close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: inhouden/misfire 307 1.6 16v

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

De klant heeft een 307 op LPG, deze houdt soms in en vermogensverlies.
Storingscodes uitgelezen: P0300, P0301, P0304, P1336, P1337, P1340.
Ook op benzine heeft de klant hier last van.
Ons systeem geeft bij de storingcodes aan: misfire's.
Bougies al vernieuwd en goed afgesteld, Bobineblok al vernieuwd,
4-gasmeting op LPG en benzine is goed.
Iemand suggesties???

Geplaatst door

witteveenbrouwer (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

beginnen met motor spoelen met een goede reiniger en synthetische olie erin doen(5w40) en dan maar eens proberen.

harry4203 2655
badge vip badge

17 jaar

Als het een AG SGI Autogassysteem is kan het de gasdruksensor zijn. Als die defect is gaat de benzinecomputer het mengsel verarmen wat misfires tot gevolg kan hebben. Met een EOBD tester de fueltrims controleren.

bij citroen is met de storing p1336 en 1337 in het geheugen veelal de kleppen de boosdoener waarbij de cilkop wordt opgestuurd naar bols en kooiman je kan ze ook bellen voor dit probleem overbekend bij deze motoren

andreas08 0
badge

17 jaar

Bedankt voor de reakties,

we hebben de olie vervangen door 5W30 met toevoeging.
LPG systeem afgesloten. Klant rijdt voorlopig op benzine.
Ook toevoeging in benzinetank gedaan voor intensieve reiniging.
Wachten het even af.
N.B. LPG systeem is van Vialle.

Halo meneer Witteveen

Ik ben heel benieuwd of door het vervangen van de olie door 5W30 met toevoeging en reiniging van injectiesysteem ,verbrandingskamer en kleppen d.m.v. toevoeging in benzinetank de auto beter is gaan lopen.
Of heeft het niet geholpen, omdat het al te laat is. Ik heb ergens gelezen dat bij gebruik van LPG geadviseerd wordt om elke 15000km of 1x per jaar een reinigingsmiddel te gebruiken door toevoeging in de benzinetank.
Graag zie ik een antwoord tegemoet. Ik rij zelf op LPG met een 1.6 16V 307 SW Wagon.

Met vr.gr. Chris Mulder

uncle Joe 0

16 jaar

Dit probleemwordt veroorzaakt door zgn verklevingen van de kleppen. De klepstelen worden vuil en de speling van de klepsteel in de klepgeleider is maar heel klein. (heeft met emissie te maken) Als de klepsteel vervuilt wordt de speling nog minder of geen speling meer en gaat hij minder goed op en neer en sluiten de kleppen vaak niet volledig wat een overslaande ontsteking tot gevolg heeft. Vroeger brachten we de kop naar Bols en Kooyman maar tegenwoordig levert peugeot kleppen met een iets kleiner klepsteeldiameter. Als je die monteerd is het probleem opgelost. het vermogens verlies wordt veroorzaakt doodat de motor ebe besluit met een aanhoudende overslaande verbranding op een bepaalde cilinder de brandstof toevoer naar die cilinder uit te schakelen door simpelweg de injektor niet meer aan te sturen. Op de deze manier blijft de auto aan de emissie voorwaarden voldoen(is de theoretische gedachten gang).
Ik zelf reinig meestal eerste de klepstelen door de motor een agressieve brandstof systeem reiniger te laten aanzuigen via de de aansluiting van het absorbtie vat op het inlaat spruitstuk. Bijv, forte gasthreatment oid. Meestal met goede resultaten.

Goedenavond peugeottechnieker

Allereerst bedankt voor een duidelijke reactie.
Hier op problemcar forum lees ik veel storingen ontstaan door vervuilde injectoren en klepstoters die niet meer goed functioneren. Dus om al deze problemen te voorkomen wil ik op korte termijn met een grote schoonmaakbeurt beginnen.
1. Olie en oliefilter vernieuwen, daarna vol synthetisch 5w40 olie gebruiken.(misschien eerst alles schoonmaken met toeving van 1/2 liter atf in oude olie)
2 jouw idee, om via slangetje van absortievat forte gastthreatment te laten aanzuigen is perfect.
3.Daarna op een volle tank bezine met toeving van reinigingsmiddel rijden.
Alleen nog een vraag m.b.t. punt 2, hoeveel forte gastthreatment mag je of moet je gaan gebruiken om een effectief resultaat te krijgen. Ik neem aan dat al de 4 cilinders bereikt worden via slang van absortievat met stationair draaien van de motor.

met v. gr. Chris

uncle Joe 0

16 jaar

Chris,

Ik gebruik meestal 2 busjes gasthreatment van Forte voor het aanzuigen en 1in de tank. Het aanzuigen gaat als volgt, slang op inlaatspruitstuk afnemen, toerental van de motor vastzetten op ongeveer 2250 toeren, het aanzuigen laten gebeuren door een dun slangetje anders gaat het te snel. Dan de slang zachtjes in de forte dopen en zorgen dat het motor toerental niet beneden de 12 a13 honderd toeren komt, dus niet te veel tegelijk laten aanzuigen want anders valt de motor dood. Na de procedure heb je wat storingen er in zitten dus die zal je moeten wissen. Als je het te snel dan doet dan gaat de motorop 3 cilinders of minder lopen en heeft hij geen verbranding meer op bepaalde cilinders. als dat gebeurt,motor uitzetten, even wachten en opnieuw starten, meestal loopt hij dan weer op 4 cilinders.
Je kan de motor ook nog spoelen voor het verversen,maar het grootste probleem zijn de klepstelen bij deze motor.

Succes,

PT nieker.

Hallo peugeottechnieker

Heb je misschien ook ervaring met Flashlube. Het zorgt ook voor het schoonhouden van de klepzittingen en klepsteel volgens de leverancier.
Alleen je kan het niet controleren of het daadwerkelijk in alle 4 cilinders terechtkomt.

groetjes Chris

uncle Joe 0

16 jaar

Chris,

Je kan met forte in principe ook niet controleren of het in alle 4 de cilinders terecht komt. Maar als je het op de door mij beschreven manier laat aan zuigen dan mag je welverwachten dat het gebeurt. anders in de tank toevoegen denk ik. Flashlube ken ik niet,dus over het produkt op zich weet ik niets te vertellen.

Pt nieker.

Flashlube is dus iets wat je preventief moet gebruiken voornamelijk om te voorkomen dat je klepzittingen verbranden/inslaan. De klepsteel wordt er ook minder vuil van(zeggen ze). Ik weet het niet hoor,misschien zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ? Het lijkt mij een beetje op zoveel mogelijk spul verkopen door de leverancier. De klepzittingen van de Peugeot 16kleppers zijn over het algemeen zeer hard en bovendien hebben ze hydraulische klepstoters. ik heb zelf een 406 met ruim300.000 km op lpi en daar is nog nooit iets aan een klep geweest, de compressie is nog steeds dik in orde. Ik denk dat de noodzaak voor flashlube te gebruiken niet echt aanwezig is, maar nogmaals ik ben geen gebruiker(van flashlube) dus ik moet even op mijn woorden passen.

Pt nieker

ken Flashlube ook niet,maar ben toch ook een voorstander van forte
is misschien iets duurder,maar goedkoop is soms duurkoop
groeten davy

davy2038 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.