hallo.
Via de zoekfunktie vond ik niet wat ik zocht, vandaar deze vraag.
Ik heb een 306 1.4, met een hoog stationair toerental. Er zit een Magneti Marelli management op. Ook ruik ik een vreemd luchtje wat lijkt op de geur van carterdamp. op het eerste zicht zie ik geen gescheurde slangen.
Hij blijft na een tijdje te hebben gereden hoog (rond de 1600 rpm)in de toeren hangen als hij stationair moet lopen. Koudstart is normaal, en dan is ook het koud stationair toerental normaal.
Als je de gaspedaal een beetje beweegt, reageert de auto heel grof (soort van snukken), waardoor het rijden erg vervelend en lastig is.
Heeft iemand enig idee waar ik dit kan zoeken, of wat er bij deze motoren vaak oorzaak of een veel voorkomend kwaaltje is bij dit soort problemen?
Groeten, John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vacuum (map) sensor en stationair stappenmotor controleren.Anders eens kijken in meting gegevens wat er binnen komt.
Ik heb hem uitgelezen, en hij gaf storing 13 aan(inlaatluchttemperatuursensor). Die heb ik met een multimeter na gemeten, maar die gaf de juiste waarde. Toen heb ik de stationair stappenmotor er af gehaald, en bleek die "tapse" kop vol te zitten met zwarte aanslag (beetje roetachtig). Dat heb ik schoongemaakt en teruggemonteerd. Het probleem is helemaal weg.
Storingscode gewist, en over een tijdje lees ik hem nog eens uit om te kijken of storing 13 weg is gebleven.
Bedankt voor je tips Oldtimer Jansen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar