Zowel de Peugeot 306 als de 206 van mijn vriendin maakt een "kloenk-geluid" als je stuurt.
Oorzaak daarvan is vrijwel zeker het bovenste veerpootlager.
Nu kan ik bij mijn vaste onderdelenleverancier voor zo'n 50,00 per kant (merk: Monroe) een compleet veerpootlager kopen of via een webshop voor zo'n 15,00 een los lager, zie onderstaande foto.
[url=http://postimg.org/image/kjmsce803/][img]http://s21.postimg.org/kjmsce803/Veerpoo...[/img][/url]
Wat is wijsheid?
Omdat de 306 al bijna 18 jaar oud is en de 206 al bijna 16 jaar en ik niet weet hoe lang we deze auto's nog blijven rijden wil ik het euvel op een goedkope manier verhelpen.
Kan iemand mij vertellen of de schokbreker betrouwbaar te herstellen is met alleen een los lager of zijn er nog andere onderdelen die dan vervangen moeten worden?
Is er nog een oorzaak waarom de oude veerpootlagers stuk zijn gegaan (ga er voor alsnog vanuit dat deze verroest zijn)??
Misschien een afdichtrubber ruim/lek ofzo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te zien op servicebox zijn de onderdeelnummers voor de 306 en voor de 206 hetzelfde = 5035 27. Er zit verder geen extra afdichting rond dit lager. Ik zou kiezen voor reparatie met de losse lagers.
Los lager vervangen gaat prima. Het overige deel kan niet zoveel aan stuk.
10 jaar
Bedankt voor jullie reactie!
Er vanuit gaande dat dit lager verroest is.
Hoe kan er dan vocht in het lager gekomen zijn?
Er zou toch iets moeten zitten wat moet voorkomen dat er vocht/vuil in het lager terecht komt lijkt mij.
Kan iemand mij vertellen wat zo'n los lager bij Peugeot kost?
Het laatste 8 nummers van het chassisnummer zijn: 31282731 (306)
Ook zie ik goedkope alternatieven te koop staan zoals TRW en Febi Bilstein, is dat een beetje redelijke kwaliteit?
10 jaar
Trw en febi is wel goed spul
10 jaar
Het draaitafellager heeft 2 helften met daartussen de kogeltjes en daar zal ook een/de afdichting tussen zitten. Zie het als een keerring en een keerring kan na zoveel jaar en slijtage toch ook gaan lekken? In dit geval zijn dan de kogeltjes de dupe.
Bij de dealer kost het lager 32,73 incl BTW.
De lagerschalen rotten aan de randen weg, waardoor er ook vuil in het lager zelf terecht komt.
10 jaar
Heb vandaag voor het eerst de onderdelen bij een webshop besteld.
Mooie website met goede zoekfunctie, interessante prijzen, geen verzendkosten, eigenlijk te mooi om waar te zijn.
En nu maar hopen dat ik niet belazerd word!
10 jaar
Zoals de waard is....
"Zoals de waard is...."
In dat geval wordt ik dus niet belazerd :)
10 jaar
En inderdaad, vandaag mijn onderdelen in goede staat ontvangen.
Het kan dus wel degelijk!
10 jaar
Oke mooi toch tot over 18 jaar
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar