De problemen begonnen met het knipperlicht linksachter die plotseling twee keer zo snel begon te knipperen. Dit gebeurt zodra de verlichting brandt. Als de verlichting uit staat en dan wordt het knipperlicht links aangedaan, dan knippert het knipperlicht in normal tempo.
Op sommige momenten (als de verlichting aanstaat en het knipperlicht aan is) knippert de verlichting linksachter zwak mee, datzelfde is het geval rechtsachter.
Gisterenavond viel plotseling de dashbordverlichting uit van de snelheidsmeter en de klok. De controlelamjes van accu en voorgloeien branden nog wel. De verlichting van het controlelampje van de verlichting werkt nog niet. Dit is gekomen na de laatste vervanging van de dashbordlampjes. Gisterenavond was het mogelijk om de verlichting aan te hebben en te knipperen naar links maar zodra de rem werd ingetrapt, nam de snelheid van het knipperen weer toe en begon de verlichting van de radio in dezelfde frequentie mee te knipperen!
Wat heb ik al geprobeerd?
• Printplaat linksachter vervangen door een andere printplaat de problemen blijven hetzelfde
• Weerstand gemeten bij accu: op –pool en massa ongeveer 1000 ohm.
• Voltage gemeten accu stationair 14 volt. Bij hoger toerental 18 volt.
Is het een probleem met de massa omdat er meerdere instrumenten last van hebben of is het de spanningsverdeler? Of misschien iets anders.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja lijkt op massaprobleem. Massa aansluiting van accu, motorblok en dynamo controleren.
controleer de massa aansluiting van de accu naar het blok (op de v-bak) en de carrosserie. wil nog weleens kapotgaan (roest), was bij mij ook het geval
19 jaar
Ik heb hetzelfde probleem met een 306, 1.4i uit '93. Zou je mij willen informeren als je weet waar het aan ligt? Alvast bedankt. Gr. Bram
bramoltvoort@hotmail.com
18 jaar
mstemmer, je verhaal is nu wel een stuk anders geworden. Ik denk dat een van je diodes in de dynamo stuk is, of de spanningsregelaar die niet goed is maar 18 Volt is veel te hoor, 15 volt max !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar