor en wat is P1622.
Graag jullie reactie.
Quick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1622 Afwijking tussen de informatie over de smoorklephoek en de inlaatdruk : Veiligheid
P0105 Geen samenhang druk/positie smoorklep : Geen omschrijving
P0341 Sensor cilinderreferentie 1 : Kortsluiting met massa of kortsluiting met plus of onderbreking
weer een rede dat universele testers niet moet gebruiken. geven verkeerde omschrijvingen door.
eerste twee staat wel samenhang tussen de druk en positie smoorklep. dit houdt in dat als de gasklep volgens de meting volledig open staat hij dus ook bijna 1000mbar moet meten (gasklep zorgt niet voor een vacuum op dat moment)
bij gasklep dicht zou het dus 200-300mbar moeten zijn. inlaatdruk en stand van de smoorklep komen niet overheen.
de laatste met de nokkenassensor.
weet niet of de storingen permanent zijn of tijdelijk.
of het lampje nu uit is of niet
altijd eerst naar de permanente storing kijken welke dat is en of dat relevant is. tijdelijk storing kan over het algemeen een gevolg zijn.
tevens met laatste acht van chassisnummer maakt veel dingen qua opzoeken ook makkelijker voor ons
Trucker.. bedankt voor je snelle reactie. En ja een unversele tester is niet alles maar het geeft in ieder geval richting waar je naar moet kijken/zoeken. Om voor ieder wissewasjenaar de dealer te moeten (lees 35-40) om te horen waar een storing zit is ook niet alles en het is voor een hobby-ist veel leuker om het zelf te proberen en er achter te komen wat er aan de hand is en daar vormen professionals als jij een onmisbare schakel in, dus nogmaals dank voor je reactie.
En dan de storing, je geeft aan dat 1622 en 0105 in relatie met elkaar staan. Maar wat kan ik er nu aan doen. Gasklephuis goed schoonmaken etc. of zit het in de bedrading? En wat kan ik doen met de wetenschap dat de inlaatdruk en stand smoorklep niet overeenkomen.
En storing 0341 . Kan de sensor defect zijn of zit er zoals je schreef een kortsluiting in de bedrading of steker zitten?
Groet Quick
11 jaar
slechtste antwoord wat ik je kan geven is eigenlijk dat alles wat je zegt mogelijk is.
dat durf ik zo niet te zeggen van hier
bedrading controleren kan nooit kwaad.
controleer ook goed je koelvloeistofsensor komt bij de type wel eens voor dat deze inwendig lek is. gevolg kvs in de kabelboom en zelf in de computer meerdere malen gezien.
deze zit ook op de gasklepbedrading, dus wie weet dat je daar moet kijken.
als dat alle goed is kun je denk ik beste preventief de map -sensor vervangen en dan de gasklep
denk dat gasklep de duurste van de twee is. echter denk ook dat de gasklep mogelijk de boosdoener kan zijn, mogelijke gok dan
Foutmelding is weg. Zonder dat er meer is gedaan dan alle betreffende sensorstekers te hebben losgemaakt en met beetje contactspray ingespoten.
Topic sluiten svp
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar