Hai,
Mijn Peugeot 306 1996 lekt bij het stuurhuis olie, eerst om het half jaar, maar nu na het vullen is hij een week later leeg.
de pomp heeft het inmiddels begeven, dus deze ga ik als eerste vervangen.
zo te zien is dit niet veel werk.
stel dat het stuurhuis zelf lekt(wat ik eigenlijk me niet kan voorstellen) hoop ik. weet iemand hoeveel werk het is om deze te vervangen.
is het langs het subframe te halen, of moet het subframe zakken om erbij te kunnen? heeft er iemand ervaring mee?
mijn volgende vraag is, heeft iemand wel eens lekkage gehad bij het stuurhuis? ik weet dat er ook een verdeler opzit, zou die niet kunnen lekken?
ieder advies is welkom.
alvast bedankt.
ger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het vv van het stuurhuis zal niet gedaan hoeven te worden
dit omdat deze wagen naar mij wete een externe zuiger heeft
de stuurhuis is een normale stuurhuis zonder zuiger in gebouwd vandaar
wat mij eerder lijkt is dat er een leiding kapot is
dit heb ik wel eens eerder gezien een lekkende zuiger niet echt
ps als het de zuiger betreft aan de stuurhuis dan kun je met een beetje moeite hem er zo af halen
misschien de zuiger kun je hierna induwen en geloof wel dat je hem er zo uit kunt halen
pas geleden een 306 cabrio gehad waar de middelste hoes versleten was van het stuurhuis ik neem aan dat bij deze wagen de zuiger het zelfde zit
dus eerst kijken of je een lek kunt vinden
dan weet je tenminste wat je te doen staat
Hoi Trucker,
bedankt voor je info.
net op de brug gehad, helaas geen lekke slang of leiding
de zuiger die achter het stuurhuis zit lekt. het kleine stangetje van de zuiger loopt in een zwart rubbertje in de zuiger, ik zie de rode olie er daar uitlopen.
heb jij een advies? nieuwe zuiger kopen? of weet je of er een soort revisiesetje te koop is voor die zuiger.
zag dat hij met 1 grote torx en bout vast zit, en de 2 olie leidingen. het eraf halen is te doen.
alvast bedankt.
groet,
ger
15 jaar
nee ben bang dat ik geen revisiesetje ken ervoor
heb ff gekeken maar de zuiger ligt rond de 180 of 300 euro licht aan de type
als je me de laatste 8 cijfers van je chassisnummer geeft kan ik het beter zeggen
de x10j4us heeft een andere zuiger vandaar
verder durf ik niet te zeggen of de rubbers er al in zitten komt dan nog ongeveer 10 euro bij
verder zit er nog veel meer bij
dus als je een foto maakt kan ik beter zeggen wat er allemaal nodig is
dit omdat er ook een regel klep bij zit maar uit het verhaal weet ik niet waar hij exact lekt
60% geloof ik dat de zuiger zelf is.
deze is inderdaad zoner probleem los te nemen
twee boutjes los leidingen los
er af duwen en dan samenpersen om er tussen uit te krijgen
nieuwe gaat andersom erop
dan ontluchten
maar de kans is dat hij lek is door de verkeerde olie die erin zit
dus zie citaat onderaan de post voor de juiste olie die peugeot opgeeft
maar ik denk dat de zuiger een ruilonderdeel is dus zal de oude terug moeten
weet niet of je dit zomaar kunt kopen bij een dealer en zelf erin zetten
[quote]Voor wagens uitgerust met stuurbekrachtiging met mechanische pomp : Gebruik uitsluitend hydraulische vloeistof TOTAL AT42 (Behalve : Uitvoeringen voor lage temperaturen).
Voor de wagens in de uitvoering voor lage temperaturen uitgerust met een stuurbekrachtiging met mechanische pomp : Gebruik uitsluitend hydraulische vloeistof PENTOSIN CHF11S.
Voor de wagens uitgerust met een elektropompgroep (GEP) : Gebruik uitsluitend hydraulische vloeistof TOTAL FLUIDE DA.
LET OP : De hydraulische vloeistoffen TOTAL AT42, TOTAL FLUIDE DA en PENTOSIN CHF11S zijn niet onderling mengbaar.[/quote]
Oftewel als de zuiger lek is zal waarschijnlijk de pomp nog wel goed zijn.
zou eerst maar het lekkende deel vervangen, kijken of alles weer werkt voordat je de pomp gaat vervangen.
15 jaar
Heren, goeie tips!!! ik denk ook niet dat de pomp lek is.
ik rij zometeen naar de dealer om te informeren voor de zuiger. indien hij echt 300 is, denk ik dat ik ook even langs een auto demontage bedrijf rij;)
ik hou u op de hoogte
15 jaar
het is denk ik waaschijnlijk de goeiekopere cilinder
de andere motor is volgens mij een sport motor (om zo ff te zeggen) maar dat weet ik niet zeker denk namelijk ook dat het geen 1600 is
dus voor deze kun je een zuiger hebben van 180 euro hebben
verder succes met vv en oppassen met de schroefdraad van de zuiger aan de stuurhuis zelf
deze kan ook meteen een plaat vast houden waar de veer achter zit die de rondsel tegen de krans in de stuurhuis drukt (komt ff niet op de exacte juiste namen maar hoop dat je het zo wel weet) laatst een keer de zuiger losgehad voor de tussen rubber bij de zuiger zijde (was kapot apk) ik had geluk dat ik hem zonder probleem loskon draaien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar