Peugeot 407: Vermogen verhogen middels Chip

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDIF 16

Mijn 407 heeft een vermogen van 110 PK. Ik ben in het bezit van een caravan. Ik zou graag wat extra vermogen krijgen, ik hoorde dat er een chip isvoor een 407 waarmee het vermogen met 20 pk stijgt. Heeft dit schadelijke gevolgen of kan dit probleemloos. Wie heeft hier ervaring mee ?

Frank0042

Geplaatst door Frank0042 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

kleijn (0), 15 jaar geleden

denk niet dat de moderator het goed vind hierop te antwoorden

Hans4040 (315) PRO, 15 jaar geleden

even via www.google.nl
zoeken naar: "chiptuning"

of via de zoekfunctie op deze site

mvg,
Hans.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

mag t niet moderator????

Hans4040 (315) PRO, 15 jaar geleden

mag wel, maar iedereen die met dit fenomeen te maken heeft gehad,op dit forum, weet ook dat het kan uitmonden in een eindeloze discussie.

zoals ik al zei: gebruik even de zoekfunctie en een schat aan informatie rolt je tegemoed, met voor en nadelen.

mvg,
Hans.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

kan niet tegen een dynamo op

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

kort en krachtig
doe wat boven staat de zoekfunctie
na mijn uitleg gaat ie denk ik op lock

met je caravan inde bergen wil je meer kracht
wat je nodig hebt is KOPPEL en GEEN PK''s
denk maar eens wanneer je met meer dan 4500 rpm een berg bent op gereden
en hier in de vlakke polder ga je naar zn 5e om zuiniger te rijden
dus nooit geen pk's maar koppel
en koppel zit niet in chips
ook niet bij lays
dus leer om op een toeren tal van tussen 1200 en 2500 te blijven
schakel wat eerder terug dat rijd rustiger zuiniger
en is beter voor je motor
die pk's komen pas boven de 4500 a'5000 toeren

Frank0042 (0), 14 jaar geleden

Was idd een domme vraag PK's zijn natuurlijk niet alleen van belang het koppel is belangrijker. Volgende auto zal ik letten op meer NM's

Beunhaas (520) PRO, 14 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]kort en krachtig
doe wat boven staat de zoekfunctie
na mijn uitleg gaat ie denk ik op lock

met je caravan inde bergen wil je meer kracht
wat je nodig hebt is KOPPEL en GEEN PK''s
denk maar eens wanneer je met meer dan 4500 rpm een berg bent op gereden
en hier in de vlakke polder ga je naar zn 5e om zuiniger te rijden
dus nooit geen pk's maar koppel
en koppel zit niet in chips
ook niet bij lays
dus leer om op een toeren tal van tussen 1200 en 2500 te blijven
schakel wat eerder terug dat rijd rustiger zuiniger
en is beter voor je motor
die pk's komen pas boven de 4500 a'5000 toeren[/quote]
kort en nog krachtiger:
In de bergen heb je vermogen nodig en niet alleen kracht.
Dus nooit geen kracht maar VERMOGEN
PK's zijn het enige dat telt, het koppel boeit totaal niet, met een
versnellingsbak kan ik ieder koppel krijgen wat ik wil, maar nooit meer vermogen.

Een magneet heeft veel kracht en NUL vermogen.

Een HDIF 1.6 heeft boven 4000 tpm vrijwel niks meer in te brengen

In alle opzichten vaud, u mag terug naar af.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Kees, jij krijgt GEEN 100 euro over start ;)

VERMOGEN = KOPPEL
KRACHT=PK

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Even de puntjes op de i, meer koppel = meer vermogen (bij het toerental waar er meer koppel is).
Evenzo, meer vermogen = meer koppel (bij het toerental waar er meer vermogen is).
Immers, vermogen (pk) = Koppel (Nm) * toerental / K. (K = Konstante).

Koppel kan je veel vertellen over de toename van pk's bij lagere toerentallen.
20 pk erbij is leuk, maar als dat alleen en uitsluitend bij het maximum toerental is, heb je er ook niets aan.
Een vermogens diagram dat oud en nieuw vergelijkt is het beste vergelijkings middel.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

t blijft leuk bij limburg a/d lahn en voor munchen over stutgart genomen
met 6000 rpm in zn 2 naar boven
geef mij maar 200 nM bij 1500 rpm
waarom zouden vracht wagens maar 3500 rpm draaien

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Frank0042,

leuk dat je na een jaar en 5 maanden weer iets van je laat horen...in het hele topic zagen wij jou niet terug, vanwaar deze reactie?
wij zijn benieuwd...

mvg,
Hans

Frank0042 (0), 14 jaar geleden

Hans,

Ik werd erop geattendeerd dat ik op deze topic geen reactie meer had achtergelaten na het advies. Dus liet ik even weten dat ik het begrepen had, dat er meteen een nieuwe discussie zou losbarsten had ik niet verwacht en was zéker niet mijn bedoeling !

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Oke, bedankt voor de feedback.


mvg,
Hans

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

en de hernieuwde ....meningen

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Welke hernieuwde meningen Jerry? Stand punt hier is en blijft aan het einde van de rit het zelfde :D

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

Dit topic is van oktober 2008, maar als jullie gezellig door willen bomen...

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

beun baas gaat weer verder
anderen reageren enkel

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Schluss.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.