Peugeot 207 2007: Inhouden + bokken 207 1.4 16v 2007

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Hallo.

Ik heb sinds kort een hatchback 207 1.4 uit 2007. Echter kom ik er nu achter dat elke keer bij een koude start de auto wat inhoud bij het weg rijden in de 1e en 2e versnelling. 1km rijden en het is weg. Ook bij het stationair draaien van de auto wil hij nog wel eens bokken(niet extreem).

Distr. Riem is vervangen
Grote beurt is gedaan(filters, olie, bougies e.d) + verversen koelvloeistof.

Ook vandaag nog bezig geweest met de 207. Inlaatspruitstuk en injectoren zien er schoon uit en droog.

Heb vandaag het gasklephuis, luchtleidingen en de carterventilatie/klepdeksel schoon gemaakt. (Zie foto's hier onder) er zat erg veel smurrie in de deksel en de ingang zat ook verstopt.

MAP(lmm)sensor ziet er eigenlijk nog als nieuw uit.. misschien de koelvloeistof temperatuur sensor ?

Alvast bedankt.

Marco

Mr207

Geplaatst door Mr207 (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden

Slangetje die op de kleppendeksel zitten ook gereinigd ?
Er zit erg veel sludge in de kleppendeksel , je verliest geen koelvloeistof?

hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden

Na dit soort werkzaamheden aan gasklephuis moeten eigenlijk de adaptieve functies opnieuw ingeleerd worden. Dit kan bij de dealer, maar hierbij dient de motor koud te zijn. Laat dan gelijk checken of de nieuwste software versie in de EBE motor aanwezig is. Kan het motortje flink van opknappen.

Mr207 (0), 3 jaar geleden

Alle slangetjes en leidingen schoongemaakt. Er lekt geen koelvloeistof. Ik heb wel een nieuwe koelvloeistof temperatuur sensor in bestelling.. die wil ik nog wel vervangen om te kijken of het hier beter van word.

kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden

Worden of zijn er veel korte afstanden gereden met de auto , met zoveel rommel in de motor kun je problemen verwachten , heb je al injectorreiniger geprobeerd ?

Mr207 (0), 3 jaar geleden

Ik heb de auto nog niet heel lang dus weet niet hoe er mee gereden is door de vorige eigenaar. Ik zal eens kijken naar een injector reiniger

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Ik heb een 206 uit 2011 ook met een 1.4 (zij het een 8-klepper).
Ik had datzelfde effect na de koude start. Een beetje stoterig gedrag vanaf 3000 rpm.
Ik heb olie ververst (met 5W30) en nu is het weg.
Mogelijk zat er bij mij een verkeerde olie in.
Welke olie zit er bij jouw motor nu in?

Heb je de auto particulier gekocht of bij een bedrijf.
In het laatste geval heb je minimaal recht op de "wettelijke" garantie en gratis reparatie door de verkoper.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/garantie-repa...

Mr207 (0), 3 jaar geleden

Ik heb er net nieuwe olie in. 5w40 van kroon oil. Volgende week laat ik de auto uit lezen.

    De 1e keus is ook bij Kroon 5W30. De 5W40 wordt als alternatief gegeven.
    Op hbase.nl wordt alleen 5W30 aangeboden.
    Wat zegt het instructieboekje? - oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
    Vóór het vervangen van de olie deed de auto het ook al. Lijkt me niet echt het probleem te zijn eerlijk gezegd.. - Mr207 (0), 3 jaar geleden

Mr207 (0), 3 jaar geleden

Heb inmiddels injectie cleaner in de tank zitten.

Mr207 (0), 3 jaar geleden

Inmiddels het volgende gedaan.

Koelvloeistof temperatuurmeter vervangen
Gasklephuis schoongemaakt
Kleppendeksel schoongemaakt + pakking vervangen
Bougies vervangen
Olie + alle fikters vervangen
Leidingen schoongemaakt

Auto laten uutlezen maar geen fouten, en alles op 0 nul laten zetten.

Vandaag de MAP (lmm) sensor vervangen maar lijkt nu wel erger te worden met weg rijden in koude start.

Moet ik misschien de accu eerst los koppelen of iets resetten eerst?

Mvg
Marco

hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden

Resetten van de autoadaptive functie (0-stelling) uitgevoerd bij/vanaf koude motor, dus heeft auto lang genoeg bij de garage gestaan alvorens de correcte reset is uitgevoerd? Ook gecontroleerd of de laatste software aanwezig is? Nee hè. Mijn mening: die 1400cc 16V vind ik redelijk nerveus en erg gevoelig op juiste software en correct resetten, zeker na het reinigen van gasklephuis.

Mr207 (0), 3 jaar geleden

Ik heb de auto getest met andere bougies maar geen succes. Inmiddels wel een nieuwe bobine in bestelling omdat van de huidige het isolatie hoedje er af gescheurd is die over de bougie heen schuift(deze was blijkbaar al slecht).

Morgen ga ik de bobine vervangen.

Echter weet ik niet of dit gaat helpen. De auto houdt nog steeds in met optrekken in lage toeren. Constant als de auto even uit is geweest en wat afgekoeld is, is het erger. De naald van de toeren teller schommelt ook nog steeds wat heen en weer tussen de 700 en 850.

Vandaag rook ik ook bij stationair draaien vóór het stoplicht een benzine/olie geur in de auto via het ventilatie kanaal....

Zou dit allemaal kunnen komen doordat 1 hoed rubber van de bobine kapot is?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum