close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: "Kloenk-geluid" met sturen, alleen los veerpootlager vervangen?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i, 8v, TU5JP

Zowel de Peugeot 306 als de 206 van mijn vriendin maakt een "kloenk-geluid" als je stuurt.
Oorzaak daarvan is vrijwel zeker het bovenste veerpootlager.

Nu kan ik bij mijn vaste onderdelenleverancier voor zo'n €50,00 per kant (merk: Monroe) een compleet veerpootlager kopen of via een webshop voor zo'n €15,00 een los lager, zie onderstaande foto.

[url=http://postimg.org/image/kjmsce803/][img]http://s21.postimg.org/kjmsce803/Veerpoo...[/img][/url]

Wat is wijsheid?
Omdat de 306 al bijna 18 jaar oud is en de 206 al bijna 16 jaar en ik niet weet hoe lang we deze auto's nog blijven rijden wil ik het euvel op een goedkope manier verhelpen.

Kan iemand mij vertellen of de schokbreker betrouwbaar te herstellen is met alleen een los lager of zijn er nog andere onderdelen die dan vervangen moeten worden?

Is er nog een oorzaak waarom de oude veerpootlagers stuk zijn gegaan (ga er voor alsnog vanuit dat deze verroest zijn)??
Misschien een afdichtrubber ruim/lek ofzo?

Geplaatst door

Jeroen1978 (295)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo te zien op servicebox zijn de onderdeelnummers voor de 306 en voor de 206 hetzelfde = 5035 27. Er zit verder geen extra afdichting rond dit lager. Ik zou kiezen voor reparatie met de losse lagers.

hans4074 0
badge

10 jaar

Los lager vervangen gaat prima. Het overige deel kan niet zoveel aan stuk.

Brum1467 0

10 jaar

Bedankt voor jullie reactie!

Er vanuit gaande dat dit lager verroest is.
Hoe kan er dan vocht in het lager gekomen zijn?
Er zou toch iets moeten zitten wat moet voorkomen dat er vocht/vuil in het lager terecht komt lijkt mij.

Kan iemand mij vertellen wat zo'n los lager bij Peugeot kost?
Het laatste 8 nummers van het chassisnummer zijn: 31282731 (306)

Ook zie ik goedkope alternatieven te koop staan zoals TRW en Febi Bilstein, is dat een beetje redelijke kwaliteit?

Jeroen1978 295

10 jaar

Trw en febi is wel goed spul

Jacob1985 0

10 jaar

Het draaitafellager heeft 2 helften met daartussen de kogeltjes en daar zal ook een/de afdichting tussen zitten. Zie het als een keerring en een keerring kan na zoveel jaar en slijtage toch ook gaan lekken? In dit geval zijn dan de kogeltjes de dupe.


Bij de dealer kost het lager 32,73 incl BTW.

hans4074 0
badge

10 jaar

De lagerschalen rotten aan de randen weg, waardoor er ook vuil in het lager zelf terecht komt.

Brum1467 0

10 jaar

Heb vandaag voor het eerst de onderdelen bij een webshop besteld.

Mooie website met goede zoekfunctie, interessante prijzen, geen verzendkosten, eigenlijk te mooi om waar te zijn.
En nu maar hopen dat ik niet belazerd word!

Jeroen1978 295

10 jaar

Zoals de waard is....

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

"Zoals de waard is...."

In dat geval wordt ik dus niet belazerd :)

Jeroen1978 295

10 jaar

En inderdaad, vandaag mijn onderdelen in goede staat ontvangen.

Het kan dus wel degelijk!

Jeroen1978 295

10 jaar

Oke mooi toch tot over 18 jaar

kleijn 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.