van de week binnen gekomen met het volgend probleem.
bij het voorkeuren bleek de remmen niet te werken althans je kunt de rem in trappen ,en je kunt het wiel draaien.
dit gebeurd zowel bij de voet rem als bij de handrem.
alles los gehad,en alles werkt,terug op gezet ,toen liep na het aan trekken van de hand rem dat ra wiel vast zat (geen rem erop
met de hamer een klap op gegeven en de rem kwam los.
alles los gehaald en de hand rem zover terug gesteld,
de rem trommel terug op gezet,en eerst de voet rem in getrapt waar bij je het geluid hoorde van de zelf stelende
die zich stelt.
de wiel liep vrij ,ter controlle de hand rem af gestelt,maar na 2e controlle werkt de rem helemaal niet meer
de rem voering is vorig jaar vernieuwd en zit zeker nog 2 mili op
maar het enige plekje van slijtage is de boven kan van 2 cm bij 2 cm
ik zit eraan te denken dat de rem blokje s te klein zijn voor deze trommel
hoe kan ik dit meten of dat die goed zijn voor die trommel,of moet ik dit probleem ergens ander zoeken
handrem en voetrem werkt nu maar voor 10% zowel links als rechts dus apk afkeur
groetjes thom
ps zie ik iets over het hoofd?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft deze auto een remkrachtbegrenzer op de achteras zitten? zoja zit deze niet vast dan , wat dan niet de slechte handrem verklaart!
Wielremcilinders beide zuigers gangbaar , verklaart ook niet de handrem.
Als je de voerring in de trommel legt ligt deze dan helemaal aan of schommelt deze.
Als de remvoerring vorig jaar vernieuwd is zou deze toch allang ingelopen moeten zijn!
Inderdaad een vreemde situatie
De remkrachtbegrenzers zitten IN de cilinders, waarschijnlijk zit daar het probleem.
Vervangen....
kaleido.
je bedoelt de remkracht verdeler die bij de achteras zit?
of bedoel je die in de trommel zit beunhaas.
de remkracht begrenzers kan ik even geen inleving van maken hoe die eruit zien..sorry
morgen het wiel eraf en even een over zicht bekijken en idd de cilinders bekijken.
ik zal morgen ook effe die voering in de trommel leggen,kijken of hij rond om past dat bedoel je toch ?
groetjes thom
12 jaar
ik was vergeten dat het om een 92 er peugeot 106 1.0 met 3 gaats velgen gaat
12 jaar
[quote=asfaltrocker]kaleido.
je bedoelt de remkracht verdeler die bij de achteras zit?
of bedoel je die in de trommel zit beunhaas.
groetjes thom[/quote]
De begrenzers zijn onderdeel van de zuigers en niet te repareren, ik heb het ooit wel geprobeerd....
Ik zou gewoon 2 zuigertjes van de sloop halen of complete cilinders (let op het merk, Lucas of Girling), schoonmaken, met pasta weer in elkaar.
Nog beter, ik HEB nog wel wat liggen, mail me maar.
Overigens kan het ook gewoon liggen aan slechte gangbaarheid van de onderdelen, of verstopte slangen bij de draagarmen.
Zitten er nog wel tandjes op de stelmechanismen? kan ook zijn dat hij wel netjes afsteld maar dat het hele gebeuren terug schiet zodra je aan de handrem trekt.
Zit het stelmechanisme wel echt goed in elkaar? ook niets vastgeroest?
En heb je de handrem al geprobeert te stellen zonder trommels? net zover dat de gaffels net niet aangetrokken worden?
12 jaar
ja er zitten tandjes op de afstel mechanisme van alle 4
wat ik zag .ik kon het niet laten om te wachten tot morgen.
dat de borg pen niet aansluit op de metaal van de rem schoenen
de de rem zonder trommel dan stelt de rem zich met het mechanisme
maar wat ik eerst tegen kwam 1e keer dat als de handrem wordt aan getrokken zonder trommel dat hij wordt over trokken en niet meer los komt als je de rem los maakt pas als je een klap op geeft
dan zou je denken dat de gafel waar mee de handrem word bediend vast loopt ergens of door die duivel die door de gafel en rem steekt die met zon borg ring vast zit
12 jaar
Dat wil nog wel eens vast roesten. vooral als de handrem weinig gebruikt word. net zoals de stellers.
je kunt het helemaal uit elkaar halen (goed opletten wat je doet) en schoonmaken. klein beetje kopervet erop en dan weer monteren.
dan eerst de handrem zo stellen (zonder trommels) dat ze tegen de aanslag aan zitten. trommels erop en op druk zetten. dan hoef je daarna de kabels nog maar een klein beetje af te stellen als het goed is.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar