close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 508: hydrolisch blok

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 9HR, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 82

Als ik met mijn 508 weg rijdt, lijkt het af en toe net of ik over wat ribbels in de weg rijd. Dus even een trillinkje onderin en dan is het weg.
Nu lijkt dit door een (kleine) lekkage in het hydraulisch blok van de versnellingsbak te komen. Hij lijkt ook niet goed meer te synchroniseren. Af en toe is het net of je met een half ingetrapte koppeling rijd, terwijl het hier om een automaat gaat.

Dat gaat natuurlijk in de papieren lopen, maar ik heb op dit forum gelezen dat er mogelijk ook alleen een klepje van dit blok vervangen kan worden waardoor het probleem kan oplossen.
Kan iemand mij vertellen of dit juist is, of dat ik alsnog het gehele hydraulisch blok met laten vervangen?
Heeft iemand hiervan ook een prijsindicatie?

Geplaatst door

jeronimo33 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk niet dat je een automaat hebt, maar een robotbak. eventueel uitlezen, opnieuw inleren. koppeling versleten kan ook heel goed. lekkage van regelorgaan met slecht schakelen als gevolg komt voor. defect schakel/kopelingsorgaan komt voor. laat eens iemand met kennis van dit waardeloze systeem er mee rijden om een oordeel te vellen.

Waren idd de koppelingsplaten.

jeronimo33 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.