ik heb nog een koelvloeistoflekkage(0,5 lrt/1500km) en heb al het volgende gedaan:
kop vervangen en afgeperst conclusie ok
waterpomp vernieuwd
kachelradiateur vernieuwd
grondig gecontroleerd op lekkages en niets gevonden
ondanks dat de nieuwe kop is afgeperst komen er kleine bubbels in het reservoir omhoog,precies gelijk dan bij de oude kop
ik weet het echt niet meer
lekkage langs cilinderbus naar onderblok uitgesloten olie=schoon,peil is constant
heeft iemand al eens ooit gehoord dat een cilinderbus een haarscheur heeft?? ik zou het niet meer weten. het wordt eens tijd voor een nieuwe auto
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gezien de leeftijd lijkt mij dat voor jou ook, maar???
Volgens mij geef jij het nog niet op.
Of het kan,lekkage via een cylinderbus? Jazeker.Je zou de zuigers eens in het midden kunnen zetten en dan de krukas vastzetten en dan één voor één luchtdruk op de cylinders zetten en dan goed in de radiateur"expansievat"kijken.Wel bij warme motor.Wat je ook kunt doen is de bougie's eruit koelsysteem op druk zetten een nacht goed op druk houden en dan starten met 4 stukjes blank papier boven de bougiegaten vast te houden met een vinger, wel zorgen dat hij niet inspuit maar,als hij lekt via een cylnder dan moet je dat kunnen zien op de afdruk van dat b gat.
het probleem is dat wanneer de motor stil staat en lucht de cilinder pomp en in het systeem komt het niet rond gepompt wordt en dus kan ik het niet in het expansievat zien toch??
verder vindt ik zo raar dat ik niets merk aan het lopen van de motor
heb je een haarscheur in een cilinderbus al eens meegemaakt oldtimer?
Één keer een soort van cavitatiegaatje in een cylinderbus.
Als je nou de cilinders één voor één onder druk zet dan moet je toch beweging kunnen zien in het vloeistofniveau in je radiateur.Als je trouwens de bougie's eruit draait dan is de schoonste de cilinder die lekt.ERVARING.Succes oldtimer.
oldtimer,het vreemde is toen ik de andere kop erop gezet heb(2 weken geleden) dat alle verbrandingskamers er precies hetzelfde uitzagen. er was er geen bij die "schoongespoelt" was. dit vindt ik ook erg vreemd omdat je inderdaad altijd kunt zien als er koelvloeistof meegaat in de cilinder dat diegene schoner is. Ik vindt dit allemaal vreemd. wat denk jij hiervan
Had je ook al niet een nieuwe radiateur gemonteerd?
nee wel een kachelradiateur,maar de gewone radiateur lekt niet,maar wat denk je ervan van mijn vorige posting??
Ik denk dat het dus niet in de kop zit, en ik denk ook niet in de cylinders, toch heb ik wel eens meegemaakt dat een niet goed koelende radiateur constant koelvloeistofverlies opleverd.Hardnekkig en vreemd en niet te verklaren maar wel over na het plaatsen van een nieuwe radiateur.
oldtimer,hoe verklaar je dan de bubbels die ik in mijn expansievat heb??ik zou het graag oplossen maar ga er geen flinke kosten aan maken hij heeft mij nu genoeg gekost, een radiateur kost 129 euro
heb druk op alle cilinders gehad,maar niets te zien in de koelvloeistof.oldtimer vertel mij eens van die radiateur vernieuwen terwijl ik aan de oude niks kan zien,heb je dit dan vaker meegemaakt?
heb vandaag een ongelofelijk slechte oplossing gedaan nl een potje bars leaks en het is niet te geloven maar de bubbels zijn helemaal weg. ik weet het dat dit maar een lapmiddel is, het lijken wel hondebrokken, maar ja.ben benieuwd of ie niets meer verbruikt
Dan maar een lapmiddel maar het werkt wel ik heb er wel eens een scheur in een V8 mee dicht gekregen auto heeft er een jaar mee gereden ging toen naar de sloop maar nog steeds dicht die scheur,ik hoop dat het bij jou ook zo goed werkt.
Hans
helaas is het al mis, de rommel is al uit de scheur geblazen en hij bubbelt weer,shit......ik had wel hoop maar geen vertrouwen in dit spul dus.
ik snap hier dus niks meer van,nergens lekkage te zien, kop is 100% goed,koppakking is nieuw,nieuwe waterpomp,nieuwe kachelradiateur,alleen bij 90 gaden of meer bubbeltjes in systeem maar geen drukopouw?? vreemd zuurstof uit de koelvloeistof??ik weet niet meer, rij ik ook eens in zo'n oud ijzer effe tijdelijk......tjonge jonge
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar