Peugeot 106: Houdt in, slaat af bij optrekken stoplicht

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1i

Mij 106 slaat af bij optrekken stoplicht, soms zakt toerental en met meer gas geven komt ie toch nog op genoeg toeren om door te rijden.
Auto heeft denk ik een verkeerde CO afstelling, ruikt nl erg naar benzinelucht. Loopt onregelmatig stationair en komt bij optrekken blauwe
rook uit uitlaat. Mischien klepzitting rubbers versleten? Wie kan mij helpen met dit probleem.

harm1234

Geplaatst door harm1234 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

berryhtd (0), 16 jaar geleden

als er blauwe rook uit je uitlaar komt is dat koelvloeistof lijkt mij mischien lekker koppakking?
kijk even als de motor KOUD is in je koelvloeistoftankje of er bruine prut in zit...
en de temperatuursensor rechts op de zijkantvan het blok als die verkeerde temperatuurdoorgeeft kan hij teveel benzine of teveel koelvloeitof geven

harm1234 (0), 16 jaar geleden

Toen ik die auto kocht was dat net gedaan een nieuwe koppakking. Wel raar dan. Weet jij zo een koude weerstandswaarde van de temperatuur sensor? Heb even gekeken en inderdaad zit bruine prut in de koelvloeistoftank. Weet jij hoe je de kopbouten van deze moteren moet aantrekken? Heb bij aluminium koppen altijd iets van behoudendheid i.v.m. kromtrekken.

205freak (0), 16 jaar geleden

Als de temperatuursensor stuk is kan hij op chokestand blijven draaien. Je geeft ook aan dat de motor slecht stationair loopt en stinkt naar benzine, kortom ik denk dat je motor verzuipt doordat de tempsensor blijft zeggen dat je koelsysysteem nog koud is en er dus extra benzine gegeven word. Dat teveel aan benzine komt dan als blauwe walm uit de uitlaat
Aanhaalmomenten kopbouten
Zeskantbouten alle bouten vastzetten met 6 kilo
een voor een de bouten losdraaien, vastzetten met 2 kilo en dan verder draaien + 120 graden
warmdraaien en 2 uur aflaten koelen dan opnieuw een voor een los met 2 kilo vastzetten en +120 graden nadraaien

Kopbouten met torxkoppen zelfde procedure alleen dan +300 graden verder draaien

berryhtd (0), 16 jaar geleden

ik hoop heel erg voor je dat je kop niet krom is want als er bruine prut is je koelvloeistof tankje zit duid dat op een lekkende koppakking probeer het anders eens met een oude doek niet de mooie jurk van de buurvrouw het tankje een beetje schoon te maken en dan kop aandraaien en dan even een dagje rijden en dan de volgende dag als het blok koud is weer kijken of er steeds weer blijft opkomen zo ja is hij nog steeds lek waarscheinlijk dus is de kop niet afgevlakt ofzo

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.