close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Hoe moet ik de koelvloeistof verversen, en de koel systeem ontlu

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i xs

Hallo allemaal

Ik wil mijn koelvloeistof verversen van peugeot 206.
Waar moet ik het aftappen en waar moet ik op letten ?
Ik heb begrepen dat je ook de koelsysteem moet ontluchten ?
Wie kan me dat uitleggen hoe ik dat moet doen ?

Alvast bedankt !

Geplaatst door

wa22 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo

gewoon darm van je radiator aftrekken en je dop van je koelvloeistofreservoir halen, loopt hij zo goed als helemaal leeg. Dan darm terug monteren en de bovenste darm van je radiator volgen loopt naar de motor.. naar het waterhuis.. daar zal er wss een nippeltje zitten of een inbusje dieje iets kan open draaien. Dan zie je aan de achterkant gelik nog een leiding die naar binnen loopt ook met een nippeltje (zoals een bandsoupappe nippeltje) deze ook open draaien. Vervolgens maken dat je koelvloestof op het hoogste punt staat omdat de wet van de communicerende vaten dan word toegepast (lucht gaat automatisch naar het hoogste vat) waardoor alles net ontlucht zal zijn. Motor starten, verwarming op warm zetten (zodat je verwarmingswater ook ontlucht wordt) en gas geven tot de koelschroef aanslaat..

necroholic 0

16 jaar

Bedankt voor je anrwoord .

Het is gelukt ,is vrij makkelijk en trouwens de nippeltje is bij mij groen en lijkt op een auto ventiel zo herken je hem sneller.

[quote=necroholic]hallo

gewoon darm van je radiator aftrekken en je dop van je koelvloeistofreservoir halen, loopt hij zo goed als helemaal leeg. Dan darm terug monteren en de bovenste darm van je radiator volgen loopt naar de motor.. naar het waterhuis.. daar zal er wss een nippeltje zitten of een inbusje dieje iets kan open draaien. Dan zie je aan de achterkant gelik nog een leiding die naar binnen loopt ook met een nippeltje (zoals een bandsoupappe nippeltje) deze ook open draaien. Vervolgens maken dat je koelvloestof op het hoogste punt staat omdat de wet van de communicerende vaten dan word toegepast (lucht gaat automatisch naar het hoogste vat) waardoor alles net ontlucht zal zijn. Motor starten, verwarming op warm zetten (zodat je verwarmingswater ook ontlucht wordt) en gas geven tot de koelschroef aanslaat..[/quote]

wa22 0

15 jaar

wajdi, heeft de koelvin ook in de hoogste stand gedraait?

Ja ik heb de moter laten draaien tot de koelvin ging draaien.
En heb de kachel aangezet op de hoogste stand en die werd goed warm.

wa22 0

15 jaar

citroënmonteurtje bedoelt de tweede stand van de koelvin aan de voorkant van de auto. Die heeft 2 snelheden en bij het ontluchten moet de tweede (hoge) snelheid inslaan om het goed te doen. En dat groene "ventieldopje" is waarschijnlijk voor het ontluchten van de kachelradiateur. Het motorblok heeft vaak ook nog een aparte ontluchting.

Richard9710 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.