auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 405: koelvloeistof / koppaking

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

goedenavond
mijn peugeot 405 break deet het tot maandagavond prima , rijd veel op de snelweg met deze auto , nooit geen problemen
maandagavond , zag ik ineens , de temperatuur oplopen tot 110 graden , daar, ik niet gelijk kon stoppen ivm verkeer , de kachel op warm gezet en de blower er vol bij aan , temperatuur zakte vrij snel naar normale waarde
zodra het kon , gelijk gestopt , en half uur gewacht , tot de dop er af kon , water uit kanaal gehad , en bijgevult tot max , viel me wel op , dat het water in de radiateur kompleet roestwater is , naar hij gereden , ongeveer 25km , zonder problemen/verhoging v/d temperatuur
toen ik de auto stil zette , liep er veel uit water uit de overloop/overdruk uit de radiateur
heb de volgende dag , de termostaat er uit gehaald , en alles doorgespoeld , tot het water weer helder was , heb hem ook even laten lopen , weer afgetapt
nieuwe thermostaat erin , en schoonwater/antievries erin
hij blijft alleen druk houden, op de slangen , en , na afzetten v/d motor loopt er veel water uit de radiateur , kleine gat , onder de radiateur dop
tijdens het rijden , blijft de temp tussen de 70 en 80 graden
auto start koud ogenblikkelijk , rook niks , olie is ook niet wit of zo , onder de olie dop ook niet
wel heeft ie luchtbellen in de radiateur als de motor stationair draait
auto heeft 260.000 gedraait
kan het de koppaking zijn , en kan die van het ene op het andere moment het begeven ?
gr anne

Geplaatst door

suzuki 1.3 +0

al 18 jaar lid

Reacties

goedemorgen
ik was maar vast begonnen met demonteren , en toen kwam ik er achter , dat van de cilnderkop , naar de kachelradiateur , en niet originele slang is geplaatst ooit , deze knijpt dus ook bijna dicht ,
kan dit ook een oorzaak zijn ? ontluchten v/d kachel zal nu lang duren , en dus niet, of slecht gebeuren
maar als de kachel uit is is er toch ook geen circulatie over die slangen ?
graag reactie , voor , dat ik de kop er onnodig af haal
gr anne

suzuki 1.3 +0

15 jaar

Hoge overdruk icm luchtbelen is een lekke kop (pakking) Een dichtgedrukte slang naar de kachel veroorzaakt geen overdruk.

paulmichiel +0
badge

15 jaar

goedenavond
heb de kop er nu af liggen , is idd de koppakking die er uit licht , hebben ze ook vreemd gedaan , onder sommige kopbouten , zaten koperen ringen , ipv de dikke vulringen , zal morgen de kop laten vlakken
sommige bouten , in de midden , zaten vast , en meer ook niet , terwijl de buitenste bouten wel goed strak zaten , zoals het hoort , dus zal wel krom zijn nu
gr anne

suzuki 1.3 +0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.