Peugeot 106 XSI 1.6 E2: Geen spanning op goede dynamo

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFY, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 76

Hallo allemaal, ik zit met me handen in het haar, vorige week reed ik met mijn auto plots begon hij de fluiten en rook ik een verbrand plastic lucht dus meteen auto aan de kant gezet maar kon niets vinden. Volgende dag auto gestart zonder problemen of geluiden en na een km rijden wou ik mijn raam open doen en toen viel de auto bijna uit en de tellerunit begon te storen, thuis de accu gemeten en de was leeg dus aan de lader gelegd, accu laad gewoon op dus weer in de auto gezet maar de dynamo laadt niet, dus op de sloop een andere opgehaald maar probleem bleef dus die ook weer geruild voor een ander en nog steeds geen 13/14v, vervolgens de dynamo laten testen door een revisie bedrijf en die is gewoon goed en hun adviseerde me de kabels na te kijken dus die ook vervangen (van accu na startmotor na dynamo D+) maar nog steeds laad hij de accu niet op. Heb de zekeringen boven de accu na gekeken die zijn goed, met de auto van contact af meet ik 12.2 op de accu en op de startmotor en op de dynamo D+ en 1.40v op de B+ van de dynamo, met een draaiende motor meet ik op alle punten maar 11.80 ook op de B+ van de dynamo en die zakt dan langzaam, ik weet gewoon echt niet meer waar ik het moet zoeken en heb de auto maandag weer dringend nodig ivm nieuwe baan, wie kan mij het verlossende antwoord geven? Zijn er zekeringen of andere dingen die ik over het hoofd zie? Heb ook een andere accu getest. BVD kevin

KdeGroot

Geplaatst door KdeGroot (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

KLANTENKLACHT :
Uitvallen van elektrische functies / Kortsluiting / Rook uit het instrumentenpaneel
OMSTANDIGHEDEN VOOR HET OPTREDEN :
Bij het starten of tijdens het rijden
1. HERKOMST
Scheuren van de massakabel tussen de accu en de versnellingsbak vlakbij de aansluiting.
2. REPARATIE WERKPLAATS :

Vervang de massakabel en leg hem zodanig in de richting van de rembekrachtiger dat hij niet strak komt de staan

KdeGroot (0), 5 jaar geleden

Andere massa kabel maakt geen verschil, ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Brand je dynamo lampje wel als de auto op contact staat ?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.