Peugeot 508: hydrolisch blok

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 9HR, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 82

Als ik met mijn 508 weg rijdt, lijkt het af en toe net of ik over wat ribbels in de weg rijd. Dus even een trillinkje onderin en dan is het weg.
Nu lijkt dit door een (kleine) lekkage in het hydraulisch blok van de versnellingsbak te komen. Hij lijkt ook niet goed meer te synchroniseren. Af en toe is het net of je met een half ingetrapte koppeling rijd, terwijl het hier om een automaat gaat.

Dat gaat natuurlijk in de papieren lopen, maar ik heb op dit forum gelezen dat er mogelijk ook alleen een klepje van dit blok vervangen kan worden waardoor het probleem kan oplossen.
Kan iemand mij vertellen of dit juist is, of dat ik alsnog het gehele hydraulisch blok met laten vervangen?
Heeft iemand hiervan ook een prijsindicatie?

jeronimo33

Geplaatst door jeronimo33 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

harry4203 (380) PRO, 7 jaar geleden

ik denk niet dat je een automaat hebt, maar een robotbak. eventueel uitlezen, opnieuw inleren. koppeling versleten kan ook heel goed. lekkage van regelorgaan met slecht schakelen als gevolg komt voor. defect schakel/kopelingsorgaan komt voor. laat eens iemand met kennis van dit waardeloze systeem er mee rijden om een oordeel te vellen.

jeronimo33 (0), 5 jaar geleden

Waren idd de koppelingsplaten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum