Hallo.
Ik heb net een beetje het forum doorgelezen en zocht waarom mijn 307 met de kou een beetje rot start. Kwam er achter dat het eventuweel de gloeispiralen kunnen zijn. Nu wil ik deze graag zelf vervangen is dit mogelijk om dit zelf te doen en waar zitten ze? Kan mij iemand een plaatje via een autodatabase laten zie waar ze in de motor zitten. Zijn er ook nog dngen waar ik op moet letten als ik ze los maak of draai en is er speciaal gereedschap voor nodig.
Alvast bedankt voor de reaktie´s
Martijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Check je mail
mvg
Nathanael
hallo Nathanael
Bedankt voor je mail ga het zeker proberen
Mvg
Martijn
14 jaar
kan de stappeplan / how to do hier gepost worden zodat ook andere problemcar mensen ook van kunnen vernemen.
Alvast dank.
14 jaar
Tsja, dit gaat natuurlijk volledig aan de doelstellingen van dit forum voorbij. Venderi (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... bijvoorbeeld, zou hier ook iets aan kunnen hebben. En ik, eventueel in de toekomst. Of Seloroy. Maar bij ons geen mail.
Groet,
Bert
14 jaar
Hoezo gaat dat aan de doelstelling van het forum voorbij ?
De TS stelt een normale vraag waarbij een tekening of plaatje kan helpen, dan hebben andere mensen er ook baat bij.
Martijn,
Het kunnen meerdere oorzaken hebben, als je niet echt weet wat je doet, laat dan eens een diagnose stellen, voor je dalijk wat sloopt of van het één in het ander probleem valt, niet verkeerd bedoelt, maar het kan je achteraf een hoop ellende en wellicht geld besparen.
Gr Stefan
14 jaar
Hallo,
ik zal dit ook zeker op het forum vermelden ik heb alleen gereageerd via martijn zijn mail omdat er een foto bijgevoegd was en dit hier niet mogelijk is.
De gloeispiralen zitten aan de voorkant van de motor wel in de kop maar aan de voorkant dus niet tegen het schudbord.
ze zitten tussen de commonrail en de verstuivers je kunt ze herkennen doordat ze met een enkele draad aan elkaar verbonden zijn.
je hebt geen speciaal gereedschap nodig (alleen een doppenset) wel is het belangrijk dat als ze vastzitten niet door te draaien zodat ze afbreken.
Je kunt ze testen met een ohm meter op weerstand als je niet allemaal wilt vervangen wat ik wel aan kan raden.
Testen
je klunt e testen met een ohm meter door een draad van de meter aan het draadeinde waar de kabel zat die ze met elkaar verbond en door de andere draad van de ohm meter bij de schroefdraad waarmee ze in de motorkop zit contact te maken weerstand kan tussen de 1 en 3 ohm liggen een gloeispiraal die het niet meer doet geeft meestal een oneindige weerstand aan omdat de spiraal doorgebrand of iets anders waardoor de spiraal geen stroom meer geleid.
Het is wel het beste om gewoon alle 4 gloeispiralen te vervangen want die vandaag nog goed is kan morgen kapot zijn!!!
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.
mvg,
Nathanael de witte
Nathanael
Een foto kun je uploaden : http://imageshack.us en onder even de link kopieeren (1)
Het kunnen meerdere oorzaken hebben dat hij lastig start.
** Accu
** Bedrading accu/startmotor/dynamo > Massa
** Startmotor draait zwaar of heeft te laag toerental
** Gloeiers
Zou eerst even de eerste 3 dingen nalopen en zeker van zijn dat deze goed zijn.
Gr Stefan
14 jaar
Ok, je kan overigens wel foto's plaatsen hoor. Je moet dan reageren via [b]plaats een oplossing[/b] rechts onder, en niet via het witte blok onderaan de pagina. Je kunt dan met Imageshack een afbeelding uploaden.
Groet,
Bert
[url=http://img686.imageshack.us/i/voorbeeldf...][img]http://img686.imageshack.us/img686/9628/...[/img][/url]
14 jaar
oke, bedankt
Hallo,
hier de foto die ik eerder verstuurd had. Wel een beetje vaag maar het is te zien waar ze zitten.
[url=http://img37.imageshack.us/i/kop307.jpg/][img]http://img37.imageshack.us/img37/9526/ko...[/img][/url]
Hallo,
ik had net een bericht gestuurd maar deze is volgens mij niet aangekomen op het forum.
ik wilde even zeggen dat Stefan helmaal gelijk heeft deze punter eerst te controleren voordat men met vervangen of demonteren begint.
ik heb iets te veel naar de vraag van; hoe te vervangen en waar ze zitten gekeken, en had vind ik zelf eerst om een betere omschrijving van het probleem moeten vragen in plaats van gelijk te vertellen hoe deze te vervangen.
In mijn tijd bij peugeot heb ik meerdere malen gloeispiralen van deze motor vervangen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit altijd zo is.
Het is zeker verstandig eerst naar de punten die stefan noemde te kijken, vooral met dit weer.
mvg,
Nathanael de witte
Ook wil ik als goede raad geven dat je ze best allemaal vervangt en dat je best met een warme motor de gloeibougies er uit kan draaien.
Als je dat met koude motor doet zijn de gloeibougies sprok en zitten ze vaster in het blok dan warm, ze zullen dan beter loskomen, en de kans dat ze afbreken zal veel minder zijn (het zijn lange dunne gloeibougies).
Bij het monteren draai je ze er zover mogelijk in met de hand zodat ze niet scheef zitten.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar