Deze heeft storing met het gloeien. Eigenaar heeft het gloeirelais tegen het linker binnenschermal vervangen maar daarmee was de oorzaak niet gevonden.
Diverse keren valt de + op het gloeirelais weg wanneer de auto op contact wordt gezet waardoor er dan ook geen spanning op de gloeibougies komt te staan.
Toen de auto kwam, was deze warm en bleef er toevallig de hele tijd spanning op de bougies staan...... Er is dus geen touw aan vast te knopen.
De (groene) temperatuurzender lijkt te werken want bij het losnemen v/d stekker hoor je een ander vrelais in de zekeringkast schakelen.
Momenteel is het zo: zet je de auto op contact, dan krijg je maar een paar volt op de + v/h gloeirelais en 2 tellen later de volle 12 volt.
We hebben het idee dat er toch nog ergens een relais of schakeling zit die niet goed functioneert en naar eigen believen wel of geen spanning doorlaat.
Iemand een idee of een aansluitschema?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eerst de voeding van het gloeirelais maar eens goed.
Dag Harry
Dat is de aansluiting met de dubbele zwarte draad. Maar waar komt die vandaan?
startmotor
Opgelost. Oorzaak was de pluskabel aan de accupool. Kabel was losgerot in de klem. Vandaar die wisselende spanningen op het gloeirelais.
Bedankt.
Nog even een naschrift: belt de klant na bijna 2 weken weer op: slaat niet aan ofwel: weer niet gloeien.
Blijkt dat ook de multistekker tegen de linker chassisbalk lichtelijk inwendig geoxideerd is. Even trekken en drukken aan de stekker leverde onmiddelijk weer een werkend gloeirelais op. Stekker inwendig gereinigd en voor de zekerheid een bypass aangelegd en hopelijk is nu dan het probleem definitief uit de wereld.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar