Peugeot 405: koelvloeistof / koppaking

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

goedenavond
mijn peugeot 405 break deet het tot maandagavond prima , rijd veel op de snelweg met deze auto , nooit geen problemen
maandagavond , zag ik ineens , de temperatuur oplopen tot 110 graden , daar, ik niet gelijk kon stoppen ivm verkeer , de kachel op warm gezet en de blower er vol bij aan , temperatuur zakte vrij snel naar normale waarde
zodra het kon , gelijk gestopt , en half uur gewacht , tot de dop er af kon , water uit kanaal gehad , en bijgevult tot max , viel me wel op , dat het water in de radiateur kompleet roestwater is , naar hij gereden , ongeveer 25km , zonder problemen/verhoging v/d temperatuur
toen ik de auto stil zette , liep er veel uit water uit de overloop/overdruk uit de radiateur
heb de volgende dag , de termostaat er uit gehaald , en alles doorgespoeld , tot het water weer helder was , heb hem ook even laten lopen , weer afgetapt
nieuwe thermostaat erin , en schoonwater/antievries erin
hij blijft alleen druk houden, op de slangen , en , na afzetten v/d motor loopt er veel water uit de radiateur , kleine gat , onder de radiateur dop
tijdens het rijden , blijft de temp tussen de 70 en 80 graden
auto start koud ogenblikkelijk , rook niks , olie is ook niet wit of zo , onder de olie dop ook niet
wel heeft ie luchtbellen in de radiateur als de motor stationair draait
auto heeft 260.000 gedraait
kan het de koppaking zijn , en kan die van het ene op het andere moment het begeven ?
gr anne

suzuki 1.3

Geplaatst door suzuki 1.3 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

suzuki 1.3 (0), 14 jaar geleden

goedemorgen
ik was maar vast begonnen met demonteren , en toen kwam ik er achter , dat van de cilnderkop , naar de kachelradiateur , en niet originele slang is geplaatst ooit , deze knijpt dus ook bijna dicht ,
kan dit ook een oorzaak zijn ? ontluchten v/d kachel zal nu lang duren , en dus niet, of slecht gebeuren
maar als de kachel uit is is er toch ook geen circulatie over die slangen ?
graag reactie , voor , dat ik de kop er onnodig af haal
gr anne

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoge overdruk icm luchtbelen is een lekke kop (pakking) Een dichtgedrukte slang naar de kachel veroorzaakt geen overdruk.

suzuki 1.3 (0), 14 jaar geleden

goedenavond
heb de kop er nu af liggen , is idd de koppakking die er uit licht , hebben ze ook vreemd gedaan , onder sommige kopbouten , zaten koperen ringen , ipv de dikke vulringen , zal morgen de kop laten vlakken
sommige bouten , in de midden , zaten vast , en meer ook niet , terwijl de buitenste bouten wel goed strak zaten , zoals het hoort , dus zal wel krom zijn nu
gr anne

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum