Hallo
Het motortje van de rechter koplamp hoogte verstelling is defect.
Ik heb een nieuwe echter ik krijg de oude niet gedemonteerd.
Ik heb het motortje een slag (iets minder dan een kwartslag - verder gaat niet) gedraaid om los te krijgen (bajonet sluiting).
Vervolgens met een schroevendraaier de koplamp versteld zodat het motortje maximaal naar buiten schuift.
Vervolgens is het motortje niet te verwijderen. De spiegel die door het motortje wordt bediend kan niet verder achterover kantelen.
Het motortje zit wel los maar het lijkt of het motortje niet ver genoeg naar buiten komt.
Heeft iemand een goede tip om dit op te lossen.
Groeten
Vincent
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het stiftje van de koplampstelmotor heeft op het eind een kogeltje. Dat kogeltje valt in een soort vorkje wat aan de spiegel zit. Je moet eigenlijk even kijken waar de opening van de vork zit. Naar die kant moet je stift bewegen. Dat gaat niet gemakkelijk, soms moet je complete unit verwijderen om meer controle te krijgen over de koplampsteller. Zodat je hem krachtiger opzij kan bewegen.
Ik kan het motortje niet zijwaards bewegen omdat deze nog te ver in de bajonetsluiting lijkt te zitten.
Moet je het motortje kantelen of in een vertikaal vlak (naar boven?) bewegen.
Vertikaal bewegen gaat nu vrijwel niet.
Groeten Vincent
13 jaar
Hoi,
Ik weet niet of het de linkse of rechtse koplamp is?
Voor een linker koplamp van de coupé moet je eerst het deksel van het dimlicht weghalen.
Dan de vergrendeling onder de stelmotor iets naar buiten bewegen met een platte schroevedraaier.
Draai tegelijkertijd de stelmotor een klein beetje linksom. Je voelt dat ze iets loskomt. Niet eruit trekken!
Dan kan je iets meer ruimte op het kogelpinnetje van de stelmotor creeren door de reflector van de dimlicht lamp zover mogelijk naar boven te bewegen. De opening van het vorkje in de koplamp (waar straks het kogelpinnetje van de nieuwe motor ook doorheen moet), bevind zich vanaf de ACHTERzijde gezien op ongeveer 5 uur. Je beweegt/kantelt dus HEEL VOORZICHTIG het huis van de defecte motor richting 10/11 uur, terwijl je ook de reflector van het dimlicht zover mogelijk naar boven beweegt. Met wat frummelen schiet nu het pinnetje uit de vork. Of breekt meteen af...
Als het plastic kogelpinnetje van de stelmotor door ouderdom te hard is geworden, breekt het meteen af.
Beide heb ik gehad.
Montage in omgekeerde volgorde, maar denk erom: met heel veel beleid werken.
Anders mag je de bumper en koplamp demonteren...
Succes,
Groet,
Nico.
12 jaar
dat is al 4 maanden geleden, zou hij nu nog bezig zijn ??? maar een antwoord zou wel op zijn plaats zijn
Ja, wel.
Na meerdere pogingen is het nog niet gelukt.
Aangezien ik de zaak niet wil afbreken is zoveel mogelijk gedetaileerde info zeer nuttig.
Bedankt Nico.
Gr. Vincent
12 jaar
Hoi Vincent,
Ik maak zo wel even een foto van het gat waar de motor van de verstelling achter zit.
Je kan dan de vork zien zitten.
Ik weet natuurlijk niet welke koplamp je vervangen wilt, mogelijk is de positie van de opening van de vork niet links/rechts op dezelfde positie.
Ik plaats zo wel even in link in dit topic met foto's...
Hier de link Vincent, ik heb namelijk mijn koplampen gespoeld omdat de lenzen erg aangeslagen waren.
De auto heeft nu een stuk meer licht.
On topic weer:
Hier zijn wat foto's van gemaakt, de laatste twee foto's zijn interessant voor jou. Van de achterzijde af gezien, dus de vijf uur positie wordt dan 10/11 uur...
Groet,
Nico den Haak.
Link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZT7EIORA
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar