close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Wat is er kapot?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine

Hoi!

Zit met een probleem,

Reed laatst met mn auto weg, en hij ging niet harder als 60, hij kwam maar niet op toeren.
Hij heeft geen turbo ofzo dus dat kan het niet wezen, ook spruitstuk van de uitlaat heb ik gekeken...

Weet iemand wat er stuk is

Geplaatst door

PuckJoanne (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand die dit weet?

2062001 0

17 jaar

handrem eraf halen?

Geen olie meer in het carter ?

TrafficBandit 0

17 jaar

[quote=PuckJoanne]Hoi!

Zit met een probleem,

Reed laatst met mn auto weg, en hij ging niet harder als 60, hij kwam maar niet op toeren.
Hij heeft geen turbo ofzo dus dat kan het niet wezen, ook spruitstuk van de uitlaat heb ik gekeken...

Weet iemand wat er stuk is[/quote]
Ok, tot zover de lullige opmerkingen, sorry kon het niet niet laten. De vraagstelling is ook niet zodanig dat er veel van te maken valt. Wat heb je verder nog vastgesteld ? Wordt de motor warm, gaan er lichtjes branden ? Rare geluiden, heb je ergens aan zitten knutselen en trad het daarna op ?

Heel algemeen gezegd gaan er lucht en benzine de motor in en komen er uitlaatgassen uit. Als er er niet genoeg lucht in komt door een verstopt luchtfilter bijvoorbeeld valt je vermogen weg. Benzine hetzelfde verhaal, als er troep in de tank is gekomen en het filter zit verstopt of je benzinepomp werkt niet meer dan zal je niet erg hard meer gaan. Uitlaat hetzelfde, als deze dicht zit door een deuk in de pijp (door die drempel die je gisteren wat te hard nam) dan heb je geen vermogen meer. Op deze manier zijn er nog wel wat mogelijke oorzaken op te noemen. Als er een cilinder is uitgevallen doordat er geen ontsteking, inspuiting of compressie of wat dan ook meer is, dan valt ook een deel van je vermogen weg.

Als je nou wat meer informatie post dan is er misschien iemand die kan helpen......

TrafficBandit 0

17 jaar

[quote=TrafficBandit]]Ok, tot zover de lullige opmerkingen, sorry kon het niet niet laten. De vraagstelling is ook niet zodanig dat er veel van te maken valt. Wat heb je verder nog vastgesteld ? Wordt de motor warm, gaan er lichtjes branden ? Rare geluiden, heb je ergens aan zitten knutselen en trad het daarna op ?

Heel algemeen gezegd gaan er lucht en benzine de motor in en komen er uitlaatgassen uit. Als er er niet genoeg lucht in komt door een verstopt luchtfilter bijvoorbeeld valt je vermogen weg. Benzine hetzelfde verhaal, als er troep in de tank is gekomen en het filter zit verstopt of je benzinepomp werkt niet meer dan zal je niet erg hard meer gaan. Uitlaat hetzelfde, als deze dicht zit door een deuk in de pijp (door die drempel die je gisteren wat te hard nam) dan heb je geen vermogen meer. Op deze manier zijn er nog wel wat mogelijke oorzaken op te noemen. Als er een cilinder is uitgevallen doordat er geen ontsteking, inspuiting of compressie of wat dan ook meer is, dan valt ook een deel van je vermogen weg.

Als je nou wat meer informatie post dan is er misschien iemand die kan helpen......[/quote]
Nou wat me is opgevallen, een harder geluid als je gas geeft...
Heb de uitlaat dus als gecheckt, heb nergens aan zitten knutselen...
Een aantal mensen (die volgensmij ook maar wat zeiden) hadden het over cilinder of de koppakking,
Ik dacht ik vraag het ff na misschien weet iemand hier iets meer!

PuckJoanne 0

17 jaar

het lullige is dat er te weinig info is om er een logische diagnose op los te laten.
Als het de koppakking zou zijn is het meetbaar via bv compressietest.
Draai voor het gemak is alle bougies eruit en kijk naar de kleur.
Als er een of meerdere zwart zijn heb je al 'n indikatie. Kijk of alle bougies vonken of vonk krijgen.) zorg er wel voor dat je zelf geen opsodemieter krijgt dus houd de bougiedop vast met een doek.
Heb je een keer met te weinig koelvloeistof gereden of met te weinig olie??????

Zit er veel slush aande binnenkant van de olievuldop, Is er koelvloeistof bij de olie gekomen door lekken in het systeem .
Het kan zoveel zijn maar begin maar eens bij de bougies...
Succes

vezelf 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.