Bij mijn peugeot 307 SW 20 HDI 90 pk. Maakt de actuator van de turbo een sterk klakkend geluid wat telkens bij wisselende bewegingen van het gaspedaal te horen is.
Ik heb de auto gebracht naar Nefkens, een monteur heeft geluistert en vond dit niet normaal. Bij de reparatie de volgende week heeft echter een andere monteur twee plaatjes vervangen van de stabilisotor stang van de wielophanging.
Onzin natuurlijk want de klacht is ook al waarneembaar bij stilstand van de auto.
Volgens mij is het geluid afkomstig van de actuator, vacuumklep op de turbo want als ik het vacuumslangetje dichtknijp is het weg.
Wie weet de oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ze willen ook nog wel eens janken dus dat er geluid uit komt, komt meer voor en als het er niet altijd is, is het wel eens moeilijk ,verder kijken de meeste monteur nog steeds met hun handen en niet met hun (logisch) verstand.Hiervoor moet voor de meeste monteurs een cultuuromslag plaatsvinden.Het vak is de laatste jaren nogal verandert maar er zijn jammergenoeg nog niet voldoende veranderde monteurs.Ik zou zeggen geef ze een 2e kans en blijf er bij als het gebeurt.
Hr Jansen bij mijn peugeot is geen sprake van janken van de turbo althans niet meer dan gebruikelijk. het klakkende c.q. tikkende geluid is echter wel storend en duidelijk prominent aanwezig tijdens het rijden.
Geeft het vervangen van de actuator (onderdrukklep) van de turbo het gewenste resultaat? Wellicht kunt u e.e.a aan peugeot nederland voorleggen. Ik loop nu al een half jaar met dit probleem en denk er zelfs over om de auto maar te verkopen. Eigenlijk toch belachelijk. In de dealer heb ik niet veel vertrouwen meer.
20 jaar
Het geluid is waarschijnlijk afkomstig van de egs klep voor de uitlaatgas recirculatie. Omdat de motor van de 307 zo slecht toegankelijk is dacht ik dat het de klep van de turbo was.
De klep is aangebracht links achter de motor vlak achter de inlaatbuis ter hoogte van de nokkenas. Wat is de oplossing?
heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb al vernomen dat er meer exemplaren van 2003 hiermee problemen hebben.
20 jaar
Heb het inderdaad wel al meegemaakt bij de 406, als je het zeker weet moet je het toch aan de dealer kunnen laten horen en anders schrijf je gewoon een mailtje of een brief naar de importeur, daar reageren ze zeker op misschien sturen ze zelfs wel iemand van TESS om eens met jou auto te rijden en jou klachten aan te horen, maar dat er dan iets gebeurt is zeker vooral als je laat blijken al langere tijd ontevreden te zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar