Peugeot 306: haast geen compressie

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Ik heb net mijn koppakking vervangen alles terug geplaatst.
niks aan de hand rond gedraaid met een ratel goede compressie.
toen de poelies erop gezet van de dynamo en de stuurpomp met de snaren.
Daarna weer rond gedraaid met de ratel goede compressie tot een zeker moment
dat de spanrol los schiet en hij van tijd af gaat alles weer op tijd neer gezet
en vanaf dat moment haast geen compressie meer ook niet met starten.

We hebben ook geen rare dingen gehoord tijdens het ronddraaien met de ratel en ook
niet met starten.

We dachten eerst aan dat de kop niet goed vast zat maar die blijkt wel goed vast te zitten volgens de volgende aanhaal momenten
1e 20 nm
2e 120 graden
3e 120 graden
Dit stond op het papier wat bij de koppakking in zat.

Wat kan dit probleem zijn?

Alvast bedankt voor de oplossingen.
mvg Ronald

ronald28

Geplaatst door ronald28 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Mausx (0), 14 jaar geleden

Is de nokkenas een halve slag verkeerd gedraaid? dan staan de merkjes wel op tijd maar de motor niet.

ronald28 (0), 14 jaar geleden

Ik heb geen id de nokkenas hebben we geborgd.
Ik ga het in ieder geval even na kijken.

Mausx (0), 14 jaar geleden

even goed timen zonder kleppendeksel. 1e cilinder zuigertje omhoog, daarna inlaat open enz...

ronald28 (0), 14 jaar geleden

Het probleem is gevonden een kromme klep en dan hopen dat het bij 1 blijft.

Weet ook iemand hoe ik hem weer op tijd zet de zuiger merk is verdwenen boven stond
hij gelockd maar onder niet nu zien wij een streep en een gleuf staan maar dit komt niet
overeen met hoe de zuigers stonden toen boven geborgd was en de kop eraf ging.

Alvast bedankt
mvg Ronald

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Je schrijft dat je op geen enkele cilinder compressie hebt dus best kans dat je nog meer kromme kleppen hebt. Controleer goed je klepspeling .
Normaal blokkeer je de nokkenas met een 8 mm pen of bout door het tandwiel in de kop. Vanaf de zijkant van de auto gezien zit het gat op kwart over 2. De krukas wordt geblokkeerd met een dunnere pen aan de voorkant van het blok in het vliegwiel.

Pt nieker

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hebt net de koppakking vervangen zeg je,maar niet die kromme kleppen gezien ????

Of dit is naderhand veroorzaakt door een niet goed afgestelde distributieriem ?

Bij het vervangen van de riem ook gelijk even de waterpomp meenemen om ellende achteraf te voorkomen.

Heb je de kop ook in de juiste volgorde aangetrokken ?

Zie :

[url=http://img17.imageshack.us/i/14392138.pn...][img]http://img17.imageshack.us/img17/839/143...[/img][/url]

en :

[url=http://img17.imageshack.us/i/79800414.pn...][img]http://img17.imageshack.us/img17/9909/79...[/img][/url]

Gr Stefan

ronald28 (0), 14 jaar geleden

Het is na die tijd gebeurd spanrol zat niet goed vast vandaar 2 kromme kleppen.
En door regelmatig op dit forum te kijken en lezen was ik er al achter dat bij de 2e keer
distributieriem vervangen de waterpomp ook een verstandig idee was dus dat hebben we ook
direct gedaan en de bouten zijn in de juiste volgorde aan gedraaid alleen wij hebben 2 keer 120 graden gedaan ipv
1 keer 240.

En er moesten inderdaad 2 nieuwe kleppen in die zijn inmiddels dus ook vervangen.

Probleem is nu alleen nog dat hij moeilijk wil aanslaan het is net of de ontsteking niet optijd is of dat hij geen benzine krijgt
als ik bougie 4 eruit haal start hij moeilijk op 3 bougies maar hij loopt wel draai ik de 4e erbij in moet ik pompent met gas
starten en als hij het doet veel gas houden anders slaat hij af.

Zuigers staan 1 en 4 omhoog als hij op de nokkenas gebord is.

Als iemand nog een oplossing heeft voor het start probleem hoor ik het graag.

Mvg Ronald

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

volgens mij moeten de zuigers halve wegen staan als het vliegwiel geblokkerd is!
dit zou betekenen dat misschien nu weer de kleppen krom zijn.
advies:
leen bij een garage in de buurt(tegen vergoeding evt) even het juiste gereedschap om de boel op tijd te zetten.

groeten
bart

ronald28 (0), 14 jaar geleden

Ik heb bij de peugeot dealer gevraagd en die zei dat 1 en 4 omhoog moest staan.

Ik ga er niet van uit dat er een klep krom is want ik heb wel compressie en ook genoeg.

mvg

ronald28 (0), 14 jaar geleden

Het probleem is opgelost.

De kleppen moesten gesteld worden en vooral de
nieuw geplaatste kleppen na dit te hebben gedaan liep de motor weer als het zonnetje.

Iedereen bedankt voor de info en de sugesties

Mvg Ronald

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.