Peugeot 307: Geratel tijdens rijden.. vernellingsbak?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste forumleden,

Sinds een maand hoor ik geratel tijdens het rijden. Ik heb m naar 2 garages gebracht en beide zeiden dat het van de versnellingsbak komt. Daarna heeft de ANWB er nog eens een testrit mee gedaan en heeft hetzelfde gezegd.

Nu ik zowat zeker weet dat het de versnellingsbak is, wat zou het verstandigst en voordeligst zijn. Ik heb inmiddels allerlei opties en suggesties gehoord, maar door omstandigheden (zoals financieel en twijfel) kom er maar niet uit.

Via onderdelenlijn.nl en onderdelenzoeker.nl ben ik naar 2e hands versnellingsbakken gaan zoeken en van die prijzen schrik je je rot (minimaal €400,-). Heb offertes voor vervanging versnellingsbak opgevraagd via Carsom.nl en die waren ook niet mild.

Daarnaast is mij verteld dat het laten reviseren van mijn huidige bak nog duurder is dan het laten vervangen ervan. Klopt dit??

Het geratel is op zich niet heel hard en het schakelen gaat gewoon probleemloos. Ben van plan om sowieso over een half jaar een nieuwe auto te kopen, is het tot aan mijn verkoop er gewoon zo mee blijven rijden aan te raden?

En voor wat voor prijs zou ik de auto in een dergelijke staat kwijt kunnen?

Alvast bedankt

Particulier1984

Geplaatst door Particulier1984 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Als je de auto over een half jaar weg doet zou ik er niks meer aan doen.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Kom op,we spreken hier over een auto van 2001.
Hij valt onder de categorie,1000 euro levert tie bij inruil altijd op,bak kapot of niet.
Nu nog een bak geld er tegen aan gaan gooien voor een halfjaar.
Want het blijft niet bij de bak,want als de bak erachter weg is word de koppeling meteen mee genomen.
Lekker doorrijden,houd tie er mee op heb je pech,als tie het volhoud heb je geluk.
Ga rustig rondkijken voor wat anders en zie je iets moois,de oude een schop geven.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Als nou twee garages en de ANWB zeggen dat het de versnellingsbak is dan heb je toch een duidelijke diagnose lijkt me.
Dan kun je dat geld toch beter bij je volgende tweedehands leggen.
En met dat financiele bedoeld de TS volgens mij of het nog zin heeft om deze reparatie uit te gaan voeren aan de huidige auto met het vooruitzicht om over een half jaar een andere auto te gaan kopen.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Nou,wat let je?.
Je hebt een mooie offerte gemaakt voor de TS zou ik zeggen.
Voor dit bedrag zou ik de auto laten maken,maar ik denk dat in de praktijk onder aan de streep inclusief in/uitbouw en koppeling minimaal 2000 euro komt te staan.
Garage en met bon bedoel ik.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Ik denk dat jij al heel lang geen garage meer van binnen gezien hebt of alles zelf doet.
Maar dit zijn hele normale prijzen als je een bak loshaald,vervangt,reviseert,koppeling,drukgroep,tegenwoordig komt daar ook maar zo een DM vliegwiel bij.
En dan kom je maar zo aan dit soort bedragen,ik denk dat ik nog rdelijk aan de onderkant zit,want bij een dealer ga je maar zo naar 3500 euro voor het vervangen van een bak.
Laat tegenwoordig eens een koppeling vervangen inclusief DMV,gaat rap richting de 1500/2000 euro.
Kijk maar eens bij de reactie van de TS op de prijs van een ruilbak en dan ook nog de offerste's die de TS er bij opgevraagd heeft.
Gezien zijn reactie waren die prijzen niet mild.
En dat is ook helemaal niet gek,kijk,maar wat je baas voor jou vraagt als je wat voor een klant moet doen.
Als ze bij ons voor een machine moeten komen zit je zo op 250/300 euro per uur,dan hebben ze nog niet met de auto gereden,dat geld komt er nog bij op.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

405,
Rustig aan,niet zo oververhit raken.
Ik ben ook geen pro,maar een particulier.
Dat komt omdat ik vanaf het begin al lid ben en toen kwam er destijds pro achter te staan.
Heb hobbymatig gesleuteld.
Nu deel ik mijn kennis nog hier op het forum en probeer een praktische oplossing te bedenken voor particulieren.
Daar probeer ik een steentje aan bij te dragen.
En ook ik sla weleens de plank mis.
Maar wat betreft kosten aan auto's ben ik aardig op de hoogte omdat ik verschillende mensen in mijn omgeving heb die voor dealers werken,universele en beunen.
Daar hoor ik vaak van wat het kost om bepaalde reparaties uit te voeren en dan hoor ik het bedrag van de dealer,de universeel en een beun.
Om een voorbeeld te geven,er staat nu een Toyota op het forum met kvs verlies,een gekend probleem bij deze diesel uitvoering.
Dealer zegt,kop vervangen,kosten 4000 euro.
Is dit teveel,tja,wie ben ik om dat te beoordelen.
Waarschijnlijk zullen er ongetwijfeld zijn die een kop op de sloop halen voor een paar 100 euro en voor 1000 euro misschien klaar zijn.
Maar daar heeft die particulier niks aan,aan zulke antwoorden,die is afhankelijk van een garage,en die kosten geld.
Ik werk ook niet in de automotive,maar als ze bij ons een monteur voor een proefessionele mach moet komen kost dat 250 euro ex.
Daar zitten nog niet de km's bij in om te komen,de zogeheten voorrijkosten.
Hier gaat het uiteraard om industriele machines,om maar een indruk te geven wat professioneel onderhoud tegenwoordig kost.
Dit zijn hele gangbare prijzen in deze tak van sport.
Dan valt het uurtarief van een monteur nog best wel mee.
Een paar uur sleutelen door een dealer kost voor een particulier serieus geld,vandaaar ook dat soms vervanging van een onderdeel goedkoper kan zijn.
En jij bent in staat om het voor een heel schappelijk bedrag te doen,maar dat is niet maatgevend.
De TS stelt een vraag over een auto van 2001 met een diagnose die door drie verschillende garage's is bevestigd,bak kapot.
Hij wil nog een half jaar rijden,dan gaat de TS voor wat anders kijken,dan is toch een logisch advies om proberen door te rijden en over een half jaar wat anders te gaan kopen?.
Als hij neer een dealer/universele garage gaat kost het gewoon serieus geld,hij kan het immers niet zelf.
En vind maar eens een echt goede handige buurman om dit klusje te klaren zonder brug of gereedschap.
Meer wil ik er niet meer over zeggen,de TS weet wel genoeg denk ik.
En ik zal mij wat meer op de vlakte houden voortaan als mijn mening/rep advies leid tot discussie waar niemand wat aan heeft.
Mijn excuses als ik misschien wat te persoonlijk bent geweest.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.