close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: hevig trillende multiriem (dynamo/airco riem)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 d

Sinds kort trilt de multiriem van de dynamo heftig als de motor net gestart is. bij warme motor is dat veel minder tot niet merkbaar.De riem en de spanrol zijn +/- 10000km terug vervangen,
De auto start ook wat slechter (loopt wat onregelmatig)
Km stand 275000 .
De distributiesnaar ligt er al zo'n 90000km om.
wie heeft er een idee over wat het kan zijn?
groet John

Geplaatst door

johntw (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zal iets zijn met voorgloeisysteem ,verklaar de rest van de problemen

vrg Thorpe

thorpe 0
badge

10 jaar

Waarschijnlijk het multiriem-spansysteem met de losse verticale veer?? Zo ja, vervang dan de veer. Het trillen/klapperen ontstaat bij dit systeem eigenlijk altijd doordat de bevestigingspunten onder en/of boven van deze veer eruit liggen.

hans4074 0
badge

10 jaar

wat betreft het slechter starten kan paar dingen zijn.
1 daarvan is gloeibougies, deze motor moet je eerst even keer voorgloeien voordat je start.
dus contact aan paar seconden wachten 10-15seconden. daarna doe je dat eventueel nog een keer. net wat je wilt.
maar dan ga je pas starten. doe je dat bij koude motor direct dan zal hij niet goed aanslaan.
tevens moeten bij deze motoren d ekleppen om de 150.000km gesteld worden. mijn advies doe dat altijd bij deze met distributie riem(die eigenlijk bij 120.oookm moet)
het komt voor dat de klepspelling 0.0mm wordt hierdoor kan het voorkomen dat er een klep permanent open staat voor een stukje. gevolg slechter starten.

wat betreft de multieriem lees de rest eens daar staat al genoeg waarmee je verder kunt gaan

Tijd gehad om het probleem te verhelpen.
hans4074 had gelijk Onderste bevestigings punt uitgeslagen
Zijn tip betreffende het inbusboutje onder de brandstofpomp scheelde mij een hele puzzel.
Het start probleem is nog niet gelokaliseerd.
Gloeistiften doorgemeten en daar ligt het niet aan.
Denk dus ook in de richting van te krap staande kleppen.
Dank voor uw reactie's
John

johntw 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.