Peugeot 208: Gerammel + piepende remmen

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel

Wanneer het warmer weer wordt begint er bij oneven wegdek iets te rammelen linksvooraan mijn wagen. Dit is voelbaar door een licht tokkend gevoel in het stuur. Ik ben hiervoor al bij verschillende garages geweest, elk legt het probleem ergens anders (stuurhuis, speling de remklauwen,...).
Ook heeft de wagen sinds begin van de aankoop last van extreem piepende remmen bij lage snelheden. De garage beweerd dat ze deze al 2maal vervangen hebben maar ik vind het straf dat ze telkens opnieuw beginnen schreeuwen...

De wagen heeft nu 80.000 km dus zou hopelijk nog even mee kunnen. Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen met (één van) beide problemen.

Mvg,
Tavrin

Tavrin09

Geplaatst door Tavrin09 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 208? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 7 jaar geleden

Als je op zo een oneven wegdek rijdt en je hoort het geluid , dan kun je even proberen met je linker voet , de rem heel licht in te trappen en met rechts gas houden , heel voorzichtig in trappen geeft een zeer lichte remwerking , is het getok nu weg , zit het in je remklauw , zo kun je dingen uit sluiten.
Piepen van de remmen is vaak een samenspel tussen schijf en remblokje , een ander merk /type geeft vaak verbetering , zachtere/hardere voering.

Tavrin09 (0), 7 jaar geleden

Ik heb geprobeerd lichtjes te remmen bij het rijden terwijl ik de gas inhield, maar het gerammel bleef. Het valt me op hoe langer ik rij hoe harder het wordt. Ook bij het vertrekken heb meteen een tik die je hoort en voelt.

j@n-willem (0) PRO, 7 jaar geleden

Plaats de laatste 8 van het chassis nr, is volgens mij de spoor stangen. Eerste serie had er last van bij de 208...

Tavrin09 (0), 7 jaar geleden

097610(01).
Hoeveel zou het mij kosten om deze te laten vervangen, mocht dit inderdaad het probleem zijn?

j@n-willem (0) PRO, 7 jaar geleden

Ik heb maar 6 cijfers volgens mij moeten er nog 2 letters voor........
Dit is niet het juiste nr zo

Tavrin09 (0), 7 jaar geleden

CT097610

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Sorry J@N-WILLEM , zag het bericht en heb Servicebox geraadpleegd via het VIN .

Het Opr .nummer van uw auto is :13071
Dus beide opgave,s zijn van toepassing .

Spoorstangen.

2. REPARATIE WERKPLAATS


Vervangen van de spoorstangen (Afhankelijk van de resultaten van de controles).


2.1. Benodigde onderdelen

1 Set spoorstangen (onderdeelnummer overeenkomstig uitvoering van de auto).


2.2. Vooraf uit te voeren handelingen


LET OP : Maak een proefrit van minimaal 20 minuten alvorens de controle uit te voeren


2.3. Controle


OPMERKING : Deze werkzaamheden moeten door 2 personen worden uitgevoerd

Na terugkeer van de proefrit : •Zet de wagen op een 4-koloms hefbrug
•Houd uw handen bij de spoorstangen
•Houd het motorsubframe vast en beweeg de carrosserie meerdere keren omhoog en omlaag

Bij aanwezigheid van krakende en/of klapperende geluiden afkomstig van een van de spoorstangen : Deze informatie toepassen.

Bij afwezigheid van krakende en klapperende geluiden afkomstig van de spoorstangen : Deze informatie niet toepassen.


2.4. Werkzaamheden

Vervang de spoorstangen.

Controleer de sporing en stel deze af.


2.5. Bewerkingstijd

Factureertijd : 2,50H.

Bewerkingscode : 99F23A.

3. OPLOSSING SERIEPRODUCTIE


Vanaf OPR-nummer 13262 : Wijziging van de spoorstangen.

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Maar dit kan ook nog de oorzaak zijn .

Schokdempers vóór.

2. REPARATIE WERKPLAATS


Vervangen van de schokdempers vóór.


2.1. Benodigde onderdelen

1 Schokdemper linksvoor (onderdeelnummer overeenkomstig uitvoering van de auto).

1 Schokdemper rechtsvoor (onderdeelnummer overeenkomstig uitvoering van de auto).


VERPLICHT : Gebruik de voorgeschreven vervangingsonderdeelnummers in het werkplaatsdocumentatieportal van de constructeur


OPMERKING : Raadpleeg de reparatiemethodes voor de eventueel extra te bestellen onderdelen voor deze bewerking


2.2. Producten

1 Sterk hechtend vet, type "G1", " G7" (indien nodig).


2.3. Controles




208 TOT OPR 13261

Controleer : •De aantrekkoppels van de voortrein
•De motorsteun rechts
•De montagerichting van het aanslagrubber van de schokdemper
•De aanwezigheid van vet op de bovenste steun van de schokdemper en op de carrosserie
•De stuurstangen
•De verbindingsstangen van de stabilisatorstang

Voer een testrit uit : •Als het geluid nog steeds aanwezig is : Dit document toepassen
•Als het geluid is verdwenen : Dit document niet toepassen


2.4. Werkzaamheden

Verwijder de schokdempers, voor.

Vervang de voorste schokdempers .

Breng de schokdempers vóór aan.


2.5. Bewerkingstijd




208

Motortypes DV6FD FAP / DV4C / DV6DTED / DV6C / DV6DTED M / DV6ETED M 55KW 1560 / DV6FC FAP 85KW / DV6FC FAP 88KW / EB0 / EBF / EB2 / EB2DT 81KW / EB2F 60KW / EB2F 60KW / EP3C / EP3C GAZ / EP6C : •Factureertijd : 3,00H
•Bewerkingscode : 99F28A

Motortypes EP6CDT / EP6CDTX / EP6FDT 121KW ESSENCE / EP6FDTX : •Factureertijd : 2,80H
•Bewerkingscode : 99F26A

3. OPLOSSING SERIEPRODUCTIE





208 TOT OPR 13628 EN VERSN.B MA EN VERSN.B5 EN TURBODIESEL DV4C

Vanaf OPR-nummer 13629 : Wijziging van de voorste schokdempers.

j@n-willem (0) PRO, 7 jaar geleden

Bedankt Rene,
ik denk dat het wel iets te veel info is, voor tarvin is maar goed. Deze tips zijn zeker de oplossing waard.
we horen graag of het gelukt is.
Groetjes jan willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 208 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum