HELP
heb net mn stationair regelmotor eraf gehaald om schoon te maken. Daarna even aangesloten of de kabel en contact aan om te testen. Staafje trilde netjes naar buiten en daar bleef ie ook. Als ik de boel nu weer op z'n plek zet duwt het staafje de gasklep zover naar voren dat de motor stationair 5.000 toeren loopt. Hoe krijg ik dit weer goed??
Help alstublieft!!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stekker er van afhalen en met een losse plus en min draad het stelmotortje bedienen zodat deze terug gaat.
Hans
bedankt Hans voor de snelle reactie. Neem aan dat het gewoon met 12 volt gaat?
Stelt dat ding zichzelf weer goed als ie weer gemonteerd is, of moet er nog iets gereset worden (en hoe doe ik dat dan)?
Weet je ook toevallig wat een nieuwe kost?
groet Bart
17 jaar
Hallo, zo'n stappenmoter kost aardig wat, als je hem nu treug gesteld heb en weer gaat proberen moet je hem eerst gewoon vast zetten, als je hem start dan is het normaal dat hij eerst heel hard gaat lopen maar, dit moet wel na een tijdje minder worden, hij leert zich dan in namelijk, ohja laat hem als hij weer normaal stationair loopt eerst een minuut of tien zo draaien, anders als je weg rijd slaat hij telekens bij het stoplicht af. succes!
Oke in eerste instantie liep de motor mooi 1000-1100 toeren en reed ie paar kilometer mooi soepel. Vervolgens zette ik op een parkeerplaats de motor even af en een paar tellen later startte ik m weer. Toen liep ie weer 750 toeren, met voorzichtig gas geven bleef de motor een beetje "choken" tot max 1500 toeren. Als ik het gas verder intrapte leek ie te verzuipen maar schoot toen ineens wel door en vervolgens liep de motor weer redelijk, dit heb ik een paar keer geprobeert. Verder is het heel wisselvallig tijdens het rijden. Het ene moment loopt ie mooi en dan kan ie ook ineens weer gaan inhouden, net of de motor gesmaaord wordt oid.
17 jaar
toch de stappen motor vervangen dieis niet meer goed
17 jaar
heb vandaag op de sloop een complete injectie gehaald (zie ander topic) zodra ik ook een pakking heb laat ik wel even weten of het beter is
17 jaar
Voor dat je het injectiehuis gaat vervangen nog 1 tipje, heb je het al eens geprobeerd om een nacht land de accu pool los te halen en eventueel ook die van de ebe(computer), soms heeft dit wel eens zin, dan blijft hij een tijdje spanningsloos en als je als dan weer aan sluit pakt hij alle fabriekswaarden weerop.
Mocht hij het dan nog steeds rot blijven doen ja, dan ontkom je er niet aan om dingen te gaan vervanegn.,succes
@ Michel, Ik heb de afgelopen week alles geprobeert, ook accu hele dag losgehad, maar niks heeft geholpen. Gister wilde ik het andere injectiehuis monteren maar ik was de pakking vergeten. Als ik naar het injectiehuis kijk die ik vanaf heb gehaald is die pakking ook niet goed meer, er ontbreekt een stukje van ongeveer een centimeter. Dat stukje zit ook niet meer op het inlaatspruitstuk dus denk ik dat ik al die tijd met die kapotte pakking hehb gereden, en dat daar ook de klachten vandaan komen. Tenminste daar ga ik nog steeds van uit. Heb net de dealer gebeld, maar die hebben niet op voorraad, moet dus tot morgen wachten tot ik het zeker weet.
Groet Bart
17 jaar
TIP voor volgende keer, voor dat je begint ff wat remreiniger rond je inlaatspruitstukpakkingen spuiten, als deze lek zijn dan reageert de moter op de remreiniger!!
Ik hoop dat als je de pakking vervangt het probleem op gelost is!!
oh ja wat voor type 106,205,306?
bedankt voor de tip. Het gaat om een 106
17 jaar
oke pakking zit eronder, motor start maar kan m net met het pedaal aan de praat houden. Valt spontaan uit en stationair blijft ie helemaal niet lopen. Wat nu weer??
17 jaar
even een update:
Weer oude injectiehuis erop gezet en motor loopt weer. "Nieuwe" terug gebracht naar de sloop. Het is me opgevallen dat als ik de accu heb losgehad, dat ie daarna tijdelijk goed loopt, volgens mij zoals het hoort. Toeren blijven ook netjes rond de 1000 toeren, en de motor hapert (bijna) niet. Na een stuk rijden, of als ik de motor uitzet en weer start beginnen de problemen weer: toerental bij stat. zakt weer terug naar 750 en motor hapert en stottert weer bij accelereren. Dat de motor na het starten nog steeds "choked" komt denk ik toch doordat dit injectiehuis niet goed is. Op de sloop hadden ze geen andere meer dus dat moet ik nog even afwachten. Maar wat is nu echt het probleem???
17 jaar
Ik heb nog nooit een motor van een 106 onder handen gehad maar als ik het zo hoor zou het ook de inlaatdruksensor kunnen zijn. Als deze kapot is krijgt de computer een verkeerd signaal wat resulteert in slecht lopen. De inlaatdruksensor (MAP sensor) zit als het goed is ergens op het inlaatspruitstuk gemonteerd en meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk. Voor een paar euro heb je een nieuwe.
17 jaar
Dat zou kunnen idd. Zal binnenkort 's een nieuwe halen en kijken wat er gebeurt.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat er ergens een lek zit?
17 jaar
He hallo, jammer dat het niet gelukt is. Wat hier boven al genoemd werd door iemand, op je injectie huis zitten 1 of 2 slangetjes en die gaan naar het schutbord toe en daar zit je map sensor , controleer of deze slangetje goed zijn. Vaak als deze stuk zijn gaat de motor hikken tijdens rijden maar, wie weet ken het ook invloed hebbn op jouw klacht.
Wederom en update!! Vanochtend weer naar de sloop om een injectiehuis te halen. Ik vraag om een exemplaar voor een 1.4 van '93. Komt ie net een injectiehuis aanzetten die er heel anders uitziet dan die er nu opzit. Volgens zijn gegevens zou dit de goeie moeten zijn. De aansluitpunten van de slangetjes zaten op andere plaatsen maar er zat ook een klein pijpje op wat er bij mij niet op zit, voor een vaccuumslangetje denk ik????? Dat durfde ik toch niet aan, en na verder zoeken kwamen we bij een injectiehuis voor een 205 van '97 die er wel precies hetzelfde uitzag. Hoe kan dit? De vorige monopoint, die dus niet goed was, kwam volgens zijn gegevens van een 106 van '99. Zou de vorige eigenaar dan hebben lopen rotzooien met het blok, of zouden de gegevens bij de sloop niet kloppen?
Wat voor mij veel belamgrijker is: de auto gaat weer als de brandweer!!!!!!!!! (afkloppen) Draait met gemak weer 6000-6500 toeren en sprint weer zoals het zou moeten, dus voorlopig ben ik weer even gelukkig. Ik hoop dat het zo blijft.
In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en de tips!!!
Groet Bart
17 jaar
Wat was dan nu uiteindelijk het probleem?
Wat betreft het juiste type injectiehuis: heb je al geprobeerd via de dealer de juiste gegevens te achterhalen? Mischien is het wel niet het originele blok.
17 jaar
Het probleem was dus het injectiehuis. Dat had me veel tijd en geld bespaart als ik dat meteen had geweten.
Hoe zou je via de dealer de juiste gegevens kunnen achterhalen? Ik bedoel, als het niet het originele blok zou zijn zal dat waarschijnlijk niet via de dealer gegaan zijn, anders hadden ze er wel een ander origineel blok ingehangen. Of bedoel je dat niet?
17 jaar
Blok heeft ook een (type)nummer, dus daarmee kun je achterhalen of het het originele blok is en wat er op dat blok hoort. Kan zijn dat het een heel uitzoekwerkje is. Lijkt me wel handig om te weten voor de volgende keer als je weer iets nodig hebt.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar