Beste mensen,
Sinds een week hoor ik een behoorlijke geratel. Dit is te horen als ik:
Rij, en het gas loslaat;
Dit verdwijnt als ik de koppeling in druk.
Het komt er op neer dat dit geratel te voorschijn komt in alle versnellingen (als ik het gas loslaat). Als ik rijd en druk zet op het pedaal verdwijnt dit.
Tevens verdwijnt het als ik tijdens het rijden de koppeling indruk.
Stationair hoor je niets.
Garagehouder:
Volgens de garagehouder waren het de aandrijfassen; deze maken inderdaad een geluidje en heb deze vandaag vervangen maar het probleem is er nog! Nu vermoedt de garagehouder dat het uit de versnellingsbak komt?
Iemand die een handje kan helpen in de goede richting.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De druklagers gaan nog wel eens stuk. Andere optie is het prise-aslager. Dit lager draait altijd behalve als je de koppeling indrukt.
Voor vervanging moet in beide gevallen de versn.bak gedémonteerd worden.
[quote=moderator]De druklagers gaan nog wel eens stuk. Andere optie is het prise-aslager. Dit lager draait altijd behalve als je de koppeling indrukt.
Voor vervanging moet in beide gevallen de versn.bak gedémonteerd worden.[/quote]
Bedankt voor je vlotte reactie.
De monteur had het over een "nieuwe" tweedehandse versnellingsbak?
Tevens vandaag de versnellingsbak olie ververst en er bleek wat metaal tussen dat oude spul te zitten (met een magneetstaaf eruit gevist)
15 jaar
Metaalgruis is wel vaker te vinden in de bakolie. De fabrikanten monteren daarom ook een magneet in de bak om dat een beetje uit de olie te vissen.
Een andere bak monteren is uiteraard een optie als het prise-aslager defect is. Ligt maar aan wat de kosten van een andere bak zijn t.o.v. een lager vervangen. Het dé- en monteren van de bak uit de auto wordt er niet anders van.
[quote=moderator]Metaalgruis is wel vaker te vinden in de bakolie. De fabrikanten monteren daarom ook een magneet in de bak om dat een beetje uit de olie te vissen.
Een andere bak monteren is uiteraard een optie als het prise-aslager defect is. Ligt maar aan wat de kosten van een andere bak zijn t.o.v. een lager vervangen. Het dé- en monteren van de bak uit de auto wordt er niet anders van.[/quote]
Oke. Ik neem aan dat de lagers goedkoper zijn dan een nieuwe bak. De vraag alleen is of dit geluid wel zeker uit de bak komt en of dat je direct het probleem kunt vinden.
15 jaar
Ik heb hetzelfde met mijn 206 1.4. Toch maar gekozen voor een andere bak met de helft aan kilometers er op en garantie. dan ben je voor 250 euro klaar als je de bak er zelf onder zet.
Het probleem van peugeot is inderdaad vaak een aantal kapotte lagers in de bak. Je kan het proberen maar het is geen doen om die te vervangen als je geen professional bent. Ik ben niet onhandig maar heb toch maar gekozen voor een andere bak. De oude bak reviseer ik nu maar in de avond uurtjes. Heb ik van de winter weer wat te doen ;)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar