close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Inhouden na koudstart, bij warme motor nauwelijks inhouden.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 monopoint

Recent heeft deze peugeot een nieuwe koppakking, distributie en waterpomp gehad, probleem was daarvoor OOK aanwezig.

Bougies, bobine, bougie kabels, luchtfilter zijn reeds vervangen. Auto start keurig en loopt zeer rustig en net stationair. Rijdt verder prima, maar schokt en houdt in na de koude start. Vooral merkbaar de 1e 1 a 2 kilometers. Daarna nauwelijks merkbaar, maar treed af en toe toch op in versnelling 2 en 3.

In 1e instantie dacht ik aan een ontstekingsprobleem, maar dit lijkt het dus niet te zijn gezien hetgeen vervangen is. Gasklephuis en injectie is van magneti marelli monopoint type. (Auto heeft geen toerenteller, maar lijkt na koudstart wat laag stationair te lopen).

Iemand suggesties m.b.t. een juiste diagnose...?

DUS: koud inhouden zeer goed merkbaar vooral tijdens de 1e kilometer, warm houdt deze soms in, maar is amper merkbaar.

Geplaatst door

swolfs2001 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=swolfs2001]Recent heeft deze peugeot een nieuwe koppakking, distributie en waterpomp gehad, probleem was daarvoor OOK aanwezig.

Bougies, bobine, bougie kabels, luchtfilter zijn reeds vervangen. Auto start keurig en loopt zeer rustig en net stationair. Rijdt verder prima, maar schokt en houdt in na de koude start. Vooral merkbaar de 1e 1 a 2 kilometers. Daarna nauwelijks merkbaar, maar treed af en toe toch op in versnelling 2 en 3.

In 1e instantie dacht ik aan een ontstekingsprobleem, maar dit lijkt het dus niet te zijn gezien hetgeen vervangen is. Gasklephuis en injectie is van magneti marelli monopoint type. (Auto heeft geen toerenteller, maar lijkt na koudstart wat laag stationair te lopen).

Iemand suggesties m.b.t. een juiste diagnose...?

DUS: koud inhouden zeer goed merkbaar vooral tijdens de 1e kilometer, warm houdt deze soms in, maar is amper merkbaar.[/quote]
Niemand een idee of zoekrichting!?

swolfs2001 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.