close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206+: interieurventilatie

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

De standenschakelaar van de ventilatie werkt niet. De lage standen (1,2en3) doen het niet. Indien je de maximale ventilatie instelt, is er wel ventilatie.( natuurlijk aan een veel te hoog debiet.

Wordt dit via aparte circuits geschakeld? Voorlopig zie ik geen defecte zekering, maar ik vind eigenlijk niet terug welke zekering het betreft. Alle systemen, lampjes ed werken normaal.
Kent iemand dit probleem?

Geplaatst door

Alfie69 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De kachelmotorweerstand is defect vermoed ik , deze vervangen is de oplossing , wel even controleren of de kachelmotor als zodanig niet te zwaar draait , anders is de nieuwe zo weer defect.

Beste,
Waar bevindt zich de kachelweerstand? Ik zocht ook al naar de ventilatiemotor, maar het is mij niet duidelijk waar deze zich bevindt.
Gezien de maximale stand wel werkt, veronderstel ik dat er niets mis is met de motor zelf.
Via welke zekering wordt de interieurventilator gestuurd?

Alfie69 0

7 jaar

De kachelmotor heeft wel degelijk invloed op de kachelmotor weerstand . Hoe zwaarder deze draait , hoe eerder de weerstand defect gaat .( Zie bericht Kaleido 1 )
De zekering is goed , anders werkt stand 4 ook niet . Weerstand ( no 3 ) : demonteer de klep van het handschoenkastje - demonteer het handschoenkastje - Contact aan en recirculatie inschakelen . Contact uitzetten . Met je hand in het vrijgekomen luchtkanaal steken en naar boven voelen . Weerstand een kwart slag draaien en naar beneden trekken . Kijk ook even of de contacten van de stekker niet ingebrand zijn .
Kachel motor zit aan de bestuurderszijde . Stuurstang aan de onderzijde loshalen ( moertje 13 mm , en boutje verwijderen ) Stuurstang demonteren en aan de kant leggen . Pas hierbij op dat je het stuur niet draait . Eventueel stuurslot er op zetten . Stekkers loshalen en motor 1/8 slag draaien en er uittrekken .

[url=https://s4.postimg.org/6ogdgjme5/0007707...][img]https://s4.postimg.org/7dz5swmxl/0007707...[/img][/url]

Mr Roolvink,
Bedankt voor de juiste info. Ik heb de weerstand gevonden, maar ik begrijp de werking er niet van. Bijgevoegd enkele foto's. Dient in het midden de verbinding niet gemaakt te zijn? Zat daar nog iets tussen of wordt er gewoon tussen de draden via de stekker naar de verschillende weerstanden geschakeld? Ik begrijp dan niet waarom stand 1,2,3 niet werken en stand 4 wel.
Ik zou veronderstellen dat hetgeen in het midden iets uit elkaar staat, een bimetaal is. Dit staat wel erg ver van elkaar, niet?
[url=https://s1.postimg.org/3vkciv0bj/IMG_065...][img]https://s1.postimg.org/qk9jifhp7/IMG_065...[/img][/url]
[url=https://s17.postimg.org/frxd0aidb/IMG_06...][img]https://s17.postimg.org/553juva7v/IMG_06...[/img][/url]
[url=https://s18.postimg.org/azpkspyhl/IMG_06...][img]https://s18.postimg.org/6dtgkdcyd/IMG_06...[/img][/url]

Alfie69 0

7 jaar

De kachelweerstand werkt als vogt:
stand 1 werkt over 3 weerstanden
stand 2 werkt over 2 weerstanden
stand 3 werkt over 1 weerstand
stand 4 werkt NIET over weerstanden, vandaar dat hij dan in de hoogste stand draaid (de volle 12 volt erop)

Hans4040 1315
badge vip badge

7 jaar

Ik veronderstel dat de foto's, die ik erbij zette, zichtbaar zijn. Dus mag ik ervan uitgaan dat het bimetaal verdwenen is in de kachelweerstand?
Deze zomaar doorverbinden, is geen optie. Welke temperatuur wordt daar ontwikkeld, zodat er een tempzekering kan tussen gesoldeerd worden.
Blijkbaar is het vrij eenvoudig om dit te vervangen, dus zou ik voor deze optie willen kiezen. 200€ is, vind ik, veel geld om het geheel te vervangen....

Alfie69 0

7 jaar

Het was inderdaad de kachelweerstand. Deze was gebroken. Met jullie info vond ik deze hoog achter het dashbord. Bedankt.

Alfie69 0

7 jaar

Bedankt voor de feedback . Storing opgelost .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.