Ik ben in bezit van een Peugeot 206 GTi. De auto heeft slecht 70.000 KM gereden.
Sinds november 2005 ben ik bezig met het zoeken naar een oplossing. Mijn auto geeft namelijk een storing katalysator en later naar 3 á 4 keer starten een storing uitlaatgas. Bij de garage hebben ze inmiddels het systeem gereset, bobine vervangen, bougies vervangen en naar 5x terug komen dachten ze om maar eens de klepstoters te gaan vervangen terwijl de monteur mij niet kan garanderen of de storing dan verholpen is (16 kleppen vervangen +/- 800 EURO). Klepstoters vervangen zou toch niet normaal zijn bij 70.000 KM?
Het probleem komt momenteel niet voor, maar de kans is groot zodra de zomer voorbij is zullen de problemen zich weer herhalen. Regelmatig komt het voor dat de pook rammelt en rechtsvoor iets hoor rammelen tussen de 2-3000 toeren. Zodra ik stil sta koppeling intrapt en gas geef, hoor ik niets. Boven de 125 KM per uur hoor ik ook niets rammelen.
Echter zou je begrijpen dat je besodemietert wordt door een monteur en hierdoor onzekerheid is ontstaan.
Ik heb al enkele malen met de ANWB, Peugeot Nederland en SGC contact gehad. ANWB liet mij weten dat het soort problemen die genoemd worden vaak voor komen bij het type auto. Peugeot Nederland probeert het probleem maar te sussen. SGC loopt momenteel nog. Maar kan mij iemand een antwoord geven over het genoemde probleem en wat ik misschien kan doen. Ik word er langzaam knetter gek van, is het nog wel een betrouwbaar merk, wil ik deze auto nog?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Natuurlijk wel.
Dat rammelen, is dat in hoofdzaak bij koude motor?
Die storingen als die worden uitgelezen welk nummer hebben ze dan?
Welke olie zit er in?? Deze motor moet een topklasse synthetische olie hebben anders krijg je storingen zoals jij ze omschrijft.
Andere klepstoters zou kunnen, maar kleppen is m.i. niet nodig.
Is dat veranderd dan Oldtimer met die olie? Normaal mag er gewoon Half. synt. 10w40 in.
Je kunt eerst van forte toevoegingen proberen. Bijv. Gas Treatment is een goed middel. Dit is voor afzettingen op onder andere klepstelen/kleppen en injectoren.
http://www.forte-nwe.com/
Ook het tanken van kwaliteits benzine is even om te proberen. Combinatie met de toevoeging en BP ultimate is dan aan te raden.
Merk je ook wat aan de auto wanneer het probleem zich voordoet. Ga je express zo achter elkaar starten of moet je juist lang starten voordat ie aanslaat?
205 GTI.Kijk jij maar even op Infotec dan zul je zien dat bij de 206 in de EW10 alleen maar FULL syntheet in mag.
Het starten van de auto is normaal, maar de pook rammelt als een gek en dan wil die wel eens afslaan. Bij de 2de start is het minder. Dit komt voornamelijk voor in de winter periodes. Momenteel heb ik het probleem niet meer alleen hoor ik tussen de 2-3000 toeren iets vreemds rammelen rechtsvoor.
Het rammelen is niet bij een koude motor, echter bij een warme motor. Welke olie erin zit en wat er is uitgelezen is een goeie.
Ik weet dat er iets van wynks (mengsel) is toegevoegd. De diagnoses die genoemd worden in het verhaal is door een Peugeot garage uitgevoerd.
Is V-Power ook een mogelijkheid?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar