Peugeot 206: Koelvloeistof klok weigert dienst

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Peugeot 206 heeft een koelvloeistoftemp. klokje op dashboard die als de auto uitgeschakeld is op halverwege blijft staan maar als het contact aan gaat/ en/of de auto gestart gaat de pijl meteen helemaal bovenin staan. (zelfs voorbij het rode vak dus)
We denken aan nakijken temp sensor maar die een zegt die is blauw de ander zegt die is groen, maar de groene is het duidelijk niet en de blauwe is verstopt....?
Of zou het het printplaatje aan de achterkant van de klok zijn?
Iemand suggesties, en ja uitlezen gedaan maar gaf geen foutcodes aan. Ook de actuatertest met de koelventilatie afgerond en alles lijkt normaal te werken.

Gaarne ideetjes, en heldere meedenkers gezocht.
Henk en Jeanette

autohenk

Geplaatst door autohenk (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Treb (0), 13 jaar geleden

Moi,
Koelvloeistoftemperatuurmeter of de olietemperatuurmeter? Deze wijzer geeft op contact/na het starten namelijk het oliepeil aan. Als dat goed is, staat hij dan dus bovenaan. Hij zou na een paar seconden wel geheel moeten terugvallen, maar als hij verder niet te warm wordt oid, is er niets aan de hand lijkt me.
Groet,
Bert

autohenk (0) PRO, 13 jaar geleden

koelvloeistoftemp zender

kontakt uit vol in het rood motor koud

kontakt aan en starten gaat hij even heen en weer daarna gelijk weer vol in het rood ondanks koude motor

koelvloeistofzender kan ik niet vinden weet eeen van jullie waar hij zit ?

op het thermostaat huis heb ik hem al los gemaakt maar meter blijft vol in het rood .

dus of meter op klok stuk of ik heb verkeerde zender los gemaakt henk en jeanette

autohenk (0) PRO, 12 jaar geleden

opgelost dank jullie

306 cabrio (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat was het nou?

SPEKKELS (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste heren de peugeot 206 1.6 16v bouwjaar 06-2001
heef een schomelend temrateur meter die bij warme motor de eene keer laag en de andere keer maximale uitslag en de fin draait dan ook constant als door gemeten nieuwe zender gemonteerd bij de casu de meter spechialist alles laten meten geen fout gevonden er word gezegt de ecu kapot
komt dit bekent voor is er een manier om de meter en de zender buiten de ecu door te schakelen
gr Arend spekkels 030-6567300 info@spekkels.nl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.