Peugeot 407: ketting en klepslepers gebroken

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: RHR 2.0 HDi 16V

De auto zakte rijdende af trok niet meer ,klant gestopt en was
niet meer aan de praat te krijgen
De nokkenasketting is gebroken en er zijn tuimelaars los of gebroken
Heb ik nog niet meegemaakt,auto is onderhouden volgens fabrieksopgave.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt,wat kan de oorzaak zijn?"
Heeft 199000 km gedraaid
De distributiriem staat nog goed ,maar op die nokkenas zijn ook tuimelaars stuk,
waarschijnlijk zal de eventuele spie stuk zijn.

autobalk

Geplaatst door autobalk (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

Daar was iets van bij de eerste 607 2,2 hdi's, overmatige kettingspanner slijtage, was later weer over.
Nokkenastandwielen zitten er op gekrompen en ik heb van een 607 ze wel eens weer op tijd laten zetten bij Bols en Kooiman alleen dat bestaat geloof ik niet meer.

autobalk (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat heet nu Bols Motoren

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.